پشتیبانی

فروردین 94 - ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
در این وبلاگ مطالب جالب علمی طنز , تاریخچه و اخبار جدید و..... قرار گرفته است امیدوارم که از آن ها لذت ببرید.
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره مدیر آشیانه علم


با عرض سلام و درود خدمت شما عزیزان امیرخسرو اسکندری اصل هستم امیدوارم مطالب وبلاگ براتون مفید باشه.
.... 000

000 11 79 تماس با ما 77 22
57 111 44 1 2 3 4 5خرید بک لینک 6 6 51سایت حقوقی وکیل دادگستری تهران 44 722
12 آوریل 1961 میلادی -
خراسان - مورخ یکشنبه 1394/01/23 شماره انتشار 18944

در دوران جنگ سرد بین شوروی و آمریکا، همزمان با رقابت در زمینه تسلیحاتی، امنیتی و فرهنگی، رقابتی علمی هم وجود داشت که مهم ترین نمود آن، رقابت در فناوری فضایی بود. دانشمندان شوروی در سال 1957 با پرتاب نخستین قمر مصنوعی زمین، اولین گام را در تسخیر فضا برداشتند، اما یکی از مهم ترین اتفاقات این حوزه، در سال 1961 رخ داد که اولین سفینه فضایى ساخت بشر به فضا پرتاب شد. با این سفر فضایی، در 12 آوریل 1961، سرهنگ خلبان «یوری گاگارین» اولین فضانورد تاریخ نام گرفت. فضاپیمای «وستوک 1» 4700 کیلو وزن داشت و فقط به مدت یک ساعت و 48 دقیقه در ارتفاع 372 کیلومتری به دور زمین گردش کرد. به خاطر این اتفاق مهم تاریخ علم بشری، شب دوازدهم آوریل «شب یوری» و روز دوازدهم آوریل «روز جهانی فضانوردی» نامیده شد.




موضوع مطلب :

یکشنبه 94 فروردین 23 :: 10:27 صبح
خراسان - مورخ یکشنبه 1394/01/23 شماره انتشار 18944
نمی دانم چرا عاشق دختری بزرگتر از خودم شده ام

پسری 25 ساله هستم. 2 سال پیش عاشق دختری شدم که 6 سال از خودم بزرگ تر است. دختری که خانواده محترمی دارد. برای آشنایی بیشتر چند بار با او حضوری صحبت کردم. دختر خوبی است، ولی فکر می کنم فاصله سنی مان زیاد است و نمی دانم چرا عاشق دختری بزرگ تر از خودم شده ام.

مخاطب گرامی شما به مدت 2 سال با دختری آشنا شده اید و قصد ازدواج با او را دارید که 6 سال بزرگ تر از شماست. در پیامک تان گفته اید که محترم بودن خانواده دختری که می خواهید برای همسری برگزینید، برای شما اهمیت دارد. برداشت شما از وجود این دو ویژگی در دختر مورد علاقه تان باعث شده تا او برای شما جاذبه شخصیتی داشته باشد. با این حال دغدغه شما این است که دختر مورد علاقه تان 6 سال بزرگ تر از شماست و این قضیه، نگرانی هایی برای شما و آینده زندگی مشترک تان ایجاد کرده است. در ادامه این مطلب، عواملی را که می تواند برای شما چرایی گرایش و تردید نسبت به این ازدواج را روشن کند مطرح می کنم و امیدوارم پاسخ این سوال تان را که نمی دانم چرا عاشق دختری بزرگ تر از خودم شده ام را دریافت کنید. در خور ذکر است که دلایل گرایش شما به چنین ازدواجی در تصمیم گیری نهایی به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم دقیق تری بگیرید.

 

شاید فقط به جذابیت های جسمی فکر می کنید

شما 25 ساله هستید و باید بدانید که شاید یکی از عوامل گرایش به ازدواج با دختر بزرگ تر از خودتان این است که شایدجذابیت های جسمی برای شما اهمیت وافری دارد، البته چون مردان بصری هستند تحریک غریزی آن ها بیشتر از طریق دیدن اتفاق می افتد؛ بنابراین زنان زیباتر برایشان جاذبه زیادی دارند و اگر در این زمینه خانم، سن بالاتری داشته باشد ولی از جاذبه جسمی برخوردار باشد، اهمیت پایین تر بودن سن پسر نسبت به دختر، کم یا ناپدید می شود. البته احتمالا دیدگاه عامه مردم به موضوع تفاوت سنی دختر و پسر برای ازدواج هم برای شما مهم بوده که شما را بر سر دو راهی قرار داده است.

 

شاید از طرد شدن می ترسید

دوران کودکی و ارتباط عاطفی اولیه با مادر، نقش اساسی در کیفیت رابطه عاطفی در بزرگسالی دارد بدین معنا که کودک در 3 سال اول بعد از تولد نیازمند توجه کامل از سمت مادر است. اگر در این دوره مادر به دلیل بیماری یا شاغل بودن، نتواند به کودک رسیدگی کافی داشته باشد کودک دچار دلبستگی نا ایمن می شود و به صورت ناخودآگاه بی توجهی یا کم توجهی مادرش را به نزدیک ترین رابطه عاطفی اش تعمیم می دهد. در نتیجه در سنین بزرگسالی ترجیح می دهد که فردی را برای ازدواج انتخاب کند که بزرگ تر باشد تا بتواند نقش مادر را برای وی ایفا کند. یا فردی را انتخاب کند که احتمال طرد و رها شدگی از سمت وی کمتر باشد. بنابراین فردی را انتخاب می کند که یا جاذبه جسمی ندارد یا سن بالایی دارد. با این انتخاب ها، ناخودآگاه احساس امنیت می کند که هم احتمال رها شدگی از سمت همسر کمتر می شود هم این که توجه بیشتری دریافت خواهد کرد. در این مواقع برای پسرها از طرفی تمایل به ازدواج با خانم بزرگ تر هست از طرفی هم تردید و دودلی که با توجه به متن پیامک تان چنین تردیدی در شما مشاهده می شود.

 

شاید به دنبال جایگاه اقتصادی بهتری هستید

در برخی مواقع هم جایگاه اقتصادی و اجتماعی خانم یا خانواده خانم سبب انتخاب دخترهایی بزرگ تر از خود می شود که پایداری این نوع ازدواج ها با چنین اهدافی زیر سوال می رود. اما نکته دیگر؛ با توجه به این که در پیامک تان گفته اید که برای آشنایی بیشتر خیلی با او صحبت کرده ام، باید بدانید که گاهی مواقع برقراری ارتباط های خارج از چارچوب با جنس مخالف ولو به قصد ازدواج، سبب وابستگی یا دلبستگی شدید خواهد شد که در صورت ازدواج کردن یا قطع رابطه آسیب های جدی برای دو طرف دارد. لذا پیشنهاد می شود اگر تصمیم جدی برای ازدواج دارید، ادامه گفت وگوهایتان تحت جلسات رسمی خواستگاری و با اطلاع خانواده های دو طرف انجام شود.

زهرا وفایی جهان، کارشناس ارشد روان شناسی

به علت لکنت زبان در جمع صحبت نمی کنم

مردی 30 ساله هستم. به علت لکنت زبان در جمع صحبت نمی کنم. چون می ترسم مرا مسخره کنند. برای درمان هم اقدام کرده ام اما خوب نشدم. لطفا راهنمایی کنید.

مخاطب گرامی، لکنت زبان نوعی اختلال ارتباطی است که باعث ایجاد وقفه در توانایی فرد برای شکل دهی کلمات و جملات لازم به منظور برقراری ارتباط کلامی با دیگران می شود. در پدید آمدن این اختلال، عوامل فیزیولوژیکی، عاطفی، اجتماعی یا ترکیبی از این عوامل نقش دارند. درباره این که گفته اید برای درمان اقدام کرده ام و خوب نشدم از شما می خواهم از خوددرمانی پرهیز کنید و حتما از یک گفتاردرمانگر متخصص در این زمینه کمک بگیرید. با این حال توجه شما را به چند نکته مهم جلب می کنم.

 

عوامل موثر بر لکنت زبان

این اختلال معمولا از سنین 2 تا 4 سالگی که کودک آغاز به صحبت می کند، خود را نشان می دهد، اما در برخی افراد در سنین شروع مدرسه یا در دوران بلوغ به طور کامل نمایان می شود. با توجه به این که شما 30 ساله هستید باید بدانید که از عوامل موثر بر لکنت زبان در سن شما می توان به عوامل زیستی و روانی- اجتماعی اشاره کرد:

عوامل زیستی مانند آسیب های قبل از تولد، حین تولد و دوران کودکی و وجود ناهنجاری هایی در دستگاه صوتی.

عوامل روانی – اجتماعی مانند احساس تهدید و ناامنی، احساس پذیرفته نشدن از سوی اعضای خانواده، احساس اضطراب در موقعیت های ویژه و شوک های عاطفی و روانی.

 

از یک گفتار درمانگر کمک بگیرید

درمان انتخابی برای لکنت زبان استفاده از روش های رفتاری، اصلاح روش تنفس و مراجعه به گفتار درمانگر است. توجه داشته باشید که دارو درمانی در این اختلال به جز در موارد خاص جایگاهی ندارد و یک گفتاردرمانگر نقش موثرتری در این خصوص ایفا می کند. البته گاهی باید از کمک یک روانشناس نیز بهره برد چون در بسیاری موارد یک علت روانی و یک اضطراب نهفته در این اختلال وجود دارد که باید آن را شناخت و برطرف کرد.

 

4 توصیه به افراد مبتلا به لکنت زبان

همواره سعی کنید در هنگام صحبت کردن آرامش داشته باشید، خونسرد باشید و ارتباط چشمی خود را با طرف مقابل تان در همه حال حفظ کنید.

لکنت زبان یک مشکل قابل حل است؛ بنابراین به عنوان یک نقطه ضعف غیر قابل حل به آن نگاه نکنید و آن را بپذیرید و درصدد درمان و رفع آن برآیید.

به هنگام صحبت کردن همه حواس خود را متوجه لکنت تان نکنید بلکه بیشتر روی انتقال منظور خود متمرکز شوید.

سعی نکنید لکنت خود را از دیگران پنهان کنید. اگر مخاطب شما از این مشکل باخبر باشد راحت تر آن را می پذیرد و واکنش عجیبی نخواهد داشت.

یک نکته مهم دیگر هم این که هیچ گاه به خاطر این مشکل کوچک، خود را از حضور در موقعیت های مهم زندگی برای رسیدن به موفقیت محروم نسازید.

نسیم احمدی، کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

امتیاز کاربران:



موضوع مطلب :

یکشنبه 94 فروردین 23 :: 10:6 صبح
خراسان - مورخ یکشنبه 1394/01/23 شماره انتشار 18944
عربستان:تصمیم پاکستان عملیات ائتلاف را محدود نمی کند

هواپیماهای عربستان مناطق مختلفی را در صنعا و شهر جنوبی عدن که شاهد درگیری میان نیروهای انصارا... و شبه نظامیان هوادار منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن است، هدف قرار دادند. به گزارش اسکای نیوز عربی، پس از بمباران پایگاه‌های نظامی و مخازن سلاح در صنعا، از جمله پایگاه هوایی دیلمی در نزدیکی فرودگاه صنعا، فرودگاه این شهر دچار آتش سوزی شدیدی شد. در شهر ضالع در جنوب یمن نیز هواپیماهای عربستان مقر لشکر 33 زرهی را هدف قرار دادند. حملات جنگنده‌های ائتلاف به مقر تیپ 310 زرهی و اردوگاه نیروهای ویژه امنیتی نیز، باعث فرار 167 زندانی شد. حملات هوایی ائتلاف متشکل از ده کشور به نیروهای انصارا... یمن وارد سومین هفته خود شده است. با بالا گرفتن درگیری ها دولت آمریکا اعلام کرد قصد دارد اطلاعات بیشتری را در رابطه با اهداف بالقوه در کمپین هوایی ریاض علیه حوثی‌ها در یمن در اختیار آل سعود قرار دهد. به گزارش رویترز، به گفته مقام‌های آمریکایی، این افزایش تبادل اطلاعات شامل اطلاعات حساس می‌شود که با استفاده از آن سعودی‌ها می‌توانند بهتر اهدافشان را در یمن هدف قرار دهند.عربستان می‌گوید بمباران مواضع حوثی‌ها نتیجه‌بخش بوده است. اما یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی در ریاض گفته است که بمباران‌های هوایی مانع پیشروی نیروهای انصارا... نشده است. از طرفی، تصمیم پاکستان برای بی طرف ماندن در این عملیات، ضربه‌ای به عربستان است. ارتش عربستان نیز گفته است اگر نیروهای پاکستانی در این ائتلاف شرکت می‌کردند، تنها نقش حمایتی به آنها محول می‌شد و «عدم مشارکت پاکستان در ائتلاف علیه انصارا...، عملیات ائتلاف را محدود نمی‌کند.» در حالی که حملات جنگنده های ائتلاف همچنان ادامه دارد، المیادین گزارش داد که پایگاه‌های نیروهای یمنی در اسکله عدن و انبار غلات در منطقه المعلا و دارسعد و ساختمان شورای محلی در شمال این شهر که 800 هزار ساکن دارد، توسط ناوهای ائتلاف سعودی هدف قرار گرفته است. همچنین، تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که ده‌ها تانک و نفربر در حدود دو هزار کیلومتر میان عربستان و یمن مستقر هستند.به گزارش تسنیم، ام تی وی لبنان نیز گزارش داد، وزارت خارجه دولت رئیس‌جمهور مستعفی یمن، همه آبهای منطقه‌ای این کشور را مناطق پرواز ممنوع اعلام کرد.

 

امتیاز کاربران:
امتیاز بدهید:
نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی
کد مشخص نیست


کد امنیتی:



موضوع مطلب :

یکشنبه 94 فروردین 23 :: 10:0 صبح
دانا خبرداد

حسین هدایتی مالک باشگاه استیل‌آذین در تجمع مردم مقابل سفارت عربستان حضور پیدا کرد. پیش از این هدایتی برای مقابله با کارشکنی‌های عربستانی‌ها تمام بلیت‌های دیدار پرسپولیس و النصر را خریداری کرد تا بیش از 100 هزار هوادار بتواند به صورت رایگان برای تشویق این تیم به ورزشگاه بیایند.




موضوع مطلب :

یکشنبه 94 فروردین 23 :: 9:57 صبح
فرهیختگان

این روزنامه با اشاره به رفتار ناشایست دو مامور فرود گاه جد ه با دو هم وطن نوشت: متاسفانه نکته‌ای که به نظر می رسد در بسیاری از این واکنش ها مغفول مانده این فقره است که اقدام ماموران متخلف فرود گاه جده را نباید به پای زمامداران عربستان، شهروند ان، قومیت یا اعتقاد ات رایج در این کشور نوشت. با این توضیح به راحتی می توان نوع مواجهه دو دولت تهران و ریاض به این مسئله را توجیه و آن را مطابق با پروتکل های دو طرف دانست. شهروندان ایرانی نباید انتظار د اشته باشند که دولت آنان فراتر از حدود مرسوم دیپلماتیک وارد این پرونده شودو گره ای که با دست قابل باز شدن است را به دندان بسپارد.




موضوع مطلب :

یکشنبه 94 فروردین 23 :: 9:48 صبح

جراحی پیوند سر را به جراحی‌های شخصیت خیالی دکتر فرانکشتین تشبیه کرده‌اند

مدیر "گروه مدولاسیون عصبی پیشرفته" در تورین ایتالیا می‌گوید پیشرفت‌های پزشکی امکان جراحی پیوند سر (یا به تعبیری پیوند بدن) را فراهم کرده و این جراحی هفت و نیم میلیون دلاری را می توان تا دو سال دیگر انجام داد.


به نوشته نشریه نیوساینتیست، دکتر سرجو کاناورو جراح ایتالیایی قرار است تابستان امسال در کنفرانسی خبری در آکادمی جراحان اعصاب و ارتوپد آمریکا شروع این پروژه را اعلام کند.

در این جراحی سر فردی که دچار مرگ مغزی شده اما بدنش سالم است با سر فردی دیگر که دچار ضایعه نخاعی یا بیماری های تخریب کننده عضلات و اعصاب است جابجا می شود.

به گفته دکتر کاناورو "اکنون در مرحله ای هستیم که تمام جنبه های فنی این عمل امکان پذیر است."

او همچنین می‌گوید لیستی طولانی از بیمارانی دارد که می‌توانند کاندیدای بالقوه چنین عملی باشند، عملی که دکتر کاناورو قصد دارد در سال 2017 انجام دهد.

دکتر کاناورو درباره تکینک عمل این جراحی اخیرا مقاله‌ای در نشریه بین المللی جراحی اعصاب منتشر کرده است.

برای این جراحی بدن فرد دهنده و گیرنده سر در ابتدای جراحی سرد می شود تا مدت زمانی که سلول ها می توانند کمبود اکسیژن را تحمل کنند افزایش یابد.

سپس بافتهای گردن جدا می شوند و رگهای بزرگ با لوله هایی ظریف به هم متصل می شوند.

بعد نخاع فرد دهنده پیوند را قطع کرده و سر او را روی بدن فرد گیرنده قرار می دهند، سپس نخاع با ماده ای به نام پلی اتیلن گلایکول که مثل چسب عمل می‌کند به نخاع بدن جدید متصل می شود.

دکتر سرجو کاناورو

سپس فرد حدود چهار هفته در اغمای مصنوعی فرو خواهد رفت تا در مدتی که بافتها ترمیم می شوند تکان نخورد.

در این مدت اعصاب و نخاع با شوک های الکتریکی خفیف تحریک می شوند تا پیوندها و ارتباطات آنها بین سر و بدن جدید محکم شود.

اما برای اینکه بدن، سر پیوند شده را پس نزند باید فرد تحت درمان با داروهای قوی سرکوب کننده سیستم ایمنی قرار داشته باشد.

دکتر کاناورو معتقد است فرد بعد از به هوش آمدن قادر است سر خود را تکان دهد و صورتش را حس کند، با صدای قبلی صحبت کند و در عرض یک سال قادر به راه رفتن خواهد بود.

در آینده ممکن است سر فرد را به بدنی که از DNA خودش در آزمایشگاه تولید شده پیوند زد

دکتر کاناورو نخستین بار در سال 2013 این ایده را مطرح کرد اما خود او می‌داند که بسیاری از متخصصان چنین عملی را متعلق به آینده می دانند.

دکتر کاناورو می گوید:

"اگر مردم چنین عملی را نمی خواهند من این کار را نخواهم کرد. اگر مردم در اروپا یا آمریکا آن را نمی خواهند به این معنی نیست که نباید در جای دیگری انجام شود."

"سعی من این است که کار درست را انجام دهم اما پیش از سفر به ماه، باید مطمئن باشید که مردم از کار شما استقبال می کنند."

هنوز برای این جراحی محلی در نظر گرفته نشده اما دکتر کاناورو علاقمندی خود را به انجام این جراحی در لندن ابراز کرده است.

با این حال برخی متخصصان در اجرای این جراحی تردید کرده و آنها "تخیل محض" خوانده اند.

هری گلد اسمیت پروفسور جراحی اعصاب در دانشگاه کالیفرنیا احتمال چنین عملی را "بسیار نامحتمل" می داند:

"من فکر نمی کنم این کار شدنی باشد، مشکلات چنین عملی بی اندازه زیاد است."

پاتریشیا اسکریپکو، نورولوژیست معتقد است حتی اگر چنین عملی، شدنی باشد اتفاقی نادر خواهد بود:

"اینطور نخواهد شد که کسی بگوید من دارم پیر می شوم و آرتروز دارم پس شاید بهتر است بدنی داشته باشم که بهتر کار کند و ظاهر بهتری داشته باشد."

به گفته دکتر کاناورو بزرگترین مشکل این عمل اخلاقی است:

"مهمترین مانع اخلاقی است. آیا اصلا چنین عملی باید انجام شود؟ مطمئنا افراد بسیاری با آن مخالف خواهند بود."

دکتر کاناورو معتقد پیوند سر را می‌توان برای درمان بیماری‌هایی مثل بیماری استیون هاوکینگ (بیماری نورونهای حرکتی) بکار گرفت

با این حال متخصصان به مشکلات دیگر این جراحی هم اشاره می‌کنند، از جمله اینکه که کسی نمی‌داند تاثیر چنین عملی از نظر روانشناختی چه خواهد بود؛ اینکه فردی با سر فردی دیگر به زندگی ادامه دهد.

علاوه بر این کسی نمی داند چگونه می شود اعصاب نخاع را به هم پیوند زد و چگونه می توان کاری کرد که این ارتباطات به خوبی برقرار شده و کار خود را انجام دهد.

ریچارد برچنز مدیر مرکز تحقیقات بیماری‌های فلج کننده در ایندیانای آمریکا می گوید "شواهد علمی درباره اینکه بعد از پیوند مغز و نخاع، حس و حرکت از نو باز می‌گردد، وجود ندارد."

دکتر کاناورو می گوید موفقیت این عمل به بسیاری از افرادی که دچار فلج نخاعی یا بیماری‌های ناتوان‌کننده هستند امکان راه رفتن و زندگی تازه ای را می دهد.

او حتی معتقد است این عمل برای کسانی مثل پروفسور هاوکینگ (که مبتلا به بیماری نورون‌های حرکتی است) هم می تواند انجام شود.

نخستین پیوند سر در سال 1970 در کلیولند آمریکا انجام شد و طی آن، سر یک میمون به بدن میمون دیگر منتقل شد.

البته چون جراحان نتوانستند نخاع را پیوند بزنند میمون قادر به حرکت نبود. سیستم ایمنی میمون، پیوند را پس زد و او نه روز بعد مرد.




موضوع مطلب : پیوند سر تا 'دو سال دیگر انجام پذیر است'

جمعه 94 فروردین 21 :: 8:11 عصر

"رات ریسر" دوچرخه‌ای است که زاده افکار "کرونفیلد" در مینیاپولیس امریکا است که نیروی پدال آن از طریق موتور الکتریکی با توان 20 کیلووات در ساعت تامین می‌شود که در مرکز چرخ‌های عقب آن واقع شده است.


آفتاب: شاید تصور این که دوچرخه‌ای بتواند سریع‌تر از خودرو حرکت کند ناممکن باشد. اما این رویا تا حدودی تحقق پیدا کرده است و دوچرخه‌ای اختراع شده که قادر است سرعتی هم‌اندازه یک خودرو داشته باشد.
 
به گزارش خرداد،"رات ریسر" دوچرخه‌ای است که زاده افکار "کرونفیلد" در مینیاپولیس امریکا است که نیروی پدال آن از طریق موتور الکتریکی با توان 20 کیلووات در ساعت تامین می‌شود که در مرکز چرخ‌های عقب آن واقع شده است.
 
روزنامه "دیلی میل" با انتشار گزارشی تصویری از این دوچرخه می‌نویسد:"نیروی لازم برای حرکت خودرو از طریق گشتاورها به پدال منتقل شده و سپس آن را تقویت می‌کند. اکثر افرادی که سوار این دوچرخه می‌شوند قادرند با سرعت 30 مایل در ساعت (48 کیلومتر در ساعت) حرکت کنند. این دوچرخه با کمک باتری می‌تواند تا محدوده 50 مایلی یا (80 کیلومتری) نیز حرکت کند و حتی سرعت آن به 100 مایل در ساعت (160 کیلومتر در ساعت) نیز برسد."
 
دیلی میل در ادامه اشاره می‌کند که افزایش سرعت این وسیله نقلیه از فناوری پدال الکتریک هیبریدی استفاده شده است. پدال‌های قرار گرفته بر روی این دوچرخه موتور الکتریکی 20 کیلو وات در ساعت هستند. این روزنامه همچنین اشاره کرده است که صندلی‌های دونفره این دوچرخه از فیبر کربن ساخته شده‌اند. این دوچرخه همچنین مجهز به کیسه‌های هوا است.



موضوع مطلب : دوچرخه‌ای که می‌تواند سریع‌تر از خودرو حرکت کند, تصاویر -در واقع سه چرخه

جمعه 94 فروردین 21 :: 8:9 عصر

مطالب علمی جالب

  

 

 

– در هر 5 ثانیه یک کامپیوتر در سطح جهان به ویروس آلوده میگردد.

–  ظروف پلاستیکی 50 هزار سال طول میکشد تا در طبیعت شروع به تجزیه شدن کنند.

– اغلب مارها دارای 6 ردیف دندان میباشند.

– 90% سم مارها از پروتئین تشکیل یافته است.

– 10 درصد وزن بدن انسان (بدون آب) را باکتریها تشکیل میدهند.

– 11 درصد جمعیت جهان را چپ دستان تشکیل میدهند.

– از هر 10 نفر، یک نفر در سراسر جهان در جزیره زندگی میکند.

– 98 درصد وزن آب از اکسیژن تشکیل یافته است.

– یک اسب در طول یک سال 7 برابر وزن بدن خود غذا مصرف میکند.

- سوسکها سریعترین جانوران 6 پا میباشند. با سرعت یک متر در ثانیه.

- خرگوشها و طوطی ها بدون نیاز به چرخاندن سر خود قادرند پشت سر خود را ببینند.

- کرگدنها قادرند سریعتر از انسانها بدوند.

- هیچ پنگوئنی در قطب شمال وجود ندارد.

- مادر و همسر گراهام بل مخترع تلفن هر دو ناشنوا بوده اند.

- کانادا یک واژه هندی به معنی «روستای بزرگ» میباشد.

- رشد دندانهای سگ آبی هیچگاه متوقف نمیگردد.

- قلب والها تنها 9 بار در دقیقه میتپد.

- چیتا قادر است در حداکثر سرعت خود گامهایی به طول 8 متر بر دارد.

- شمپانزه ها قادرند مقابل آینه چهره خود را تشخیص دهند اما میمونها نمیتوانند.

- عمر سنجاقکها تنها 24 ساعت میباشد.

- مدت زمان گردش سیاره عطارد بدور خود دو برابر مدت زمان گردش آن بدور خورشید میباشد.

- روشنایی قرص کامل ماه 9 برابر هلال ماه میباشد.

- یک خرس بالغ قادر است با سرعت یک اسب بدود.

- قلب یک جوجه تیغی در حالت عادی 190 بار در دقیقه میزند که در دوران خواب زمستانی به 20 بار در دقیقه کاهش می یابد.

- اسبها قادرند در حالت ایستاده بخوابند.

- کانگروها قادرند 3 متر به سمت بالا و 8 متر به سمت جلو بپرند.

- قلب میگو در سر آن واقع است.

- گونه ای از خرگوش قادر است 12 ساعت پس از تولد جفت گیری کند.

- یک کوه آتشفشان قادر است ذرات ریز و گردوغبار را تا ارتفاع 50 کیلوکتری به فضای اطراف پرتاب کند.

- دارکوب ها قادرند 20 بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.

- سالانه 500 فیلم در امریکا و 800 فیلم در هند ساخته میگردد.

- آدولف هیتلر گیاهخوار بوده است.

- تمامی پستانداران به استثنای انسان و میمون کور رنگ میباشند.

- عمر تمساح بیش از 100 سال میباشد.

- تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس میباشند.

- موریانه ها قادرند تا 2 روز زیر آب زنده بمانند.

- مزه سیب، پیاز و سیب زمینی یکسان میباشد.و تنها بواسطه بوی آنهاست که طعم های متفاوتی می یابند.

- فیلها قادرند روزانه 60 گالن آب و 250 کیلو گرم یونجه مصرف کنند.

- جغدها قادر به حرکت دادن چشمان خود در کاسه چشم نمیباشند.

- 80 درصد امواج مایکرو ویو تلفنهای همراه بوسیله سر جذب میگردد.

- قد فضانوردان هنگامی که در فضا هستند 5 تا 7 سانتی متر بلنتر میگردد.

- بلژیک تنها کشوری است که فیلمهای غیر اخلاقی را سانسور نمیکند.

- جلیغه ضد گلوله، برف پاک کن شیشه خودرو و پرینتر لیزری همگی اختراعات زنان میباشند.

- موز پر مصرف ترین میوه کشور امریکا میباشد.

- درتمام انسانهای کره زمین  99.9 % شباهت ژنتیکی وجود دارد.

- 98.5 % از ژنهای انسان و شامپانزه یکسان میباشند.

- قلب انسان بطور متوسط 100 هزار بار در روز و 40 میلیون بار در سال می تپد.

- لئوناردو داوینچی مخترع قیچی میباشد.

- سطح شهر مکزیک سالانه 25 سانتی متر نشست میکند.

- 50 %جمعیت جهان هیچگاه در طول حیات خود از تلفن استفاده نکرده اند.

- هرگاه جمعیت کره زمین به 100 نفر کاهش یابد، 50 % پول جهان در دست 6 نفر قرار خواهد گرفت.

- موشهای صحرایی سالانه 1/3 منابع و ذخایر غذایی جهان را نابود میسازند.

- 2/3 اعدامهای جهان در کشور چین بوقوع می پیوندد.

- سرود اصلی کشور یونان متشکل از 158 بیت میباشد.

- تمساح ها قادرند آرواره های خود را با نیروی 1300 کیلو گرم ببندند.

- یک گاو بطور متوسط سالانه 2 هزار و 300 گالن شیر تولید میکند.

- خورشید از لحاظ وزن از 70% هیدروژن،28% هلیوم،1.5% کربن+نیتروژن+اکسیژن و 0.5%  عناصر دیگر تشکیل شده است.

- سگهای شهری بطور متوسط 3 سال بیشتر از سگهای روستایی عمر میکنند.

- در امریکا سالانه 15 نفر بر اثر گاز گرفتگی توسط سگها جان خود را از دست میدهند.

- 70% فقرای جهان را زنان تشکیل میدهند.

- در هر 2 هفته یک زبان در جهان منقرض میگردد.

- ون گوگ در طول حیات خود تنها یکی از نقاشیهای خود را بفروش رساند.

- گربه های خانگی 70% وقت خود را در خواب سپری میکنند.

- پلنگها قادرند تا ارتفاع 5 متری به بالا بپرند.

- 2/3 آدم رباییهای جهان در کلمبیا به وقوع می پیوندد.

- سم مارهای قهوه ای استرالیا تا حدی مهلک میباشد که 0.002 گرم از سم این مارها میتواند یک انسان را بکشد.

- اختراع پیچ گوشتی پیش از پیچ صورت گرفت.

– خودروسازی بزرگترین صنعت در جهان میباشد.

– نور خورشید 8.5 دقیقه طول میکشد تا به زمین برسد.



- منبع، پورتال آسمونی  http://www.asemooni.com/science/cognizable/interesting-scientific#ixzz3WvCRgxPD




موضوع مطلب : مطالب, ودانستنی های, جالب, علمی

جمعه 94 فروردین 21 :: 8:5 عصر

انیشتین بعدی یک پسر ایرانی در آمریکا +عکس

 

 

دومین انیشتین , نابغه های جهان

 

دانشمند جوان ایرانی، با تصدی بر کرسی استادی دانشگاه پرینستون- جایگاهی که پس از انیشتین در اختیار فرد دیگری قرار داده نشد- دنیا را با این سوال مواجه کرده است که آیا انیشتین بعدی، یک ایرانی خواهد بود؟

 

به گزارش ایران ناز نیما ارکانی حامد در حال حاضر استاد دانشگاه هاروارد و دارای کرسی استادی در دانشگاه پرینستون است. این کرسی از سال 1933 تا 1955 در انحصار آلبرت انیشتن بوده است.

 

پس از اعلام نظریه عملکرد جهان ارکانی، از او دعوت شده که در طرح تونل شتاب دهنده سوئیس (LHC) که با هزینه بالغ بر 5 میلیارد دلار ساخته شده، رهبری آزمایش ها را بر عهده داشته باشد. ایران ناز، تلاش نظریه ابر ریسمان که اخیرا اعلام شده، در این است که توضیح دهد ذرات، کوچکترین ماده تشکیل دهنده مواد نیستند بلکه حلقه های مرتعشی که ریسمان نامیده می شوند، کوچکترین بخش به حساب می آیند.

 

دکتر ارکانی با تکمیل این نظریه عقیده دارد که این ریسمان ها در 11 بعد در حال ارتعاش هستند که ما فقط 3 بعد از آن را می توانیم مشاهده کنیم، وجود بعد دیگری هم به نام بعد زمان به اثبات رسیده و تا به امروز در مورد 7 بعد دیگر توضیح کاملی ارائه نشده است.

 

دومین انیشتین , نابغه های جهان

 

ارکانی به همراه دو فیزیک دان دیگر به نام های دیموپلوس (Dimopoulos) و والی(Dvali) در مورد این ابعاد نظریه ای ارائه کرده اند که می گوید این ابعاد بزرگتر از آن چیزی هستند که تاکنون تصور می شود و از آن جایی که تنها نیروی گرانش بر آنها اثر می گذارد، قابل دیدن نیستند.

 

تئوری دکتر ارکانی که به همراه دو فیزیکدان دیگر معرفی شده به عنوان مدل ADD، (Arkani-Dvali-Dimopoulos) شناخته می شود. اکنون ارکانی و همکارانش امیدوارند بتوانند به کمک شتاب دهنده هاردن (LHC) مدل خود را اثبات کنند. اثبات این نظریه می تواند تحول بسیار بزرگی در فیزیک ذرات به وجود بیاورد.




موضوع مطلب : انیشتین بعدی یک پسر ایرانی در آمریکا, عکس

پنج شنبه 94 فروردین 20 :: 8:37 صبح

فروشگاه رزانیککسب درآمدآپلود فایل

بک لینکاسرور مجازی




موضوع مطلب :

چهارشنبه 94 فروردین 19 :: 1:39 عصر
<   1   2   3   4   5   >>   >   
به آشیانه علم خوش آمدید نظر یادتون نره
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~ محفوظ است
.....................................
صفحات سایت
12345678910

هدایت به بالا

کد هدایت به بالا

000007 44 فروردین 94 - ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1
  • home
  • contact
  • rss
  • khosroeskandari.parsiblog.com
  • 55 30