پشتیبانی

فروردین 94 - ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
در این وبلاگ مطالب جالب علمی طنز , تاریخچه و اخبار جدید و..... قرار گرفته است امیدوارم که از آن ها لذت ببرید.
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره مدیر آشیانه علم


با عرض سلام و درود خدمت شما عزیزان امیرخسرو اسکندری اصل هستم امیدوارم مطالب وبلاگ براتون مفید باشه.
.... 000

000 11 79 تماس با ما 77 22
57 111 44 1 2 3 4 5خرید بک لینک 6 6 51سایت حقوقی وکیل دادگستری تهران 44 722

..........................................................

 


شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان (مراکز تربیت معلم سابق) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ـ تهران:

اسامی چند برابر ظرفیت متقاضیان این دانشگاه ها پس از اتمام مرحله انتخاب رشته استخراج و برای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

الف) ویژه شاغلین رسمی و پیمانی:
1) داشتن حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی آموزش و پرورش در زمان ثبت نام در آزمون برای ورود به دانشگاه فرهنگیان (مشروط به تدوام اشتغال در آموزش و پرورش)

2) دریافت فرم معلم مبنی بر موافقت کتبی با ادامه تحصیل شاغلین رسمی و پیمانی از اداره آموزش و پرورش محل خدمت براساس شرایط مندرج در دستورالعمل مربوط (داوطلبان می توانند برای دریافت فرم معلم به کارگزینی اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود مراجعه نمایند). تبصره: عدم ارائه فرم معلم توسط محل خدمت به منزله نداشتن شرایط ثبت نام در آزمون است. لذا در صورتی که داوطلب بدون داشتن موافقتنامه کتبی (فرم معلم) در آزمون شرکت نموده و پذیرفته شود قبولی وی «کان لم یکن» تلقی خواهد شد.

3) عدم اشتغال به تحصیل در هر یک از دوره های کاردانی و بالاتر (اعم از پیوسته و یا ناپیوسته) در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی در زمان (ثبت نام، شروع به تحصیل و حین تحصیل)

4) دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر (روزانه یا نوبت دوم (شبانه)، دولتی یا غیردولتی، معادل یا غیرمعادل) مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان نمی باشند.

5) چنانچه آمار پذیرفته شدگان در هر یک از کدرشته محل های مربوط به ویژه فرهنگیان به حدنصاب لازم (حداقل 15 نفر) برای تشکیل کلاس نرسد قبولی این افراد در آزمون «کان لم یکن» تلقی می شود.

6) محل تحصیل پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی ویژه شاغلین رسمی و پیمانی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران می باشد (اسامی و کدرشته محل های پردیس های مزبور در همین دفترچه راهنما درج شده است).

7) کلیه رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان در همه گروه های آزمایشی، مخصوص شاغلین رسمی و پیمانی آموزش و پرورش می باشد. سایر داوطلبان اعم از معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی قراردادی، آزاد و … مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان نبوده و در صورت انتخاب و قبولی در هر یک از رشته های تحصیلی مزبور، قبولی آنان «کان لم یکن» تلقی خواهد شد.8) علاوه بر شرایط و ضوابط اختصاصی مذکور، رعایت شرایط عمومی و سایر ضوابط کلی مندرج در این دفترچه و دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1392، که کلیه داوطلبان ملزم به رعایت آن هستند برای فرهنگیان نیز الزامی است.9) چنانچه فردی با ارائه اطلاعات نادرست پذیرفته شود و یا متعاقب آن مشخص گردد که شرایط لازم را نداشته است در هر مرحله از ثبت نام یا تحصیل قبولی وی لغو می گردد و حسب مورد مکلف به پرداخت خسارت های ناشی از آن خواهد بود.

10) با توجه به قانون مدیریت خدمات کشوری، کارکنان دولت مجاز به استفاده از مأموریت آموزشی نمی باشند فرهنگیان محترم ضمن انجام خدمت، خارج از ساعت اداری موظف، ادامه تحصیل خواهند داد.

11) شاغلین رسمی و پیمانی مجاز به انتخاب کدرشته محل های مربوط به کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نمی باشند.

12) شاغلین رسمی و پیمانی آموزش و پرورش مجاز به انتخاب رشته، که متقاضی شرکت در گزینش رشته های ویژه فرهنگیان می باشند، لازم است قبل از انتخاب رشته اینترنتی، نسبت به پرداخت مبلغ 29,000 (بیست و نه هزار) ریال منحصرا بصورت الکترونیکی، از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب اقدام نمایند.

ب) ویژه داوطلبان آزاد:
وزارت آموزش و پرورش برای تأمین و تربیت بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز آموزشی خود متناسب با مبانی و ارزش های اسلامی و نیاز دوره های مختلف تحصیلی در کارشناسی پیوسته برای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، از میان داوطلبان واجد شرایط دانشجو می پذیرد. داوطلبان در صورت احراز صلاحیت های عمومی و اختصاصی و سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه و اطلاعیه های بعدی آزمون، می توانند پس از انتخاب رشته ادامه تحصیل نمایند. داوطلبان متقاضی شرکت در گزینش رشته های مراکز تربیت معلم، لازم است قبل از انتخاب رشته اینترنتی، نسبت به پرداخت مبلغ 29,000 (بیست و نه هزار) ریال منحصرا بصورت الکترونیکی، از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب اقدام نمایند.

ب-1) شرایط عمومی:
1) تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

2) اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

3) التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

4) داشتن سلامت کامل روانی، جسمانی و توانایی انجام کار معلمی.
تبصره: سلامت جسمانی و روانی از طریق معاینات پزشکی و توانایی انجام کار معلمی با انجام مصاحبه تخصصی محقق خواهد شد.

5) نداشتن سابقه محکومیت جزایی یا کیفری مؤثر.

6) عدم اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و الکل.

7) برخورداری از حسن شهرت، عامل بودن به اخلاق و رفتار نیکو، متناسب با شآن معلمی.

ب-2) شرایط اختصاصی:
1) داشتن گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی.

2) کسب نمره علمی کل 6500 و بالاتر در زیرگروه مربوط در آزمون سراسری.

3) نداشتن هیچگونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت به نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی، در آغاز تحصیل.

4) داشتن حداقل معدل کل 15 دیپلم (معدل کل دوره سه ساله متوسطه). تبصره: دارندگان مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای، دیپلم دوره متوسطه را باید با معدل کل حداقل 15 گذرانده باشند.

5) داشتن حداکثر سن 22 سال تمام در بدو ورود (متولدین 1/7/1370 به بعد می توانند متقاضی شوند).
تبصره 1: محاسبه سن هر داوطلب با توجه به مندرجات اصل شناسنامه ای است که به استناد آن در آزمون ورودی ثبت نام می نماید، بنابر این تغییراتی که پس از ثبت نام در آزمون، در تاریخ تولد داوطلب به وجود آید قابل قبول نیست و در صورت پذیرفته شدن در آزمون، قبولی وی کان لم یکن تلقی خواهد شد.
تبصره 2: انجام خدمت سربازی یا سوابق کاری و موارد دیگر به هیچ وجه به سقف سنی افزوده نمی شود.

6) بومی بودن داوطلب در رشته های اعلام شده آموزش و پرورش در استان محل پذیرش (بومی استانی).
تبصره 1: ملاک های تعیین استان بومی داوطلبان به شرح ذیل است:

الف) در صورتی که محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره متوسطه برای داوطلبان نظام قدیم و محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی و دو سال آخر دبیرستان برای داوطلبان نظام جدید در یک بخش، شهر و یا استان باشد، داوطلب بومی آن بخش، شهر و استان تلقی می شود.
ب) در صورتی که محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر داوطلبی در یک بخش، شهر و یا استان نباشد، بخش، شهر و استان محل تولد داوطلب به عنوان بخش، شهر و استان بومی وی در نظر گرفته می شود.
ج) داوطلبانی که سه سال آخر محل تحصیل را در خارج از کشور گذرانیده اند، استان محل تولد، استان بومی اینگونه داوطلبان تلقی خواهد شد.
د) داوطلبانی که سه سال آخر محل تحصیل را خارج از کشور گذرانده اند و همچنین استان تولد ایشان نیز خارج از کشور بوده است، استان بومی این قبیل داوطلبان تهران خواهد بود.
تبصره: در صورت وجود مجوزهای استخدامی محل بکارگیری افراد همان استان بومی داوطلبان خواهد بود. بر این اساس تغییر سهمیه استان محل خدمت قبل از شروع به کار و ایفای تعهد، تحت هر شرایط اعم از تأهل، تجرد، بُعد مسافت، تکفل، سرپرستی خانواده، فوت والدین و غیره … ممنوع می باشد.

7) کسانی که به هر نحوی قبلا مدرک کاردانی و کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) و بالاتر از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی یا غیردولتی، پیام نور، نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی و … به صورت معادل یا غیرمعادل دریافت نموده اند مجاز به انتخاب هیچیک از رشته های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی نمی باشند وضعیت تحصیلات قبلی آنان در هر زمان محرز (مراحل بررسی صلاحیت ها و مصاحبه، بدو ورود و یا در طول تحصیل) شود قبولی آنان کان لم یکن شده و از ادامه تحصیل آنان جلوگیری خواهد شود. تبصره: دارندگان مدرک کاردانی پیوسته از آموزشکده های فنی و حرفه ای مجاز به شرکت و انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی می باشند.

8) سپردن تعهد عدم جابجایی ده ساله برون استانی در استانی که استخدام می شوند.

9) داشتن استعداد، انگیزه و علاقه خدمت در آموزش و پرورش (شرایط اختصاصی اشتغال در شغل معلمی و رشته تحصیلی مربوط، به تشخیص گروه مصاحبه اختصاصی کننده).

10) برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی، به تأیید پزشک معتمد آموزش و پرورش در مرحله معاینات پزشکی و قبولی در مصاحبه اختصاصی با ملاک ها و معیارهای زیر:

10-1) توانایی گفتاری (نداشتن لکنت زبان به هر میزان و داشتن مخارج تمام حروف به طور کامل).10-2) قدرت بینایی (نداشتن دید کمتر از 10/10 در یک چشم، پس از اصلاح با عینک و نداشتن دید کمتر از 10/16 در دو چشم، پس از اصلاح با عینک).10-3) قدرت شنوایی (کمی شنوایی داوطلب نباید بیش از 40 دسی بل باشد داوطلب باید صدای نجوا را از فاصله 6 متری به خوبی بشنود).

10-4) قد و وزن مناسب (حداقل قد برای داوطلبان مرد 160 سانتی متر و برای داوطلبان زن 155 سانتی متر و تناسب وزن با حداقل قد سنجیده خواهد شد). تبصره: حداقل قد لازم برای داوطلبان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی، مطابق ضوابط مربوط به داوطلبان ورود به رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی می باشد.

10-5) نداشتن نقص عضو مشهود و تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی، به خصوص در اندام ها و نداشتن کراهت منظر در اثر سوختگی یا دیگر عوامل در صورت یا قسمت های ظاهری و نمایان بدن (استفاده از دست و پای مصنوعی نقص عضو تلقی می شود).

10-6) عدم ابتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج از قبیل دیابت، سیروز کبدی، آسم، نارسایی کلیه، بیماری های قلبی، اسکروز آن پلاک، پارکینسون، جزام و بیماری های خونی نظیر لوسمی، کم خونی شدید مقاوم به درمان و تالاسمی ماژور و هر نوع بیماری شناخته شده به تشخیص پزشک معتمد.

10-7) نداشتن کسالت روانی و صرع و هر نوع بیماری روانی.

11) موفقیت در مصاحبه اختصاصی (دیدار و گفت وگوی حضوری مرتبط با شرایط و توانمندی های بالقوه شغل معلمی) برای ارزیابی توانمندی ها و تشخیص میزان قابلیت، انگیزه، علاقه مندی، سطح شناخت و انتظارات داوطلب از حرفه معلمی توسط افراد و مراجع ذیصلاح در آموزش و پرورش.

تبصره 1: از میان واجدین شرایط در آزمون براساس اولویت های انتخابی، دو برابر ظرفیت پذیرش برای انجام مصاحبه تخصصی و احراز صلاحیت های عمومی و تخصصی معرفی خواهند شد.تبصره 2: از معرفی شدگان دو برابر ظرفیت پذیرش علاوه بر بررسی صلاحیت های عمومی توسط گزینش، مطابق ضوابط و شرایط اختصاصی مندرج در این دفترچه و اطلاعیه بعدی، مصاحبه تخصصی بعمل خواهد آمد.تبصره 3: آشنایی با سواد قرآنی (روخوانی، روان خوانی و مفاهیم) در مصاحبه علمی و تخصصی

تبصره 4: موفقیت در مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت های عمومی به منزله قبولی فرد تلقی نمی گردد. داوطلبان باید حائز شرایط مصاحبه و بررسی صلاحیت های عمومی بوده و در گزینش نهایی که بر اساس ضوابط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گردد دارای نمره علمی نهایی نیز بوده باشند.

12) نخبگان علمی و مهارتی، مخترعان، مبتکران، برگزیدگان المپیادهای علمی، در صورت کسب حدنصاب نمره علمی لازم در مصاحبه از امتیازات لازم برخوردار خواهند شد. تبصره: بهره مندی از امتیاز مربوط به مدارک امتیازآور در مصاحبه اختصاصی صرفا در انجام مصاحبه قابل محاسبه و احتساب است و بعد از اتمام زمان مصاحبه به مدارک ارائه شده جدید امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

13) احراز توانایی در مهارت های پایه و علوم فناوری اطلاعات.

14) جذب و بکارگیری افراد در صورت موفقیت در آزمون های علمی، مصاحبه تخصصی و تأیید صلاحیت های عمومی و اخلاقی و دارا بودن مدرک کارشناسی در رشته ای که تعهد محضری به آموزش و پرورش سپرده امکان پذیر خواهد بود.

15) داشتن حداکثر 28 سال در بدو استخدام قطعی بعد از فراغت از تحصیل.

16) به موجب ماده 7 قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب 29/7/63 و تکلیف مقرر در تبصره 1 ماده 6 قانون اصلاح موادی از وظیفه عمومی مصوب 16/9/1390 مجلس شورای اسلامی فارغ التحصیلان ذکور دانشگاه های وابسته به آموزش و پرورش قبل اشتغال بکار در آموزش و پرورش و صدور حکم استخدام رسمی قطعی مکلف به گذراندن دوره آموزش رزم مقدماتی می باشند. در صورت عدم مراجعه برای گذراندن دوره آموزش رزم هر مشکلی در راستای تبدیل وضعیت استخدامی به عهده دانشجو خواهد بود.

17) ادامه تحصیل آن دسته از دانش آموختگان بهره مند از امکانات دولتی از تحصیل رایگان مجدد در مقطع قبلی، در صورت ایفای تعهدات آموزش رایگان یا بازخرید تعهدات مربوطه بلامانع است.

ج) تذکرات:
1) به استناد تبصره 3 ماده 20 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی برای ادامه تحصیل در مقطع بالاتر، در صورت داشتن حداقل 3 سال سابقه خدمت در وزارت آموزش و پرورش می توانند در آزمون مربوط در رشته های مرتبط و مورد نیاز شرکت نمایند.

2) پذیرفته شدگان مکلفند در آغاز تحصیل خود به میزان دو برابر مدت تحصیل (حداقل آن کمتر از 8 سال نخواهد بود). به آموزش و پرورش تعهد خدمت محضری بسپارند تحصیل آنان در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی منوط به سپردن تعهد محضری می باشد.

3) پذیرش دانشجو معلمان از بین پذیرفته شدگان آزمون سراسری، پس از تأیید صلاحیت عمومی و تخصصی آنان توسط وزارت آموزش و پرورش، صورت می پذیرد. پذیرفته شدگان نهایی با رعایت مقررات مربوط، به عنوان دانشجو معلم متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش پذیرفته می شوند و باید پیش از ثبت نام در محل قبولی، به آموزش و پرورش تعهد محضری بسپارند که پس از دانش آموختگی به میزان دو برابر مدت تحصیل خود، در محل تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش خدمت نمایند. مدت تحصیل دانشجو معلمان جزء سوابق خدمت (حداکثر 4 سال دوره کارشناسی) آنان محسوب می شود.

4) مدرک تحصیلی دانش آموختگان براساس ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر و پس از پایان مدت تعهد تسلیم خواهد شد.

5) تحصیل دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به صورت شبانه روزی می باشد.

6) برنامه ی آموزشی دوره بر اساس مشخصات کلی برنامه و سرفصل دروس رشته های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. با توجه به اهداف تربیتی دانشگاه فرهنگیان حداقل تعداد 35 واحد درسی در تمام رشته های آن دانشگاه، مشتمل بر دروس معارف دینی و تعلیم و تربیت اسلامی می باشد. ضمنا دانشجویان موظفند طبق برنامه آموزشی حداقل 8 واحد درسی به عنوان کارآموزی به تدریس بپردازند.

7) انتقال دانشجو به سایر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و بالعکس ممنوع می باشد.

8) تغییر رشته، تغییر اولویت و یا دوره تحصیلی در بدو ورود و یا در طول تحصیل تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نخواهد بود. ضمنا جذب و استخدام دانشجویانی که تحت هر شرایطی در دوره کاردانی متوقف شوند به علت عدم نیاز به خدمات آنان در آموزش و پرورش، امکان پذیر نخواهد بود و صرفا در صورت داشتن شرایط لازم مطابق با ضوابط و آیین نامه آموزشی با مدرک کاردانی اخراج و در خصوص اخذ خسارت و استیفای حقوق دولت، مطابق قانون اقدام خواهد شد.

9) نام استان محل خدمت داوطلبان در ستون ملاحظات جدول رشته های تحصیلی مورد نیاز بصورت استان بومی قید شده است. داوطلبان باید دقت نمایند که بومی همان استان باشند.

10) پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که عنوان رشته آنها دبیری نمی باشد، ملزم به گذراندن دروس تربیتی هستند.

11) چنانچه فردی با ارائه اطلاعات نادرست پذیرفته شود و فاقد شرایط عمومی و اختصاصی مربوط باشد، قبولی وی در هر مرحله از تحصیل و یا پس از فراغت از تحصیل لغو و از انجام مراحل بعدی محروم می شود در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مذکور لغو و بلااثر می گردد. حسب مورد مکلف به پرداخت خسارت های ناشی از آن خواهد بود. 11) مسؤولیت عدم رعایت ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه و اطلاعیه های بعدی به عهده داوطلب بوده و هیچگونه حقی برای آن ایجاد نمی کند.

12) عدم اشتغال به تحصیل همزمان در هر یک از دوره های تحصیلی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی در زمان ثبت نام، شروع به تحصیل و حین تحصیل.

13) از متقاضیان رشته های تحصیلی مورد نیاز آموزش و پرورش که جزو معرفی شدگان چند برابر قرار بگیرند، در صورتی مصاحبه بعمل خواهد آمد که دارای شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه بوده و ویژگی های جسمانی آنان نیز توسط پزشک متعمد آموزش و پرورش صرفا در مهلت مقرر در زمان انجام مصاحبه مورد تأیید قرار بگیرد.

14) مصاحبه جزیی از مراحل آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی می باشد. انجام مصاحبه تخصصی صرفا در مهلت مقرر مندرج در اطلاعیه های اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر می باشد. انجام مصاحبه مجدد و یا تمدید مهلت اعلام شده به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.

15) عدم حضور در مراحل انجام مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت های عمومی تحت هر شرایطی به منزله انصراف از رشته های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تلقی خواهد شد.

16) محل تحصیل پذیرفته شدگان پس از ثبت نام قطعی، توسط پردیس ها در واحدهای تابعه (سطح استان) تعیین خواهد شد.

17) چنانچه صلاحیت های عمومی و تخصصی داوطلبی بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری محرز گردد حقی برای داوطلب ایجاد نمی کند. در عین حال در صورت وجود ظرفیت پذیرش در کدرشته مربوط و در مهلت مقرر قانونی آزمون حداکثر تا قبل از شروع نیمسال دوم سال تحصیلی 93-1392، امکان اقدام از طریق سازمان سنجش آموزش کشور وجود خواهد داشت.

18) شرایط و ضوابط مغایر با موارد اعلام شده در این دفترچه که در دفترچه شماره (1) راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون درج شده است، لغو می گردد.

gh

جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مرکز تماس حاصل نمایید 
تماس از تلفن ثابت سراسر ایران بدون گرفتن کد : 9099071611 
پاسخگویی 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل 
در صورت عدم برقراری تماس به علت شلوغی خطوط چند بار تلاش نمایید
مطالب مرتبط



موضوع مطلب : نحوه و شرایط پذیرش دانشگاه تربیت معلم 94 - 95

سه شنبه 94 فروردین 18 :: 11:13 عصر

 

آیت‌الله خامنه‌ای قضایای یمن را یک نمونه دیگر از مشکلات جدید دنیای اسلام خواندند و در خصوص راه حل بحران یمن، تأکید کردند: موضع جمهوری اسلامی در خصوص تمام کشورها از جمله یمن، مخالفت با دخالت خارجی است. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه شنبه) در دیدار آقای رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، تحول عظیم «بیداری عمومی اسلامی» را علت اصلی نگرانی دشمنان اسلام خواندند و با اشاره به طراحی‌های متقابل دشمنان برای مواجهه با این حادثه بزرگ، تأکید کردند: امروز امریکا و صهیونیستها از اختلافات داخلی برخی کشورهای اسلامی خوشحال هستند و راه حل این مشکلات، همکاری کشورهای اسلامی و انجام اقدامات عملی مناسب و سازنده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به منافع و مصالح مشترک ایران و ترکیه از تقویت روابط، خاطرنشان کردند: قدرت هر یک از کشورهای مسلمان در دنیای اسلام، در واقع قدرت امت اسلامی است و سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران این است که کشورهای اسلامی یکدیگر را تقویت و از تضعیف هم خودداری کنند، و تقویت روابط ایران و ترکیه نیز به تحقق همین هدف کمک می‌کند.

رهبر انقلاب افزودند: تأکید همیشگی ما این است که کشورهای اسلامی از اعتماد به غرب و امریکا بهره‌ای نمی‌برند، و امروز نیز همه به روشنی، نتیجه اقدامات غرب در منطقه را که به ضرر اسلام و منطقه است، می‌بینند.

ایشان با اشاره به تحولات برخی کشورهای منطقه و فعالیت‌های وحشیانه گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه، گفتند: اگر کسی دست پنهان دشمن را در این قضایا نبیند، خود را فریب داده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در تأیید این واقعیت، به خوشحالی امریکا و صهیونیست‌ها از وضعیت منطقه اشاره کردند و افزودند: صهیونیست‌ها و بسیاری از دولت‌های غربی و بیش از همه امریکا، از این قضایا خشنودند و تصمیم ندارند، مسئله داعش را تمام کنند.

رهبر انقلاب در ادامه با یادآوری برخی نمونه‌ها از وحشی‌گری‌های کم‌نظیر داعش، و همچنین قصد اولیه این گروه تروریستی برای تسلط بر بغداد، این سوال اساسی را مطرح کردند که چه کسانی این جریانها را پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می کنند؟

ایشان افزودند: بیگانه‌ها قطعاً نمی‌خواهند این مسائل حل شود، بنابراین، این کشورهای اسلامی هستند که باید برای حل این مشکلات تصمیم بگیرند، ولی متأسفانه تصمیم جمعی مناسب و سازنده‌ای گرفته نمی‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در ادامه، قضایای یمن را یک نمونه دیگر از مشکلات جدید دنیای اسلام خواندند و در خصوص راه حل بحران یمن، تأکید کردند: موضع جمهوری اسلامی در خصوص تمام کشورها از جمله یمن، مخالفت با دخالت خارجی است، بنابراین، از نظر ما راه حل بحران یمن نیز توقف حملات و دخالت خارجی علیه مردم این کشور است، و این، یمنی‌ها هستند که باید برای آینده کشورشان تصمیم‌گیری کنند.

رهبر انقلاب حادثه عظیم «بیداری عمومی اسلامی» و عطش ملتها برای اسلام را، علت اصلی حساسیت دشمنان خواندند و گفتند: در مقابل این بیداری، دشمنان اسلام، ضد حمله خود را مدتهاست آغاز کرده‌اند و واقعیت تأسف‌بار این است که برخی از حکومتهای اسلامی نیز خیانت می‌کنند و پول و امکانات خود را در خدمت دشمن قرار می‌دهند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس به وضعیت عراق اشاره کردند و با اشاره به کمک ایران به مردم عراق برای جلوگیری از تسلط تروریست‌ها، افزودند: ایران در عراق حضور نظامی ندارد، اما روابط تاریخی، ریشه‌دار و بسیار نزدیکی بین دو ملت ایران و عراق برقرار است.
رهبر انقلاب با آرزوی شوکت و عزت روزافزون برای دنیای اسلام، بر آمادگی ایران برای تبادل نظر و همفکری برای حل مسائل منطقه تأکید کردند.

در این دیدار که آقای روحانی رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه با اشاره به مذاکرات خود در تهران، گفت: در این سفر مسائل دو جانبه را مورد بررسی قرار دادیم و در خصوص روابط سیاسی، اقتصادی و همچنین مسائل منطقه گفتگو کردیم.
وی به روابط تهران و آنکارا در حوزه انرژی اشاره و خاطرنشان کرد: شورای همکاری اقتصادی ایران و ترکیه تشکیل شده و به وزیران خود دستور داده ایم که کارها را دنبال کنند، تا با فعالیت بیشتر، انتظاراتی نظیر افزایش مبادلات اقتصادی به سطح 30 میلیارد دلار محقق شود.

رییس‌جمهور ترکیه با تاکید بر لزوم حل مسائل و مشکلات دنیای اسلام در درون آن و بدون دخالت غرب، گفت: مشکلات زیادی در منطقه وجود دارد که باید با کمک یکدیگر، آنها راحل کنیم و نباید برای حل این مسائل منتظر غرب ماند.

رییس‌جمهور ترکیه، همچنین با بیان اینکه جنایتهای گروه تروریستی داعش را محکوم می‌کند، تأکید کرد: من داعش را مسلمان نمی‌دانم و علیه آن نیز موضع‌گیری کرده‌ام.

در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/489222/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AD%D9%84-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DB%8C%D9%85%D9%86-%D8%AA%D9%88%D9%82%D9%81-%D8%AD%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA © www.tabnak.ir




موضوع مطلب : دیدار اردوغان با رهبر انقلاب

سه شنبه 94 فروردین 18 :: 11:4 عصر

» سرویس: سیاسی - سیاست خارجی

ir1.bmp

نخست‌وزیر پاکستان خواستار حضور ایران در مذاکرات مربوط به امنیت یمن شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان روز سه‌شنبه با حضور در پارلمان این کشور تاکید کرد: ایران باید در مذاکرات مربوط به امنیت یمن مشارکت داشته باشد. نخست‌وزیر پاکستان در حضور اعضای پارلمان همچنین درباره‌ بحث و رایزنی‌ها در خصوص پیوستن پاکستان به ائتلاف ضد یمنی به رهبری عربستان سخنرانی کرد.

به گزارش رویترز عربستان از بسیاری از کشورهای منطقه شامل پاکستان، مصر و ترکیه خواسته است تا به ائتلاف ضد یمنی بپیوندند و به سعودی‌ها برای حمله به یمن کمک کنند.

نخست وزیر پاکستان همچنین تاکید کرد: ایران باید به این مذاکرات بپیوندد و ارزیابی کند آیا سیاست آنها درست است یا نه؟ بر اساس این گزارش محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران قرار است روز چهارشنبه به پاکستان سفر و درباره‌ مساله‌ی یمن با مقامات پاکستانی گفت‌وگو کند.

یکی از اعضای اپوزیسیون پاکستان در خصوص احتمال پیوستن این کشور به این ائتلاف گفت: اگر ما به حمله به یمن بپیوندیم بار دیگر آتش جنگ در کشورمان مشتعل خواهد شد.

انتهای پیام

 




موضوع مطلب : درخواست پاکستان از ایران برای پیوستن به مذاکرات یمن

سه شنبه 94 فروردین 18 :: 9:16 عصر

» سرویس: بین الملل - آسیا،خاورمیانه

74-5.jpeg

پادشاه بحرین با دفاع از تجاوز عربستان به یمن و با تاکید بر اینکه عملیات "طوفان قاطع" برای حفظ امنیت و ثبات منطقه امری ضروری است، اعلام کرد که این اتفاق نهادینه کردن اصلی ثابت یعنی عدم پذیرش هرگونه مداخله کشورهای خارجی در حاکمیت کشورهای عربی است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت ارم نیوز، این اظهارات پادشاه بحرین در جلسه کابینه به ریاست شخص او مطرح شد و دبیرکل کابینه بحرین درباره جزئیات این جلسه اعلام کرد که بحرین طی نشستی راهکارهایی را در خصوص اوضاع ملی و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی آن هم در سایه عملیات «طوفان قاطع» ارائه کرده است.

 

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین از تمام بحرینی‌ها خواست تا برای پاسخ به درخواست پادشاه عربستان و ایجاد یک قدرت قانونی در یمن و اقدام در جهت اجرای توافقات سازمان یافته برای آن و عمل به منشور اتحادیه عرب و توافق در زمینه دفاع مشترک کشورهای عربی، در عملیات طوفان قاطع مشارکت کنند.

 

پادشاه بحرین اظهار کرد که کشورهای عربی در صفی یکپارچه و با مشروعیتی کامل در کنار هم خواهند ایستاد و با هر گونه کودتا در کشورهای عربی که زمینه‌ساز طمع‌اندوزی سران منطقه‌ای و خارجی با هدف تسلط بر کشورها و از جمله یمن باشد، مخالف هستند و آن را نمی‌پذیرند.

 

انتهای پیام

 




موضوع مطلب : دفاع پادشاه بحرین از تجاوز عربستان به یمن

سه شنبه 94 فروردین 18 :: 9:13 عصر

» سرویس: بین الملل - فلسطین

.alriyadh-1.jpg

کمیته وزارتی اتحادیه عرب که مسئول حمایت از اقدامات فلسطینی‌ها در شورای امنیت است با کلیات طرح عربی جدیدی برای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین براساس جدول زمانی مشخص، موافقت کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه بوابه فیتو، این طرح در راستای اجرای تصمیمات سران اتحادیه عرب در نشست اخیر این اتحادیه در شرم الشیخ مصر برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل ارائه شده و قرار است از طریق مطرح کردن پیش نویس قطعنامه عربی جدیدی در شورای امنیت اجرایی شود.

 

سامح شکری، وزیر خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در این باره گفت: نشست نخست کمیته وزارتی در راستای نتایج کنفرانس اخیر شرم الشیخ و با هدف بررسی طرحی جدیدی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین برگزار شد.

 

وی افزود: در این نشست در خصوص اقدامات کشورهای عربی و تلاش برای همسو کردن آن با تلاش‌های بین‌المللی جهت رسیدن به هدف مطلوب بحث و گفت‌وگو شد.

 

شکری تاکید کرد: کمیته وزارتی مکلف به برگزاری نشست دیگری در سطح کارشناسان برای روشن کردن مواضع و پیشنهادات مشخص شده است که طی مرحله آتی اجرایی خواهد شد.

 

ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین نیز اعلام کرد که نشست کمیته وزارتی مثبت بوده و نشان دهنده اهتمام کشورهای عضو به اجرای تصمیمات سران عرب و حمایت از مساله فلسطین است.

 

وی گفت: کمیته نشست‌های خود را در دوره آتی ادامه خواهد داد. اقدامات انجام شده بخشی از راهکار پایان اشغالگری اسرائیل در فلسطین و ارتباط با جامعه جهانی است.

 

انتهای پیام

 

 




موضوع مطلب : طرح جدید اتحادیه عرب برای پایان اشغالگری اسرائیل در فلسطین, اتحادیه عرب

سه شنبه 94 فروردین 18 :: 9:10 عصر

» سرویس: علمی و فناوری - علم و فناوری جهان

1428315290751_12.jpg

یک مهندس اهل اوکلند در نیوزیلند با استفاده از چاپگر سه‌بعدی موفق به تولید کوچک‌ترین مته برقی دنیا شده است.

 

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، «لانس آبرنتی» با استفاده از چاپگر Ultimaker 2 و نرم‌افزار سه‌بعدی Onshape این مته را تولید کرد که کل فرآیند چاپ 25 دقیقه زمان می‌برد؛ در ساخت این مته از یک موتور کوچک، باتری سمعک، کابل هدفون برای سیم‌کشی و یک دکمه کوچک استفاده شده است.

 

ابعاد مته مزبور 17*7.5*13 میلی‌متر است و از یک تیغه 0.5 میلی‌متری بهره می‌برد که می‌توان با آن اشیای نرم را سوراخ کرد.

 

این مبتکر به دنبال استفاده از نوعی باتری کوچک‌تر برای ساخت مته نازک‌تر است.

 

انتهای پیام




موضوع مطلب : کوچک‌ترین مته برقی جهان

سه شنبه 94 فروردین 18 :: 9:7 عصر
» سرویس: بین الملل - گزارش و تحلیل
1428391742773_420156221253.jpg

"رجب طیب اردوغان امروز بار سفر خود به تهران را می‌بندد که این سفر رسمی دومین سفر او ظرف دو سال است . این در حالی است که نزاع طائفه‌ای و منطقه‌ای بر خاورمیانه در جنگ‌های عراق، سوریه و یمن حکمفرماست و ایران و ترکیه دو جبهه مقابل در این درگیری‌ها هستند."

 

اردوغان و معاون ولیعهد عربستان

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالباری عطوان در مقاله‌ای در روزنامه رای‌الیوم نوشته است: «سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به تهران در زمانی بسیار حساس و ناآرام به دلیل تحولات سیاسی و اقتصادی صورت می‌گیرد که باید برای بررسی دقیق‌تر به این تحولات نگاهی بیاندازیم.

 

نخست اینکه حرف و حدیث‌ها در مورد امکان تشکیل ائتلاف سنی از سوی ترکیه، عربستان و قطر برای مقابله با گسترش نفوذ ایران در منطقه بیشتر شده است.

 

دومین اینکه این سفر چند روز پس از آن صورت گرفت که بیانیه توافق میان گروه 1+5 با ایران در خصوص برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران حاصل شد و این توافقی است که به لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران می‌انجامد و حق ایران در غنی سازی اورانیوم با میزان‌های کمتر و با نظارت بین‌المللی بیشتر و همچنین حفظ تمامی تاسیسات هسته‌ای آن به رسمیت شناخته می‌شود.

 

سوم اینکه همکاری نظامی آمریکا با ایران درخصوص عراق و سوریه بیشتر شده است و این مساله توجه‌ها را جلب می‌کند که جنگنده‌های آمریکایی حمایت هوایی از حمله ارتش عراق با مشارکت نیروهای بسیج مردمی به عمل آوردند که بیشتر این نیروهای بسیج مردمی را شیعیانی تشکیل می‌دهند که ایران حامی آنها است.

 

همچنین این مساله قابل توجه است که جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مورد این مساله صحبت کرد که کشورش وارد شدن به مذاکرات با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را بعید نمی‌داند.

 

رئیس جمهوری ترکیه ماه گذشته میلادی سخنانی را علیه ایران مطرح ساخت و با این سخنان از تمامی خط‌های قرمز پافراتر گذاشت. این سخنان بی‌سابقه اردوغان، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران را واداشت تا خواهان لغو این سفر اردوغان به تهران شوند.

 

وزارت خارجه ایران نیز کاردار ترکیه را اظهار کرد و از او خواست تا توضیحاتی را درخصوص این سخنان تحریک آمیز اردوغان ارائه دهد.

 

سوالی که اینجا مطرح است تصمیم ایران برای لغو نکردن این سفر و در وهله دوم اصرار اردوغان برای انجام این سفر است.

 

برای پاسخ به این سوال و سوال‌های دیگری که از آن نشات می‌گیرد باید بر چند نکته اساسی تاکید کرد: نخست اینکه اردوغان یک رهبر عربی نیست که سیاست و مواضع خود را براساس اصول انفعالی اتخاذ کند.

 

دوم اینکه او رئیس جمهوری منتخب است و نهادهای رسانه‌ای و دموکراتی در کشورش وجود دارد که تمام اقدامات او را در نظر دارند. سومی اینکه او به خوبی در این امر مهارت دارد که عرصه سیاست را از اقتصاد جدا کند و او می‌تواند منفعت کشورش را فراتر از تمامی مسائل دیگر قرار دهد.

 

اردوغان در وهله نخست به عنوان یک شخصیت اقتصادی به تهران سفر می‌کند و به خوبی می‌داند که ایران پس از لغو تحریم‌های اقتصادی غرب و آمریکا پس از دو ماه در ماه ژوئن به یک کشور ابرقدرت منطقه‌ای و یک بازار بزرگ و کشور صادر کننده نفت و گاز بدون مانع تبدیل می‌شود و این مساله فرصت صادرات و واردات گسترده‌ای را برای بازار کشورش تبدیل می‌کند و چه بسا حجم مبادلات تجاری میان این دو کشور که در حال حاضر سالانه حدود 30 میلیارد دلار برآورد می‌شود دست کم ظرف چند سال آتی دو برابر شود.

 

در واقع اردوغان به عنوان یک تاجری عمل می‌کند که می‌خواهد بازارها را برای شرکت‌های کشورش بگشاید و این منفعت گرایی است که باعث شد او و حزبش سه بار مجددا انتخاب شوند و ترکیه هفدهمین کشور دارای اقتصاد قوی در جهان به شمار آید.

 

همچنین این مساله توجه را جلب می‌کند که او در تمامی سفرهای رسمی‌اش همراه با هیاتی از بازرگانانی بوده است که تعداد آنها از 100 تن بیشتر بوده و همچنین وزیران متخصص در امور اقتصاد و تجارت خارجی نیز او را همراهی کرده‌اند.

 

رئیس جمهوری ترکیه به خوبی می‌داند که همگرایی آمریکا و ایران به ضرر ترکیه و اقتصاد آن خواهد بود. همانطور که این مساله را به خوبی درک می‌کند که نمی‌توان بر روی آمریکا به عنوان یک همپیمان تکیه کرد به همین دلیل سیاست انگلیس را که می‌گوید "اگر نتوانستی شکستشان دهی به آنها ملحق شو" در پیش گرفته است.

 

این همان کاری است که اردوغان می‌خواهد با رفتن به ایران انجام دهد، چرا که نه؟ آیا آمریکایی‌ها پس از 36 سال دشمنی و کوبیدن بر طبل‌های جنگ، با ایران تماس برقرار نکردند؟

با این حال اگر توافقی درخصوص بخش اقتصادی و سفر اردوغان به تهران وجود دارد اما اختلافات بسیاری در عرصه سیاسی میان تهران وآنکارا وجود دارد و چطور مسائل در هم پیچیده‌ای چون پرونده‌های عراق، سوریه و دست آخر یمن مورد بررسی قرار می‌گیرد؟

 

اردوغان درحال حاضر در مقابل این پرونده‌ها در مقابل چند گزینه دشوار قرار دارد:

گزینه اول این است که به دستی که از سوی عربستان به سوی ترکیه دراز شده است پاسخ مثبت دهد و وارد ائتلافی سنی در مقابله با ائتلاف شیعی ایران شود به ویژه اینکه رویکردی از سوی عربستان وجود دارد که بر روی مصر به عنوان یک عضو اصلی در این ائتلاف تکیه نکند و این مساله‌ای است که گره اختلافات ترکیه و مصر را باز خواهد کرد. اما این گزینه آکنده از خطرات است و چه بسا به وارد شدن جنگ‌هایی با ایران بیانجامد که تاثیر منفی‌ای بر وحدت جغرافیایی جمعیتی ترکیه که دارای ساختار طائفه‌ای سستی است، بگذارد.

 

گزینه دوم این است که اردوغان خود را از لحاظ نظامی و ایدئولوژیکی از سیاست محورهای طائفه‌ای در منطقه دور کند. گزینه سوم نیز این است که اردوغان از روابط "خوب" خود با عربستان و ایران استفاده کرده و نقش "کبوتر صلح" یا "میانجی" را ایفا کرده و ابتکار عمل‌هایی را برای دستیابی به راه حل‌هایی ارائه دهد.

 

سفر غافلگیرانه محمد بن نایف، جانشین ولیعهد و شخصی قدرتمند در عربستان سعودی به آنکارا در روز دوشنبه که در کمتر از 48 ساعت از سفر اردوغان به تهران صورت گرفت است چه بسا نقش بسیار گسترده‌ای را در تعیین گزینه‌ای که اردوغان آن را انتخاب خواهد کرد ایفا کند. ما نمی‌دانیم که محمد بن نایف چه پیشنهادهای سیاسی و اقتصادی اغوا کننده‌ای را به رئیس جمهوری ترکیه داده است اما آنچه که می‌دانیم این است که عربستان سعودی وارد جنگی بی‌رحمانه در یمن شده است و نمی‌تواند فقط با حملات هوایی به این جنگ فیصله دهد و تحولات نظامی میدانی حاکی از این است که ائتلاف انصارالله در حال پیشروی است و به همین دلیل عربستان نیاز شدیدی به ترکیه دارد تا کفه ترازوی خود را علیه ایران سنگین‌تر کند.

 

همچنین عربستان نیاز مبرمی به "میانجی" ترکیه‌ای دارد و این در صورتی است که آنکارا در پیوستن به این ائتلاف درنگ کند.

 

محمد بن نایف پیشنهادهای مالی و اقتصادی مهمی را به ترکیه خواهد داد تا این کشور را برای ورود به ائتلاف اغوا کند و همچنین ممکن است که این پیشنهادها به دستیابی به راحل سیاسی برای بحران یمن کمک کند تا اردوغان این پیشنهادها را به ایران انتقال دهد.

در حال حاضر توپ در زمین اردوغان است و گزینه نهایی او هرچه که باشد تاثیر زیادی بر هویت منطقه و ماهیت درگیری‌های آن دارد.»

 

انتهای پیام

 

1428221089346_Norooz-94-GIF.gif
1426834559076_600x60coverage isna.gif



موضوع مطلب : سفر اردوغان به ایران در حساس‌ترین لحظه خاورمیانه

سه شنبه 94 فروردین 18 :: 9:2 عصر

افرادی که از نظر روانی قوی هستند چه کارهایی نمی کنند ؟



روحیه قوی ,افراد باروحیه  قوی ,افراد قدرتمند

افرادی که دارای روحیه قوی هستند عادات سالمی نیز دارند. آنها عواطف ، افکار و رفتار خود را طوری تحت کنترل می گیرند که منجر به موفقیت آنها در زندگی می گردد. به این نکاتی که این افراد رعایت می کنند توجه کنید تا شما نیز بتوانید از لحاظ روانی قدرتمند تر شوید.

13 کاری که افراد باروحیه قوی انجام نمی دهند:


1. آنها معمولا وقتشان را با ابراز تاسف به حال خود تلف نمی کنند.
این افراد معمولا نمی نشینند تا بخاطر شرایط نامساعد و یا نحوه برخورد دیگران با خود احساس تاسف کنند. درعوض، مسئولیت کلیه کارهای خود را برعهده گرفته و این را کاملا درک می کنند که زندگی همیشه راحت و منصف نیست.

2. آنها اختیار قدرت خود را از کف نمی دهند.
آنها اجازه نمی دهند که دیگران کنترلشان کنند و نمی گذارند تحت سلطه دیگران باشند. آنها جمله هایی از قبیل " احساس خوبی به رئیسم ندارم " را نمی گویند برای اینکه می دانند احساسات خود را تحت کنترل دارند و این اختیار را دارند که چگونه به احساس خود واکنش نشان دهند.

3. آنها از انعطاف پذیربودن خجالت نمی کشند.
افراد قدرتمند از تغییرات نمی هراسند بعلاوه از تغییرات مثبت استقبال کرده و دوست دارند منعطف باشند. آنها می دانند که تغییر اجتناب ناپذیر است و باور دارند که استعدادهای خود را باید با تغییرات وفق دهند.

4. آنها انرژی خود را روی مسائلی که خارج از کنترلشان باشد هدر نمی دهند.
شما معمولا نمی بینید که این افراد از ترافیک و یا به خاطر گم شدن چمدان شکایت کنند. در عوض، تمرکزشان روی چیزهایی است که بوسیله خودشان قابل کنترل باشد. آنها می دانند که بعضی وقتها تنها چیز قابل کنترل ، نگرش خود آنهاست.

 

5. آنها نیازی نمی بینند که همیشه موافق دیگران باشند.
این افراد قدرتمند می دانند که نیازی نیست همواره پذیرای رای دیگران باشند. از " نه" گفتن و یا در مواقع لزوم مخالفت کردن با دیگران نمی ترسند . آنها برای عادل بودن و مهربان بودن تلاش می کنند اما می توانند در زمانی که دیگران باعث ناراحتی می شوند ،آنها را کنترل کنند.

6. آنها از خطرات پیش بینی شده نمی ترسند.
آنها معمولا به آب و آتش نمی زنند و کارهای احمقانه نمی کنند اما درمورد پیامدهای پیش بینی شده بی پروا هستند. این افراد قبل از تصمیم گیری های بزرگ در مورد آن کاملا بررسی و تمام جوانب آنرا سبک و سنگین می کنند و قبل از اینکه اقدامی انجام دهند همه جنبه های بالقوه کار را در نظر می گیرند.

7. آنها به گذشته نمی چسبند.
آنها حسرت گذشته را نمی خورند و آرزو نمی کنند که ای کاش اوضاع فرق می کرد. آنها با استفاده از اتفاقات گذشته به تجربیات و دانسته های خود می افزایند. در هر صورت، آنها تجربیات تلخ را معمولا فراموش نکرده و برای روزهای باشکوه خیالبافی نمی کنند. درعوض در زمان حال زندگی کرده و برای آینده خود برنامه ریزی می کنند.

8. آنها معمولا یک اشتباه را بارها و بارها تکرار نمی کنند.
این افراد مسولیت کارها و رفتارهایشان را کاملا برعهده گرفته و از اشتباهات خود درس می گیرند. در نتیجه، یک اشتباه را بارها تکرار نمی کنند. بعلاوه با استفاده از تجربه حاصل از اشتباه در آینده تصمیمات بهتری می گیرند.

9. آنها از موفقیت دیگران بیزار نیستند.
این افراد موفقیت دیگران را جشن می گیرند و به آنها تبریک می گویند. آنها حسود نیستند و یا با دیدن موفقیت دیگران احساس باخت نمی کنند. در عوض، کاملا می فهمند که موفقیت در اثر تلاش فراوان بدست می آید و دوست دارند که برای رسیدن به موفقیت سخت تلاش کنند.

10. آنها با دیدن اولین شکست دست از تلاش نمی کشند.
این افراد شکست را بهانه ای برای ترک تلاش نمی بینند. در عوض، شکست را یک شانس برای رشد و بهبود می دانند. آنها آنقدر تلاش می کنند تا نتیجه بگیرند.

11. آنها از تنها بودن نمی ترسند.
افراد قدرتمند تحمل تنها ماندن را دارند و از سکوت نمی ترسند. از این نمی ترسند که با افکارخود تنها باشند و بعلاوه از زمان تنهابودن به صورت مفید استفاده می کنند. از خلوت کردن با خود لذت می برند و برای سرگرم شدن وابسته به حضور دیگران نیستند و می توانند به تنهایی هم شاد باشند.

12. آنها حس نمی کنند که دنیا به آنها بدهکار است.
این افراد خود را طلبکار از زندگی نمی دانند. آنها با این ذهنیت بزرگ نمی شوند که دیگران باید مراقب آنها باشند و یا دنیا باید چیزی به آنها بدهد. در عوض ، به دنبال شانس هایی بر اساس شایستگی های فردی خود هستند.

13. آنها به دنبال نتیجه گیری فوری نیستند.
گرچه این افراد برای مشاغل جدید و یا بهبود سلامت خود تلاش می کنند اما توقع ندارند که سریع به نتیجه برسند. در عوض، از توانایی ها و وقت خود برای بهترین نتیجه استفاده می کنند و می دانند که ایجاد تغییرات واقعی وقت گیر است.
منبع:آی بانو




موضوع مطلب : افرادی که از نظر روانی قوی هستند چه کارهایی نمی کنند ؟

سه شنبه 94 فروردین 18 :: 5:29 عصر

تکنیک های مفید برای افزایش تمرکز



تمرکز,افزایش تمرکز,نداشتن تمرکز

افکار، غم، ناراحتی، گرسنگی، تشنگی، نگرانی، ترس، خشم، شادی و مواردی از این قبیل جزو عوامل درونی حواس پرتی هستند.

یکی از مشکلات عمده نوجوانان و جوانان، نداشتن تمرکز هنگام مطالعه است. چنانچه تمرکز افراد به هم بریزد حتی با وجود مطالعه در زمان‌های طولانی، بازهم نمی‌توانند نتیجه مطلوب را به دست بیاورند. عوامل بیرونی و درونی باعث ایجاد حواس پرتی در فرد می‌شود و نهایتا تمرکز او را از بین می‌برد.

افکار، غم، ناراحتی، گرسنگی، تشنگی، نگرانی، ترس، خشم، شادی و مواردی از این قبیل جزو عوامل درونی حواس پرتی هستند و سر و صدای محیط، تلفن همراه، تلویزیون و دیگر لوازم صوتی، نور شدید یا ضعیف و ازدحام جزو عوامل بیرونی است که ایجاد حواس پرتی می‌کند. عوامل بیرونی را راحت‌تر می‌توان کنترل کرد و برای افزایش تمرکز بهتر است ابتدا عوامل حواس پرتی به حداقل برسد.

این تکنیک‌ها برای افزایش تمرکز در حین مطالعه توصیه می‌شود:
ایجاد رغبت: با ارائه اطلاعات کافی درباره مطلبی که فرد مطالعه می‌کند و کاربرد آن می‌تواند در وی ایجاد انگیزه کند و او را به سوی تمرکز سوق دهد.

تعیین زمان مطالعه: زمان مطالعه با توجه به کارهای ضروری و غیرضروری تعیین می‌شود و بهتر است فرد در فواصل بین مطالعه به استراحت نیز بپردازد.

تعیین مکان مطالعه: مکان مطالعه بهتر است از قبل تعیین شود تا حالتی را در فرد ایجاد کند که بداند آن مکان فقط مختص به مطالعه بوده و بهتر است آنجا به‌هم ریخته و آشفته نباشد و از نورکافی برخوردار باشد.

تکرار جمله تاکیدی: لازم است فرد بارها به خود متذکر شود که الان زمان مطالعه است و قرار نیست به مطلب دیگری فکر کند. جمله‌های این چنینی می‌تواند بارها از سوی فرد تکرار شود.

خواندن اجمالی: فرد ابتدا به صورت اجمالی مطلب را می‌خواند و با این کار درک اولیه از مطلب پیدا می‌کند و سپس شروع به خواندن جزئیات می‌کند.

سریع خواندن: ذهن انسان این توانایی را دارد که در یک زمان به چند مطلب مختلف فکر کند. بنابراین برای افزایش تمرکز لازم است سریع‌خوانی صورت بگیرد تا ذهن فرصت پرداختن به چند مساله را نداشته باشد.

تقسیم انرژی: بهتر است مطالب سخت و دشوار در زمانی خوانده شود که فرد در اوج انرژی است.

خط کشیدن زیر مطالب مهم: این روش ذهن فرد را درگیر تمرکز بیشتر و دقت کردن و پیدا کردن مطالب مهم و از حواس پرتی جلوگیری می‌کند.

استفاده از راهنما و ابزار: به‌عنوان مثال استفاده از مداد یا انگشت هنگام مطالعه می‌تواند تمرکز را افزایش دهد و به نوعی ذهن به سوی نگاه کردن و توجه کردن به مطلب مورد‌نظر هدایت می‌شود.

یادداشت‌برداری و نکته‌برداری: این روش کمک می‌کند مطالب مهم تر و عناوین کلی‌تر از سوی فرد دوباره‌نویسی شود و برای مرور، دسترسی بهتری به نکات داشته باشد.

کنترل افکار مزاحم: بسیاری از افکار، مانع تمرکز ما می‌شود. توصیه می‌شود فرد، افکار مزاحم تکرار شونده خود را یادداشت کند. سپس برای این افکار و پرداختن به آنها زمان در نظر بگیرد. یعنی در طول روز زمان مشخصی را در نظر داشته باشند که به این افکار نیز بپردازند و این روش باعث می‌شود کنترل افکار در اختیارش قرار گیرد.
منبع : جام جم سرا

 




موضوع مطلب : تکنیک های مفید برای افزایش تمرکز, (جدید)

سه شنبه 94 فروردین 18 :: 5:27 عصر

 

روش های مطالعه صحیح/چگونه در فصل امتحانات درست مطالعه کنیم؟

 

فصل امتحانات,امتحانات مدارس,دوران امتحانات

این روزها که امتحانات مدارس  شروع شده است بدون شک دانش آموزان در تکاپوی مطالعه و درس خواندن هستند و شاید از والدین سوال کنند چطور می توانند بهتر مطالعه کنند و موفق تر باشند.

از آنجا که مطالعه برای خیلی ها کاری پر استرس است ممکن است دانش آموزان به آن علاقه ای نداشته باشند. هر کسی برای مطالعه روش خاص خودش را دارد.بعضی ها موقع مطالعه به موسیقی گوش می دهند، بعضی ها به خوردن چیزی مشغول می شوند و خیلی ها در محیطی بسیار آرام و ساکت بهتر می توانند مطالعه کنند.

در هر صورت جز هر کدام از این دانش اموزان که هستید با مجله دلگرم همراه باشید تا چند روش مطالعه که ممکن است به دردتان بخورد را به شما آموزش دهیم.

1. سعی کنید در طول سال تحصیلی درس هایتان را به مرور مطالعه کنید وگرنه حجم زیادی از کتاب روی هم جمع شده و شب امتحان با استرس زیاد و بی خوابی مواجه خواهید شد. اگر هم هنوز درس هایتان را نخوانده اید نگران نباشید و با آرامش سعی کنید قسمت هایی را که مطالعه می کنید به خوبی یاد بگیرید طوری که اگر وقت برای مرور نداشتید بتوانید آنها را به ید بیاورید.

2. برنامه ریزی صحیح کلید موفقیتتان است. جدولی درست کنید و روزهای هفته را در آن بنویسید.سعی کنید همه قسمت ها را در ساعت های مشابه تنظیم کنید. سپس در هر ساعتی که مطالعه میکنید با مداد بنویسید و در آخر هفته کارهایتان را برآورد کنید و ببینید رضایت بخش است یا نه. اگر نتوانستید به برنامه عمل کنید می توانید مداد نوشته ها را پاک کنید و مجدد تنظیم کنید ولی اینبار خودتان را تنبیه کنید.

فصل امتحانات,امتحانات مدارس,دوران امتحانات

3. سعی کنید در فصل امتحانات لحظاتی را به گشت و گذار اختصاص دهید. ورزش، قدم زدن، گپ و گفت با دوستان و خانواده و خواب برایتان لازم است. در برنامه روزانه تان چند دقیقه هم که شده به این کارها اختصاص دهید.

4. هر یک ساعت که مطالعه می کنید 10 تا 15 دقیقه به مغزتان استراحت دهید. البته منظور از یک ساعت شصت دقیقه کامل است نه اینکه بین آن کارهای متفرقه هم انجام دهید. فراموش نکنید که مغزتان برای کارایی بهتر احتیاج به استراحت دارد.

5. غذای خوب و ورزش در دوران امتحانات بسایر اهمیت دارد. باتری بدن شما را فقط غذاهای سالم می تواند شارژ کند. پس سعی کنید شارژ بدنتان را کامل کنید تا حین درس خواندن شارژتان تمام نشود. برای کاهش استرس و گردش منظم اکسیژن در خون نیاز دارید که حتما در برنامه تان ورزش را بگنجانید.

6. هدفتان از درس خواندن چیست؟ اگر می خواهید موفق باشید و نمرات خوبی کسب کنید باید هدفتان را از درس خواندن بدانید و با رغبت به سراغ کتابتان بروید. بنابراین برای خودتان هدفی قرار دهید که به امید براورده شدن آن هدف درس هایتان را با دقت بیشتری بخوانید.

7. هرفردی روش درس خواندن خودش را دارد. سعی کنید روشی که بهتر از پس فهمیدن درس ها بر می ایید را کشف کنید و به این ترتیب موفقیتتان را تضمین کنید.
منبع : دلگرم




موضوع مطلب : روش های مطالعه صحیح/چگونه در فصل امتحانات درست مطالعه کنیم؟

سه شنبه 94 فروردین 18 :: 5:26 عصر
<   1   2   3   4   5   >>   >   
به آشیانه علم خوش آمدید نظر یادتون نره
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~ محفوظ است
.....................................
صفحات سایت
12345678910

هدایت به بالا

کد هدایت به بالا

000007 44 فروردین 94 - ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1
  • home
  • contact
  • rss
  • khosroeskandari.parsiblog.com
  • 55 30