پشتیبانی

آبان 94 - ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
در این وبلاگ مطالب جالب علمی طنز , تاریخچه و اخبار جدید و..... قرار گرفته است امیدوارم که از آن ها لذت ببرید.
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره مدیر آشیانه علم


با عرض سلام و درود خدمت شما عزیزان امیرخسرو اسکندری اصل هستم امیدوارم مطالب وبلاگ براتون مفید باشه.
.... 000

000 11 79 تماس با ما 77 22
57 111 44 1 2 3 4 5خرید بک لینک 6 6 51سایت حقوقی وکیل دادگستری تهران 44 722

ماندگار ترین دربی های پایتخت

 

برترین ها – ایمان عبدلی: تعارف را کنار بگذاریم ما فوتبال را با چشم هایمان مصرف می کنیم تا حس خشونت طلبی مان ارضا شود. دربی ها بهترین موقعیت برای ارضای حس «جنگجویی» است. این قاعده مند ترین روش برای ارضای احساساتی است که می تواند مخرب باشد، دربی ها در همه جای دنیا جنجال دارند، کری دارند و گاها با بداخلاقی همراهند. امیدواریم دربی فردا پرشور و هیجان باشد.

این فهرست دربی هایی را شامل می شود که پایه گذار «کری» شده اند و با شور و هیجان خاصی همراه بوده اند و البته ملتهب و غیرقابل پیش بینی مثل خود «زندگی» که با یک حادثه دگرگون می شود و…فردا در انتظار حادثه ایم، که ته دلمان غنج برود. با جوان های باانگیزه ای که استقلال دارد و با همدلی که در پرسپولیس دیده می شود، دربی کسل کننده ای نخواهیم داشت. امیدواریم آنقدر داغ  باشد که برای پیش داربی بعدی دربی 81 را هم در این فهرست بگنجانیم.

دربی 12

ویژگی: شش تایی ها…

دربی

مقتدرترین پرسپولیس تاریخ، تیمی که بدون باخت جام را بالای سر برد و پر رنگ ترین کری قرمز و آبی را رقم زد. تاج آن روزها آن قدر گل خورد که دروازه بانش را هم تعویض کرد، اما کاری از حجازی هم بر نیامد، کار اصلی را آن گروهی کردند که فیلم بازی را ازبین بردند، مرتضی احمدی بازیگر فقید که در استادیوم حاضر بوده است می گوید شایعه ثبت نشدن تصاویر بازی کذب است و بازی به طور کامل ضبط شده، آن روزها مسابقات قهرمانی کشتی جهان در تهران برگزار میشد و دربی در سایه بود ولی فردای آن روز دنیای ورزش تیتر زد: معجزه سرخپوش ها.

دربی 26

ویژگی : تماشاچی…

دربی

عجیب ترین دربی در پانزدهم مهرماه 1362 برگزار شد، مردم از در و دیوار استادیوم بالا می رفتند از پله ها تا لبه ی دیوار ها حتی پروژکتورها، مسئولین از حجازی خواستند پشت میکروفون برود و جو را آرام کند، حداقل سه هزار نفر روی پیست دو میدانی و در کنار زمین نشسته بودند و سی هزار نفری هم پشت درب های استادیوم ناکام ماندند، بازی با یک ساعت تاخیر شروع شد. آن دربی را استقلال با یگ گل برد؛ گلی که سرمربی این روزهای استقلال زد و برتری تیمش را مسجل کرد.

دربی 38

ویژگی : بزن بزن…

دربی

دو سالی بود که دربی برگزار نمی شد، همه عطش دربی داشتند. ورزشگاه پر بود و با هر سوتی ملتهب نشان می داد، شروع ماجرا از ضربه ی ایستگاهی بود که پیوس وارد دروازه کرد و توسط ابهران مردود اعلام شد، بازی با برتری پرسپولیس ادامه داشت آن ها در نیمه دوم با دو گل پیش افتادند اما گل دوم با اعتراض استقلالی ها مواجه شد و اگر مردانگی غلامپور نبود، غائله ختم نمی شد؛ او بود که اعتراف کرد توپ داداش زاده از خط عبور کرده، جو ملتهب مانده بود تا اینکه شاهرودی با یک تکل خشن مینیسک محمد تقوی را پاره کرد و اخراج شد، پرسپولیس ده نفره و جولان بی امان جواد زرینچه بازی را به تساوی کشاند، دقایق انتهایی و زد و خورد محرمی و قلعه نوعی هر دو را با کارت قرمز مواجه کرد، فکری هم کم نگذاشت.

او هم در غائله ی کتک کاری مشارکت داشت. اما هجوم یکباره ی هواداران پرسپولیس به داخل زمین اکشن ترین دربی را رقم زد، مسابقه ای که نتیجه اش در دادسرا تعیین شد و به قضاوت داوران ایرانی برای چند سال پایان داد.

دربی 47

ویژگی : 9 نفره…

دربی

می گویند ابتدای بازی نادر محمد خانی جوانتر های تیم از جمله اسماعیل حلالی را کنار می کشد و از آن ها می خواهد محکم بازی کنند  و استوک هایش را هم نشان حلالی می دهد، اولین کارت قرمز بازی به نام نادرمحمدخانی نوشته می شود، چیزی نمی گذرد که اسماعیل حلالی هم اخراج می شود. پیروانی که در آن روز کاپیتان پرسپولیس بود تصمیم می گیرد تیم را از زمین خارج کند، اما فائقی جو را آرام می کند.

پرسپولیس 60 دقیقه ده نفره زیر فشار حملات سنگین استقلال دوام می آورد، این تساوی نه نفره تبدیل به یکی از کری های قرمز دوستان می شود، مسابقه ای که چند باری نبش قبر شده و از فرمایشی بودن آن صحبت به میان آمده، حرف و حدیث هایی که با توجه به حملات خطرناک استقلال در آن بازی قابل باور به نظر نمی رسد.

دربی 49

ویژگی: مهدی هاشمی نسب

دربی

وقتی اصرار عابدینی هم فایده ای نداشت، هاشمی نسب بازیکن دربی باز پرسپولیس ساکش را بست و پیراهن رقیب را بر تن کرد هیبت پر اقتدار پروین در آن سال ها طاقت درشت گویی مدافع آبادانی را نداشت، ورزشگاه تحت تاثیر انتقال جنجالی هاشمی نسب زیر باران رکیک ترین الفاظ بود و از قضا استقلال با گل هاشمی نسب آن هم در دقیقه ی 86 جلو افتاد مدافعی که گل زد و غش کرد.

 چهره ی پروین و لب های جویده شده اش در کنار ناصر ابراهیمی که پریشان شده بود قابل وصف  نبوده و نیست، شکست آن هم با گل هاشمی نسب بدترین اتفاق ممکن بود تا اینکه جادوگر با یک قیچی در دقیقه آخر تیفوسی ها را از این کابوس نجات داد، گوشه گوشه ی زمین درگیری بود؛ مشت برومند روی صورت رافت، کشتی کج نوازی و استیلی و جامپ تارتار از روی نیمکت در حمایت از استیلی، حرکات تحریک کننده ی ناصر ابراهیمی و اشک های نیکبخت در سال های بی گناهی اش، پایان بخش دربی پر تلفات و پر از محرومیت سال 79 بود.

دربی 69 

ویژگی: آی بدو، آی بدو

دربی

استقلال چهار سالی میشد که پرسپولیس را نبرده بود و به نظر می رسید سریال تساوی ها ادامه داشته باشد، اما پاس طلایی دقایق انتهایی مجتبی جباری به فرهاد مجیدی رسید تا هر چه که شیث رضایی می دوید به فرهاد نرسد و این سرآغاز پیروزهای استقلال با پرویز مظلومی شد و فرهاد مجیدی هم به اوج محبوبیت رسید، کری «آی بدو آی بدو» از آن بازی آمد و مظلومی هم اولین بردش از سری «سوبله چوبله» را در همین دربی تجربه کرد. برد آن هم در وقت های اضافه حلاوتی دارد که هیچ وقت از ذهن آبی ها خارج نخواهد شد.

دربی 74

ویژگی: ایمون زاید

دربی

پرسپولیس با دو گل عقب افتاده بود، اولادی هم اخراج شده بود. از سکوها فقط فریاد سوبله چوبله بود که به گوش می رسید، مظلومی روی ابرها سیر می کرد، دنیزلی مهاجم گمنام خارجی اش را از روی نیمکت بلند کرد و به زمین فرستاد، عصبانیت کریمی از تصمیم سرمربی ترک قابل پنهان نبود، قبلتر هم گفته بود این خارجی به درد پرسپولیس نمی خورد، فقط ده دقیقه ماند بود؛ اما همان ده دقیقه کافی بود که «ده دقیقه ده نفره» رقم بخورد و زاید هت تریک کند، او هرجور که میشد گل زد و پرسپولیس ده نفره بازی را برد تا اسم یک خارجی هم در کری های قرمز و آبی ماندگار شود.




موضوع مطلب : ماندگار ترین دربی های پایتخت

پنج شنبه 94 آبان 7 :: 1:42 عصر

 

عطسه‌,علت زیاد عطسه کردن,آلرژی

عطسه‌های پشت‌سرهم مهم‌اند یا نه؟
عطسه کردن شیوه‌ای است که بدن برای خارج کردن یک محرک از راه بینی به کار می گیرد.
هنگامی که چیزی باعث تحریک پوشش درونی بینی شما شود، پیامی به بخشی از مغز که مرکز عطسه نام دارد، فرستاده می‌شود. این مرکز، پیامی را به همه عضلاتی می‌فرستد که عمل هماهنگ آنها با یکدیگر باعث عطسه کردن می‌شود.


این عضلات شامل عضلات شکمی، عضلات قفسه سینه، دیافراگم، عضلات کنترل‌کننده طناب‌های صوتی، عضلات پشت گلو و عضلات پلک می‌شود.هنگامی که عطسه می‌کنید، غیر ممکن است بتوانید چشم های‌تان را باز نگه دارید.مرکز عطسه در مغز باعث می‌شود که همه این عضلات با چنان رویه درستی عمل کنند تا ذره تحریک‌کننده با سرعتی تا 100 کیلومتر در ساعت، از بینی شما خارج شود.


عطسه های پشت سر هم گاهی نشانه بیماری اند و گاهی نه
دکتر فراتی، رئیس انجمن راینولوژی کشور در این باره می گوید:
«تحریک مجاری تنفسی در هوای زمستان موجب بروز عطسه های متوالی می شود که نشانه بیماری نیست. هوای سرد موجب انقباض ناگهانی کیسه های هوایی و بروز عطسه می شود که اگر این عطسه با سرفه های خلطی یا درد گلو همراه نباشد دلیل بر بیماری نیست.


عطسه های زیاد، علامت سرماخوردگی یا حتی آلرژی نیستند و بسیاری از افراد پس از بیداری از خواب با شروع تنفس دهانی عطسه می کنند که نشان‌دهنده واکنش آنها به محیط اطراف است.عطسه های پیاپی که همراه با درد گلو، سرفه یا آب ریزش بینی نباشند طبیعی هستند و به هیچ عنوان نیازمند مصرف دارو نیستند.»


ولی  خانم پوردهقان ، کارشناس ارشد آموزش پرستاری معتقد است:
«عطسه‌های متوالی یکی از علایم تب یونجه است. تب یونجه یا رینیت آلرژیک، شایع‌ترین فرم آلرژی (حساسیت) دستگاه تنفسی است که با وجود گذرا بودن می‌تواند برای مبتلایان بسیار آزار دهنده باشد.بی‌توجهی به این عارضه و عدم درمان آن ممکن است باعث مشکلات زیادی از قبیل آسم آلرژیک، انسداد مزمن بینی، التهاب گوش میانی و از دست دادن شنوایی و بویایی شود.
عطسه مهم‌ترین نشانه رینیت آلرژیک است و حملات عطسه در این بیماری به صورت 10 تا 20 عطسه متوالی و بی وقفه است.

 

از علایم دیگر این عارضه، التهاب بینی و قرمزی چشم و سوزش آن و اشک ریزش است و در کل علایم آن شبیه سرماخوردگی است.اگر انسداد بینی شدید و طولانی مدت باشد، ممکن است باعث سردرد و گوش درد شده و رنگ دندان‌ها تغییر کرده و زرد یا قهوه‌ای شوند.
همچنین به علت التهاب بینی، بیمار به هنگام غذاخوردن دچار احساس خفگی شده و غذاخوردن برایش دشوار است.»

 

عطسه‌,علت زیاد عطسه کردن,آلرژی

 

نگاه کردن به نور خورشید باعث عطسه می شود
بررسی ها نشان داده است بیش از 30 درصد افراد با نگاه کردن به خورشید عطسه می کنند و این به دلیل تحریک بخشی از مغز با قرار گرفتن در مقابل نور خورشید می باشد.
بسیاری از افراد تصور می کنند گرمای خورشید که به بینی می رسد، موجب بروز عطسه می شود .اما واقعیت این است که اگر هنگام نگاه کردن به خورشید چشم ها بسته باشد، با وجود این که گرمای خورشید دریافت می شود، عطسه ایجاد نمی شود، بنابراین گرما باعث عطسه نمی شود.


مطالعات نشان داده است وقتی نور خورشید به چشم می تابد، بخشی از عصب های مغزی را تحریک می کند و واکنش آنها به این تحریک، عطسه است.اما اینکه چرا نور چراغ منجر به عطسه نمی شود نیز مسئله ای است که محققان علت آن را در ناکافی بودن نور مصنوعی چراغ ها می دانند.
محققان معتقدند هنگام نگاه کردن به اشعه خورشید، دسته ای از نورهای قوی وارد مردمک چشم و شبکیه می شوند و رشته های عصبی را فعال می کنند و به منظور فعال کردن آنها، نور چراغ به اندازه کافی قوی نمی باشد.
اما جالب اینجاست، در حدود 35 درصد از افراد از چنین حساسیتی نسبت به نور خورشید برخوردارند، ولی بقیه حتی با نگاه کردن مستقیم به نور خورشید نیز رشته های عصبی شان تحریک نمی شود تا عطسه کنند.




موضوع مطلب : عطسه‌های پشت‌سرهم مهم‌اند یا نه؟

دوشنبه 94 آبان 4 :: 2:7 عصر

جملات پرمعنا و بسیار زیبای گابریل گارسیا مارکز

اگر خداوند برای لحظه ای فراموش میکرد که من عروسکی کهنه ام و تکه کوچکی از زندگی به من ارزانی میداشت ، احتمالا همه آنچه را که به فکرم میرسید نمیگفتم بلکه به همه ی چیزهایی که میگفتم فکر میکردم.
کمتر میخوابیدم و بیشتر رویا میدیدم چون میدانستم هر دقیقه ای که چشممان را بر هم میگذاریم شصت ثانیه ی نو را از دست میدهیم.
هنگامی که دیگران می ایستند راه میرفتم و هنگامی که دیگران میخوابیدند بیدار میماندم.
هنگامی که دیگران صحبت میکردند گوش میدادم و از خوردن یک بستنی شکلاتی چه لذتی که نمیبردم.
کینه ها و نفرت هایم را روی تکه ای یخ مینوشتم و زیر نور آفتاب دراز میکشیدم.

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦

قدرت ، جاذبه مرد و جاذبه ، قدرت زن است !

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦

انسان تا وقتی فکر میکند نارس است ، به رشد و کمال خود ادامه می‌دهد و به محض آنکه گمان کرد رسیده شده است دچار آفت می‌شود !

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦


طولانی ترین سفرها نیز ی; روز با گامی کوچ; آغاز میشوند !


 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦

به خاطر چیزهایی که در زندگیَت تمام شده اند گریه نکن بلکه خوشحال باش که د زندگیَت اتفاق افتاده اند !


 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦

 

چشم پوشی از حقایق آنها را تغییر نمی دهد.

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦


تصمیمات کوچک را باید با مغز گرفت و تصمیمات بزرگ را با قلب.

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦


حسرت واقعی را آن روزی میخوری که میبینى به اندازه سن و سالت زندگى نکرده ای !
 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦


دوست داشتن و مورد محبت قرار گرفتن بزرگترین لذت دنیاست.

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦

 


سخت است همزیستی دائم با کسانی که دغدغه هایت را نمی فهمند اما عزیزان تواَند !

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦

 


همواره معتقد بودم
برای خدا عشق بسیار بیشتر از ایمان ارزش دارد !

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦

 


زندگی آنچه زیسته ایم نیست بلکه همان چیزی است که در خاطرمان مانده که به یادش می آوریم تا روایتش کنیم !

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦

 


شاید خدا خواسته است که ابتدا ، بسیاری افراد نامناسب را بشناسی و سپس شخص مناسب را !!!
به این ترتیب وقتی او را یافتی بهتر میتوانی شکرگزار باشی.

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦

 


همه ی انسانها تنها با زایمان مادرشان به دنیا نمی آیند بلکه بارها و بارها به دلیل کسب تجربه های تازه ، زاده می شوند !

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦


آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگری از بالا نگاه کند و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی که بَر زمین افتاده را بگیرد و او را بلند کند !

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦


راه را از آنجایی آغاز کردم که دیگران به بن بست خورده بودند.

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦


وقتی‌ سعادت شفا ندهد ، هیچ دارویی چاره ساز نیست !

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦


باید آنقد زیبا بخندی که اطرافیانت خجالت بکشند تو را به گریه بیندازند !

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦


رمز خوشبخت زیستن در آن نیست که کاری را که دوست داریم انجام دهیم بلکه در این است که کاری را که انجام می دهیم دوست داشته باشیم.

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦


بزرگترین حقیقت دنیا ، تنهایی است !

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦


اشیا هم زنده هستند ، نکته ی مهم بیدار کردن روح آنهاست !

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦


در عرض یک دقیقه می شود یک نفر را خُرد کرد
در یک ساعت می شود کسی را دوست داشت
در یک روز می شود عاشق شد
ولی یک عمر طول خواهد کشید تا کسی را فراموش کرد !

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦


اُمید آخرین چیزی است که می میرد …

 ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦




موضوع مطلب : جملات پرمعنا و بسیار زیبای گابریل گارسیا مارکز

دوشنبه 94 آبان 4 :: 2:5 عصر

به آشیانه علم خوش آمدید نظر یادتون نره
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~ محفوظ است
.....................................
صفحات سایت
12345678910

هدایت به بالا

کد هدایت به بالا

000007 44 آبان 94 - ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1
  • home
  • contact
  • rss
  • khosroeskandari.parsiblog.com
  • 55 30