پشتیبانی

خرداد 94 - ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
در این وبلاگ مطالب جالب علمی طنز , تاریخچه و اخبار جدید و..... قرار گرفته است امیدوارم که از آن ها لذت ببرید.
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره مدیر آشیانه علم


با عرض سلام و درود خدمت شما عزیزان امیرخسرو اسکندری اصل هستم امیدوارم مطالب وبلاگ براتون مفید باشه.
.... 000

000 11 79 تماس با ما 77 22
57 111 44 1 2 3 4 5خرید بک لینک 6 6 51سایت حقوقی وکیل دادگستری تهران 44 722

 

جلوگیری از ابتلا به دیابت با روزه گرفتن

 

دیابت,پیشگیری از دیابت,روزه گرفتن

جلوگیری از ابتلا به دیابت با روزه گرفتن
محققان موسسه قلب Intermountain در یوتا دریافتند، روزه گرفتن در طولانی مدت می‌تواند سطوح کلستورل خون را در افراد پیش‌دیابتی کاهش دهد.
بررسی روزه گرفتن دوره‌ای موفق به شناسایی یک رویکرد زیستی در بدن شد که کلسترول بد در سلولهای چربی را به انرژی تبدیل کرده و بنابراین با فاکتورهای خطر دیابت مبارزه می‌کند.
محققان دریافتند بدن پس از 10 تا 12 ساعت روزه گرفتن به جستجو برای سایر منابع انرژی در بدن برای حفظ خود می‌پردازد.در این رویکرد، بدن کلسترول بد LDL را از سلولهای چربی بیرون کشیده و از آن به عنوان انرژی استفاده می‌کند.


پیش‌دیابت به این معنی است که میزان گلوکز یا قند در خون بالاتر از حد عادی است اما همچنین به اندازه‌ای که فرد را بتوان دیابتی خطاب کرد، بالا نیست.
پژوهشهای قبلی دانشمند بر افراد سالمی که یک روزه روزه گرفته بودند، تمرکز داشت و نشان داد که روزه گرفتن بطور روزمره و خوردن تنها آب با سطوح پائین قند و کاهش وزن مرتبط است. بر اساس این یافته‌ها، محققان پژوهش جدیدی را برای مطالعه در مورد آثار روزه گرفتن طولانی مدت در پیش‌دیابتی‌ها آغاز کردند. این پژوهش شامل مردان و زنان پیش‌دیابتی 30 تا 69 سال بود که حداقل از سه فاکتور خطر متابولیکی برخوردار بودند.


برخی از شرکت‌کنندگان چاق و دارای اضافه وزن و برخی دیگر لاغر بودند. پژوهشهای قبلی سایر موسسات در زمینه روزه‌داری تنها شامل افراد چاق بوده و بر کاهش وزن در اثر روزه‌داری تمرکز داشتند.اگرچه کاهش وزن نیز در این پژوهش رخ داد اما تمرکز اصلی آن بر روی دخالت دیابت بود.
به گفته دانشمندان، اگرچه در ابتدا سطوح کلسترول خون در بدن افراد بالا رفت اما پس از شش هفته این سطوح تا 12 درصد کاهش نشان داده و همچنین کاهش وزن را نیز به دنبال داشت. فرآیند استخراج کلسترول بد از سلولهای چربی برای استفاده به عنوان انرژی باید به خنثی سازی مقاومت در برابر انسولین کمک کند. در فرآیند مقاومت در برابر انسولین، لوزالمعده انسولین بیشتری تولید کرده تا زمانی که دیگر قادر به تامین نیاز بدن با تولید انسولین کافی نیست، از این رو قند خون افزایش می‌یابد.
نتایج این پژوهش در جلسات علمی سالانه انجمن دیابت آمریکا مطرح شد.




موضوع مطلب : جلوگیری از ابتلا به دیابت با روزه گرفتن

پنج شنبه 94 خرداد 7 :: 12:32 صبح

 

عجایبی درباره رنگ چشم‌ها

 

چشم‌,رنگ چشم‌,تاثیر رنگ چشم بر تحمل درد

عجایبی درباره رنگ چشم‌ها/ از تاثیر رنگ چشم بر تحمل درد تا تمایل چشم‌روشن‌ها به مصرف الکل
در حالی که گفته می شود رنگ چشم، پنجره‌ای به روح انسان است اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد رنگ چشم افراد می‌تواند نشانه‌ای از وضعیت سلامتی فرد نیز باشد.
محققان سال‌ها در تلاش برای رمزگشایی ارتباط بین رنگ چشم و سلامت او بوده‌اند. گروهی می‌گویند رنگ چشم بر میزان دردی که فرد احساس می‌کند تاثیر دارد، احتمال ابتلای فرد به دیابت را تعیین می‌کند و سرعت ذهن را نشان می‌دهد.


تاثیر رنگ چشم بر تحمل درد
در جدیدترین تحقیقات، دانشمندان دانشگاه پیتسبورگ دریافتند، زنان سفید پوست با رنگ چشم روشن، سبز یا آبی، در تحمل درد یا اضطراب عملکرد بهتری نسبت به زنانی دارند که رنگ چشم‌شان قهوه‌ای یا فندقی است.
«انا بلفر» استاد هوشبری در این دانشگاه گفت: مطالعه 58 زن باردار نشان داد آن‌هایی که رنگ چشم روشن دارند، در زمان زایمان درد کمتری تجربه می‌کنند.همچنین زنانی که رنگ چشم روشن دارند، پس از زایمان اضطراب، افسردگی و افکار منفی کمتری را از خود بروز می‌دهند.نتایج این تحقیقات در نشست سالانه انجمن درد آمریکا عرضه شده است.


اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است تا دلایل این تفاوت شناسایی شود اما محققان ارتباط ژنتیکی را عامل این امر می‌دانند.تا همین اواخر دانش‌پژوهان فکر می‌کردند یک شکل از یک ژن برای رنگ‌های آبی و یک ژن دیگر برای رنگ‌های تیره تر وجود دارد.
دکتر «جری لوهلانن» پژوهشگر ارشد علوم زیست مولکولی در دانشگاه جان مور لیورپول گفت: اکنون می‌دانیم که رنگ چشم بر اساس 12 تا 13 تغییر تکی در ژن‌های مردم تعیین می‌شود.به گفته وی این نشانگرهای ژنتیکی به ما شانس خوبی می‌دهد که رنگ چشم یک فرد را مشخص کنیم. این روزها می‌توانیم با دقت 70 تا 90 درصدی رنگ چشم را درست پیش بینی کنیم.این گروه از پژوهشگران در تلاشند رنگ چشم قربانیان قتل یا تصادف را از روی بقایای اسکلت آن‌ها تشخیص دهند.


ژن‌های چند منظوره
محققان می‌گویند ژن‌های دخیل در تعیین رنگ چشم، چند کاره و چند منظوره هستند. این ژن‌ها کارهای دیگری نیز در بدن انجام می‌دهند. مثلا ژن یکی از این ژن‌ها به نام NCX-4 که با بیان رنگ چشم تیره‌تر مرتبط است پروتئین‌های مختلفی را کنترل می‌کند که یکی از آن‌ها با درد مرتبط است.همچنین ژن‌های دیگری که با رنگدانه رنگ چشم تیره - ملانین- مرتبط شده‌اند، با درد مرتبطند.
بیماری ارثی کبدی سندورم دوبین جانسون نیز که موجب بروز رنگدانه‌های قهوه‌ای در سلول‌های کبدی می‌شود با ملانین مرتبط است.


تمایل چشم آبی‌ها به مصرف الکل
محققان بیمارستان دولتی جورجیا با بررسی 12 هزار زن دریافتند آن‌هایی که رنگ چشم روشن‌تر دارند بیش از آن‌هایی که رنگ چشمشان تیره است، الکل مصرف می‌کنند.


مغز فعال‌تر در چشم قهوه‌ای‌ها
ملانین نه تنها تیرگی رنگ چشم را تعیین می‌کند بلکه برای ارتباط الکتریکی بین سلول‌های مغزی خاصیت عایق و نارسایی نیز دارد.هر چه ملانین در مغز بیشتر باشد اثر بخشی و حساسیت سلول‌های مغزی بیشتر شده و مغز بهتر کار می‌کند.
نتایج این تحقیقات در نشریه تفاوت‌های شخصیتی و فردی منتشر شده است.این مطالعات که نتایج آن در نشریه Perceptual and Motor Skills منتشر شده می‌تواند توضیح دهد که چرا زمان واکنش در افراد دارای رنگ چشم قهوه‌ای سریع‌تر از چشم روشن‌هاست.


مطالعه بهتر با چشم آبی
دانش پژوهان دانشگاه ادینبورگ در سال 1991 نیز از این حکایت دارد که دانشجویان دارای رنگ چشم تیره، عملکرد بهتری در آزمایش هوش زمان محدود دارند. ظاهرا واکنش کندتر افراد دارای رنگ چشم آبی احتمالا به معنای آن است که آن‌ها با ملاحظه‌تر و راهبردی‌تر فکر می‌کنند.
در آزمایش‌های دانشگاه لوئیزویل نشان داده شد، دانشجویان چشم آبی در فعالیت‌هایی که نیازمند طرح‌ریزی و ساختاربندی زمانی بود مانند گلف و مطالعه برای آزمون‌های پایان ترم، عملکرد بهتری دارند.


همه انسان‌ها چشم قهوه ای دارند
رنگ چشم آبی نتیجه یک تکامل انسانی جدید است.
محققان دانشگاه کپنهاگ می‌گویند جهش ژنی نیازمند این رنگ، به طور تصادفی و شانسی در جایی در نزدیکی سواحل دریای سیاه در یک فرد و حدودا شش هزار تا 10 هزار سال پیش روی داده و منشا تمامی انسان‌های چشم آبی امروزی بوده است. تغییر ژنتیکی، رنگ آبی را در قرنیه نمی‌سازد بلکه بیشتر سازوکاری را که رنگدانه قهوه ای ملانین را می سازد، خاموش می‌کند.


دکتر هانس ایبرگ از دانشگاه کپنهاگ می‌گوید: در اصل چشم همه ما قهوه‌ای است. یک نظریه می‌گوید آب و هوای سرد و آسمان‌های تیره به گسترش تغییر رنگ کمک می‌کند. نبود ملانین موجب می‌شود رنگ پوست افراد نیز روشن‌تر شود و پوست بور و روشن جذب ویتامین D را افزایش می‌دهد. این تغییرات امکان جذب ویتامین دی را برای اهالی اقلیم شمالی که نور آفتاب کمی دریافت می‌کنند ضروری است.


خطر بروز نابینایی برای چشم آبی‌ها
چشمان آبی همچنین نور را به طور تدریجی از خود از خود عبور می‌دهند از این رو می‌توانند در نور خورشید ضعیف‌تر، دید خوبی داشته باشند.
فرانچسکا مارچتی از مرکز چشم‌پزشکی دانشگاه کالج لندن گفت: افزایش حساسیت به نور موجب می‌شود افراد چشم آبی بیش از دیگران به بیماری تحلیل ماکولای مرتبط با سن ( AMD ) مبتلا شوند. در این بیماری سلول‌های حساس به نور در عقب چشم، شروع به از بین رفتن می‌کنند و دید کم می‌شود. این امر در مورد افراد چشم سبز نیز صدق می‌کند.


رنگ چشم روشن و دیابت
دیابت نوع یک بیماری دیگری است که با رنگ چشم مرتبط شده است. یک مطالعه توسط محققان ایتالیایی نشان می‌دهد افراد چشم آبی بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند. محققان دریافتند در بین شهروندان لاتزیو و ساردینا که دیابت نوع یک دارند 21 درصد، چشم آبی هستند و 9 درصد از مبتلایان رنگ چشم دیگری دارند.
سه تغییر ژنی مرتبط با رنگ چشم روشن با بروز بیماری دیابت مرتبط شده‌اند.


تاثیر رنگ چشم بر شنوایی
مطالعات مختلفی حاکی ازآن است که در کارخانه‌های دارای سر و صدای بلند، کارگرانی که رنگ چشم روشن دارند بیش از بقیه دچار مشکلات شنوایی می‌شوند.
محققان در بیمارستان ملی عصب‌شناسی و جراحی اعصاب در لندن می‌گویند رنگدانه ملانین می‌تواند به حفاظت از اعصاب مغزی در برابر آسیب ناشی از سر و صدا کمک کند.


رنگ چشم و شخصیت
در سال 1977 محققان در نشریه روانشناسی اجتماعی اعلام کردند احتمال آنکه افراد چشم آبی در گفتگو با یک مشاور احساسات درونی خود را فاش کنند بسیار کم است. مطالعات بیشتر از این یافته حمایت کرده است. در مطالعه دیگری در سال 2006، روانشناسان آلمانی دریافتند کودکان چشم آبی بیش از کودکان چشم قهوه‌ای احساسات خود را پنهان می‌کنند.
مطالعه جداگانه نیز نشان داد کودکان چشم آبی نسبت به چیزهای جدید هوشیار تر عمل می‌کنند.


محققان اهل چک در سال 2010 کشف کردند مردان دارای چشم قهوه‌ای از مردان چشم آبی مقتدرترند.آن‌ها می‌گویند رنگ چشم آبی با کودک مرتبط است از این رو افراد چشم آبی بیشتر کودکانه به نظر می‌رسند.رنگ چشم دائمی تا زمانی که نوزاد به سن 9 ماهگی نرسد مشخص نمی‌شود چرا که تولید ملانین که تعیین کننده رنگ چشم قهوه‌ای و تیره است زمان‌بر بوده و طول می‌کشد تا بدن نوزاد انسان ملانین تولید کند. در برخی از کودکان این تولید رنگ 18 ماه طول می‌کشد.




موضوع مطلب : عجایبی درباره رنگ چشم‌ها

پنج شنبه 94 خرداد 7 :: 12:31 صبح

 

آموزش نصب و راه اندازی دوربینهای مدار بسته1

 

 

آموزش نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته(قسمت اول)

 

تکنولوژی دوربین مداربسته , دوربین های مدار بسته

 

 

در این سلسله مقالات قصد داریم یک سری اطلاعات برای کسانی که قصد دارند برای خود یک سیستم نظارت تصویری مدار بسته ایجاد کنند قرار دهیم.

 

سیستم های مدار بسته، بسته به نوع کارکرد های خود تجهیزات متنوعی نیاز دارند که بستگی به نوع عملیات نظارتی که قرار است انجام شود تغییر میکنند.این تجهیزات به صورت کلی به این شرح می باشند:

دوربین مداربسته

ads
,طریقه نصب دوربینهای مدار آموزش نصب دوربینهای مدار بسته,

 

آموزش نصب دوربین مداربسته

اطلاعات بیشتر

 

 

 

دوربین های مخصوص کارهای حفاظتی

 

تکنولوژی دوربین مداربسته , دوربین های مدار بسته

 

دستگاه سرور مرکزی(dvr)

 

تکنولوژی دوربین مداربسته , دوربین های مدار بسته

 

نرم افزارهای مخصوص نظارت از طریق شبکه

 

 

آموزش جامع دوربین مدار بسته

ads
نصب دوربین مداربسته,طریقه نصب دوربینهای مدار بسته
  • انتخاب تجهیزات مناسب
  • تنظیمات مودم
  • تنظیمات فنی و مهندسی
  • تنظیمات و نقشه کشی برای اجرا

  • مدت دوره : 5 روز
  • شهریه : 290 هزار تومان
ثبت نام کنید

 

سوکتهای اتصالی bnc برای دوربین های آنالوگ

 

تکنولوژی دوربین مداربسته , دوربین های مدار بسته

 

کابلهای ارتباطی

 باید گفت که نوع دوربین های مخصوص کارهای حفاظتی سناریوی کار ما و نوع دستگاه ها را بطور کلی تغیر می دهند.در عمل برای کارهای حفاظتی دو نوع دوربین موجود است؛

 

1-دوربینهای آنالوگ 

2-دوربینهای تحت شبکه (آی پی کمرا)

 درمورد دوربینهای تحت شبکه ما نیازی به دستگاه مرکزی dvr نداریم.در واقع دوربینهای تحت شبکه از طریق کابلهای شبکه با کامپیوترهای موجود تبادل اطلاعات می نمایند.حتی دوربینهای جدیدتر با استفاده از تکنولوژی poe برق مصرفی خود را نیز از طریق کابل شبکه تامین می نمایندو حتی برخی از آنها از طریق تکنولوژی wi-fi بصورت بیسیم به شبکه متصل می شوند.

 

اما در ابتدا به بحث درباره دوربینهای آنالوگ می پردازم.این نوع از دوربینها مزیتهایی دارند که باعث شده است هم اکنون نیز از این تکنولوژی استفاده شود.برخی از این مزیتها بدین شرح است:

 *ارزان بودن

*راحتی اجرا

*کیفیت تصویر بالا

*استفاده از کابلهای اتصالی متراژ بالا

 

اولین گام در ایجاد یک سیستم حفاظتی خوب و کارآمد اجرای عملیات بازدید هوشمندانه است.بازدید کننده کارشناس می بایستی ضمن بازدید از محیط طرح ،طوری جای دوربینها را مکان یابی کند که با کمترین تعداد دوربین و هزینه، حداکثر دید در محیط وجود داشته باشد.

 

در ادامه برای ایجاد یک سناریوی فرضی،فرض میکنیم پس بازدید نیاز به چهار عدد دوربین داریم.که هر چهار دوربین از نوع آنالوگ انتخاب می شوند.

 

نقطه ای امن را برای نصب dvr مرکزی در نظر می گیریم.البته این نقطه باید طوری انتخاب شود که از دوربینها به یک فاصله باشد تا در مصرف کابل صرفه جویی شود.

 

هر دوربین آنالوگ حداقل نیاز به دو کابل دارد. یکی کابل rg- 58 که شبیه کابلهای کواکسیال آنتهای خانگی است و یکی کابل برق.در اغلب مواقع برق این دوربینها از طریق یک آداپتور تامین میشود که لازم است برای تامین برق دوربین یک کابل برق تا دوربین کشیده شود.دوربین از طریق کابل کواکسیال اطلاعات خود را به dvr مرکزی ارسال میکند.برای اتصال این کابل باید از سوکت bnc استفاده کرد که تصویر آن را در شکل بالا دیدید.

 

 

تکنولوژی دوربین مداربسته , دوربین های مدار بسته

 

 

لازم است برای هر دوربین این کار تکرار شود و برای هریک از آنها کابلی مستقل تا دستگاه dvr مرکزی کشیده شود.یعنی برای چهار عدد دوربین دستگاه dvr مرکزی ما بایستی حداقل چهار کاناله باشد.

 

 

تکنولوژی دوربین مداربسته , دوربین های مدار بسته

 

 

بعد از اینکه اتصال دوربین ها تا dvr مرکزی برقرار شد در واقع سیستم آماده بهره برداری اولیه می شودحال با روشن کردن و وصل کردن یک مانیتور به آن ،تصاویر را مشاهده می ‌‌کنید.

 

در درس بعد چگونگی کار با dvr از طریق پورت شبکه را شرح خواهیم داد......

 

 

آموزش 8 آیتم کاربردی در یک دوره جامع

ads
دوربین های   مدار بسته,آموزش بستن دوربین مدار بسته
  • تلفن سانترال
  • درب پارکینگی
  • کرکره برقی
  • آنتن مرکزی
  • اعلام حریق
  • دوربین مداربسته
  • دزدگیر اماکن
  • آیفن تصویری
ثبت نام کنید

 

/آموزش نصب و راه اندازی دوربینهای مدار بسته - قسمت دوم /

منبع :asriran





موضوع مطلب : آموزش نصب و راه اندازی دوربینهای مدار بسته1

پنج شنبه 94 خرداد 7 :: 12:30 صبح

 

ساخت عصای ویژه نابینایان مجهز به فناوری GPS و تشخیص چهره

 

عصا,عصای ویژه نابینایان,عصای مجهز به تشخیص چهره

عصای مجهز به تشخیص چهره و سیستم موقعیت یاب جهانی

 

ساخت عصای ویژه نابینایان مجهز به فناوری GPS و تشخیص چهره

نسل جدیدی از عصای ویژه نابینایان و کم نابینایان ساخته شده که به لطف مجهز بودن به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) فرد استفاده کننده را به درب خانه دوستان و آشنایان می رساند!

محققان عنوان XploR را برای این فناوری جدید و کاملا کاربردی برگزیده اند. بدون شک مهمترین بخشی که در این عصای سفید پیشرفته نظرها را به خود جلب می کند فناوری تشخیص چهره و سیستم موقعیت یاب جهانی آن است. تا پیش از این نسخه های متفاوتی از عصای سفید ارایه شده بود که در تازه ترین آنها نمونه ای با قابلیت انتقال موقعیت محیط اطراف به فرد نابینا و کم بینا از طریق امواج مافوق صوت و لیزر بوده است.

 

اما حالا گروهی از محققان دانشگاه بیرمنگام انگلیس گامی به جلوتر گذاشته و عصای مدرن تری ساخته اند که به لطف تجهیزات الکترونیکی نصب شده در آن فرد استفاده کننده می تواند محل زندگی افراد مورد نظرش از جمله دوستان و آشنایان را ردیابی کند.

 

نکته جالب توجه دیگر درخصوص این فناوری نوین، سیستم تشخیص چهره آن است. به لطف پایگاه اطلاعاتی نصب شده در آن که انبوهی از تصاویر مربوط به دوستان و آشنایان کاربر را در خود ذخیره دارد، فرد نابینا می تواند از فاصله 10 متری مطمئن شود با شخصی روبرو می شود که مد نظرش بوده است. در این شرایط عصا با ایجاد لرزشی محسوس فرد استفاده کننده را مطلع می کند. ارزان بودن فناوری های به کار رفته در این عصای جدید از دیگر ویژگی های مهم آن به شمار می آید.




موضوع مطلب : ساخت عصای ویژه نابینایان مجهز به فناوری GPS و تشخیص چهره

پنج شنبه 94 خرداد 7 :: 12:29 صبح

 

15 حقیقت جالب در مورد گل ‌ها

 

گل‌,بزرگترین گل جهان,اطلاعات عمومی

15 حقیقت جالب در مورد گل ‌ها
گل‌ها از گذشته تا به حال به خاطر زیبایی (اکثر آن‌ها) و بوی خوش آیندشان (به غیر از چند استثنا)، تخیلات انسان را به خود جلب کرده‌اند. گل های مختلف هر کدام نمادی از چیزهای مختلف بوده و برای مقاصد متنوعی استفاده می شوند. در این مقاله حقایقی عجیب و ناگفته در مورد برخی از گل‌های نادر و رایج بازگو شده است.  
•  بیش از 250000 گونه گیاه گلدار در جهان وجود دارد.
•  گل بد بو (تیتان آروم) بزرگترین گل جهان است که ارتفاع آن تا 3 متر هم می رسد. این گل بوی بسیار بدی شبیه به بوی گوشت فاسد شده دارد و از اینرو به گل مردگان (گل جسد) نیز مشهور است. 
• پیاز گل لاله در قرن هفدهم میلادی در هلند، از طلا با ارزش تر بود! لاله نمادی از جاودانگی، زندگی و عشق است. در بیشتر دستور پخت های غذایی می‌توان پیاز گل لاله را جایگزین پیاز معمولی کرد.

 

گل‌,بزرگترین گل جهان,اطلاعات عمومی

پیاز گل لاله

 

• تمدن های باستان برای دفع ارواح شیطانی برگ های گل آستر (ستاره ای) را می‌سوزاندند.      
 • مصریان باستان، نیلوفر آبی را گلی مقدس می‌دانستند و آن را در مراسم تدفین به کار می‌بردند. نیلوفر آبی در مرداب ها و تالاب ها شکوفه می‌دهد، ولی نکته جالب در مورد این گل این است که می تواند تا چند سال خشکسالی را تحمل کرده و پس از بازگشت آب دوباره شکوفه دهد. از اینرو در نظر مصریان این گل نماد زندگی پس از مرگ بود. 


 • در سال 2002 در شمال شرقی چین دانشمندان فسیلی از قدیمی ترین گل شناخته شده در جهان را کشف کردند. این گل گونه ای از آرکا فراکتوس است که در حدود 125 میلیون سال پیش شکوفه داده و شبیه به نیلوفر آبی است.
• در روزگاران قدیم از شهد گل استکانی در تهیه چسب استفاده می شده است. 

 

گل‌,بزرگترین گل جهان,اطلاعات عمومی

گل استکانی آبی رنگ


• گل انگشتانه (Foxglove = معنی لغوی دستکش روباه) نوعی گل لوله‌ای صورتی رنگ است که نام خود را از باور قدیمی مردم انگلستان گرفته است. آن‌ها اعتقاد داشتند که روباه برای کمین کردن و مخفی ماندن از دید شکار خود، پشت  این گل مخفی می‌شده است!

 

 گل‌,بزرگترین گل جهان,اطلاعات عمومی

 گل انگشتانه

 

• قاصدک در نگاه اول علف هرز به نظر می‌رسد اما گل ها و برگ‌های آن سرشار از ویتامین‌های A و C، آهن، کلسیم و پتاسیم هستند. یک فنجان برگ سبز قاصدک حاوی 4200 تا 7800 میکرو گرم ویتامین A می‌باشد.
• گل مهتابی همانطور که از نام آن پیداست، فقط شب ها باز می شود و در طول روز بسته می‌ماند.

 گل‌,بزرگترین گل جهان,اطلاعات عمومی

گل مهتابی


• گیاه گازدار در شب‌های گرم و مرطوب گازی شفاف از خود متصاعد می‌کند. برخی بر این باورند که این گاز را با کبریت می‌توان مشتعل نمود. 

 

گل‌,بزرگترین گل جهان,اطلاعات عمومی

 گیاه گازدار

 

• در اروپا به مدت چند صد سال از سنبل ختایی (گیاهی که بسیار شبیه به گلپر است و در نقاط مرطوب کاشته میشود) برای درمان همه بیماری ها (از طاعون گرفته تا سوء هاضمه) استفاده میشد. مردم اعتقاد داشتند که این گل ارواح شیطانی را دفع می‌کند. 

 

گل‌,بزرگترین گل جهان,اطلاعات عمومی

 سنبل ختایی

 

• گیاه آگاوه چندین سال از عمر خود را بدون گل دادن سپری کرده و پس از این مدت تنها یک گل داده و می‌میرد. این گیاه با نام گیاه قرن نیز شناخته می‌شود. 

 

گل‌,بزرگترین گل جهان,اطلاعات عمومی

گیاه آگاوه

 

• گیاه بامبو هر چند سال یک بار گل می دهد. وقتی زمان گل دادن بامبو برسد تمام گل‌های گونه های مشابه، دقیقا در یک لحظه می‌شکفند.
• اینترفلورا بزرگترین و شناخته شده ترین مرکز ارسال گل در جهان است که از طریق شبکه‌ای متشکل از 50000 گل فروش در سراسر جهان حمایت شده و حدود 150 کشور را پوشش می‌دهد. 




موضوع مطلب : 15 حقیقت جالب در مورد گل ‌ها

پنج شنبه 94 خرداد 7 :: 12:29 صبح

 

دستگاهی برای تازه نگه داشتن میوه و سبزی

 

تازه نگه داشتن میوه و سبزی بدون یخچال
با استفاده از دستگاه جدیدی که با انرژی خورشیدی کار می‌کند بدون نیاز به یخچال می‌توان میوه و سبزی را تازه نگه داشت.

 

تازه نگه داشتن میوه,اختراعات جدید,یخچال

 

در بسیاری از کشورها دمای هوا بالا است و انرژی الکتریکی مورد نیاز برای خنک شدن بسیار بالاست. در حال حاضر Wakati روشی برای حل این مشکل یافته است. دستگاه این طراح امریکایی با پانل‌های خورشیدی سه واتی کار می‌کند و با استفاده از تهویه، رطوبت لازم برای انواع میوه و سبزی و نگهداری طولانی مدت آنها تامین می‌شود.


بدون داشتن سردخانه و مکان سرد محصول بسیاری از کشاورزان طی دو تا سه روز بعد از برداشت از بین می‌رود. وی بدون نیاز به یخچال نیازهای کشاورزان را با دستگاه خود بر طرف کرده است. با این دستگاه کشاورزان به مدت 10 روز محصولات خود را سالم و تازه حفظ می‌کنند.

این دستگاه از تشکیل اسیدها و آنزیم‌ها درون میوه پیشگیری کرده و آنها را تازه نگه می‌دارد.
با این دستگاه ضایعات میوه و سبزی کمتر شده و از نظر اقتصادی نیز با توجه به هزینه نگهداری در مراکز مخصوص مقرون به صرفه خواهد بود.
منبع : isna.ir




موضوع مطلب : دستگاهی برای تازه نگه داشتن میوه و سبزی

پنج شنبه 94 خرداد 7 :: 12:28 صبح

طراحی هواپیماهای آینده با الگوبرداری از خفاشها



خفاش, هواپیما, خفاشها

همزمان با پرواز خفاش موهای بال آن با توجه به جریان هوا تغییر می کند

 

طراحی هواپیماهای آینده با الگوبرداری از خفاش ها
شاید روزی فرا برسد که با الگوبردای از حسگرهای طبیعی بال خفاشها، نسل جدیدی از هواپیماها و پهپادها ساخته شود که احتمال برخورد مرگبار آنها با موانع به حداقل برسد.
پرواز خفاشها به عنوان پستانداران پرنده ای که در شب هنگام سر از آسمان در می آورند از آنچنان دقت و مهارتی برخوردار است که همواره مایه حیرت و شگفتی محققان بوده است.  خفاش ها در حالی که با سرعت زیادی پرواز می کنند کوچکترین برخوردی با موانع ریز و درشت پیش رویشان ندارند.


به تازگی گروهی از دانشمندان دانشگاههای جان هاپکینز، کلمبیا و مریلند موفق به کشف یک از رازهای این شگفتیه خفاش ها شده اند. کشف این راز مهم به طراحان و مهندسان این امکان را می دهد تا در آینده ای نه چندان دور بال و بدنه هواپیماها و پهپادها را به گونه ای طراحی کنند که کمترین احتمال را در برخورد با موانع پیش رو داشته باشند.

 

پرواز خفاشها,چگونگی پرواز خفاشها,طراحی هواپیما با الگوبرداری از خفاش

خفاش ها کوچکترین برخوردی با موانع ریز و درشت پیش رویشان ندارند

 

دانشمندان این دانشگاهها دریافت کننده های حسی بال خفاش قهوه ای را مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار داده و در عین حال متوجه ساختار جالب توجه دریافت کننده های حسی دیگری شدند که در محل رویش موهای بال پرنده قرار دارند. همزمان با پرواز خفاش، موهای بال آن با توجه به جریان هوا تغییر می کند و در همین حال دریافت کننده های موجود در محل رویش موها تغییرات به وجود آمده را دریافت کرده و به جانور در تنظیم درست مسیر پروازی کمک می کند. نکته حیرت  انگیز این است که تمامی این رویدادها تنها در کسری از زمان صورت می گیرد.


اکنون دانشمندان در نظر دارند د نسل جدید سیستمهای پروازی و هواپیما ها را را با الگوبرداری از این شگفتی طبیعی ارایه کنند تا حوادثی نظیر برخورد هواپیما و پهپاد به کوه یا سایر موانع پیش رو به حداقل برسد.




موضوع مطلب : طراحی هواپیماهای آینده با الگوبرداری از خفاشها

پنج شنبه 94 خرداد 7 :: 12:28 صبح

 

اسلحه هوشمند هم عرضه شد

 

اسلحه هوشمند هم عرضه شد
اغلب افسران پلیس اسلحه گرم با خود حمل کرده و به‌عنوان تجهیزات استاندارد در مواقع ضروری از آن استفاده می‌کنند. اما اینکه چه زمانی و کی از آن اسلحه استفاده کرده‌اند و اصولاً چرا از اسلحه استفاده کرده‌اند همیشه جای بحث داشته است.

 

اسلحه,اسلحه هوشمند,اسلحه گرم

 
کمپانی نوپای Yardarm یک وسیله جانبی ساخته که نوعی حسگر محسوب شده و می‌تواند اطلاعات زمانی و مکانی استفاده از اسلحه گرم را از طریق بلوتوث متصل به موبایل اطلاع‌رسانی کند.

ردیابی مسیر گلوله، محل شلیک و جزییات بیشتر درباره نوع شلیک از دیگر ویژگی‌های حسگر ساخته‌شده توسط این کمپانی است که در به کلت کمری متصل شده و همراه پلیس در مأموریت‌ها آنلاین می‌شود. پلیس سانتاکروز این وسیله جدید را  با موفقیت آزمایش کرده و برای استفاده مجدد از آن در موقعیت‌های به‌اصطلاح خصمانه، ابراز خوش‌بینی کرده است.




موضوع مطلب : اسلحه هوشمند هم عرضه شد

پنج شنبه 94 خرداد 7 :: 12:27 صبح

 

کشف عامل ژنتیکی لکنت زبان

 

لکنت زبان,درمان لکنت زبان,علت لکنت زبان کودکان

کشف عامل ژنتیکی لکنت زبان
محققان موسسه ملی ناشنوایی و اختلالات ارتباطی آمریکا دریافته‌اند سه ژن مرتبط با نوعی اختلال سوخت و سازی کمیاب می‌تواند عامل بروز برخی موارد لکنت زبان باشد. این کشف می‌تواند به ارائه درمان‌های جدیدی برای بیماریهای گفتاری منجر شود.
دو مورد از این ژن‌ها در سلول‌های مغزی به عنوان بخشی از فرآیند بازیافت زباله مورد استفاده قرار می‌گیرد. ژن سوم نقش شناخته شده دیگری ندارد.


دکتر جیمز باتی، مدیر موسسه ملی ناشنوایی و اختلالات ارتباطی می‌گوید: این نخستین مطالعه و بررسی انجام شده‌ای است که نشان می‌دهد جهش‌های ژنی خاصی عامل بالقوه لکنت زبان است. به گفته وی، از حدود سه میلیون آمریکایی مبتلا به لکنت زبان، حدود پنج درصد پیش‌دبستانی و یک درصد بزرگسال هستند.


پژوهشگران با بررسی دی‌ان‌ای مبتلایان به لکنت زبان و افراد سالم دریافتند افرادی که لکنت زبان ندارند، این جهش‌های ژنتیکی نیز در آنها مشاهده نمی‌شود. پزشکان از سال‌ها پیش می‌دانستند ژنتیک نقش مهمی در ابتلا به لکنت زبان دارد. به گفته پژوهشگران درصورتی که دو نسخه از یک ژن معیوب وجود داشته باشد فرد به این اختلالات دچار می‌شود. این در حالی است که به طور تقریب همه افراد مورد بررسی در این تحقیق فقط یک نسخه از این ژن جهش یافته را داشتند.
نتایج این تحقیقات در نشریه پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.




موضوع مطلب : کشف عامل ژنتیکی لکنت زبان

پنج شنبه 94 خرداد 7 :: 12:26 صبح

 

چتر نامرئی که شما را از باران حفظ می‌کند

 

چتر نامرئی که شما را از باران حفظ می‌کند
دو طراح چینی چتر جدیدی را طراحی کرده‌اند که باران را از شما دور می‌کند. چتر Air Umbrella بدون سایبان بوده و با لایه‌ای از هوای ثابت که از لوله چتر به بیرون می‌وزد، قطرات باران را دور می‌کند.

 

چتر,چتر Air Umbrella,چتر نامرئی

 
این چتر از یک باتری لیتیومی برای تامین نیروی فن خود استفاده می‌کند. این فن چرخه‌ای از هوا را از سر لوله چتر مذکور برای راندن قطرات باران و تولید یک لایه محافظ به بیرون می‌فرستد. به گفته ژه سونگ پارک و وو ژونگ کیوون، Air Umbrella در سطح کنونی می‌تواند برای دو نفر کافی باشد اما در صورت سنگین نبودن بارش باران، افراد بیشتری می‌توانند از این پناهگاه بهره ببرند.

 

چتر,چتر Air Umbrella,چتر نامرئی

 
این چتر در سه مدل طراحی شده است، مدل اول که برای زنان طراحی شده، از طول 30 سانتیمتر و وزن 500 گرم برخوردار است و طول عمر باتری آن 15 دقیقه است.

نمونه دوم 50 سانتیمتر طول داشته و با وزن 800 گرم دارای طول عمر باتری 30 دقیقه‌ای است. چتر سوم نیز توسعه‌پذیر بوده و بین 50 تا 80 سانتیمتر متغیر است. وزن این نمونه هم 800 گرم و طول عمر باتری آن 30 دقیقه است. با این مدت زمانهای ارائه شده، شاید استفاده از آنها در شرایط باران شدید عقلانی نباشد، اما می‌توان برای طی کردن مسیر تاکسی تا خانه بدون خیس شدن از آنها بهره برد.




موضوع مطلب : چتر نامرئی که شما را از باران حفظ می‌کند

پنج شنبه 94 خرداد 7 :: 12:26 صبح

به آشیانه علم خوش آمدید نظر یادتون نره
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~ محفوظ است
.....................................
صفحات سایت
12345678910

هدایت به بالا

کد هدایت به بالا

000007 44 خرداد 94 - ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1
  • home
  • contact
  • rss
  • khosroeskandari.parsiblog.com
  • 55 30