پشتیبانی

فروردین 94 - ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
در این وبلاگ مطالب جالب علمی طنز , تاریخچه و اخبار جدید و..... قرار گرفته است امیدوارم که از آن ها لذت ببرید.
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره مدیر آشیانه علم


با عرض سلام و درود خدمت شما عزیزان امیرخسرو اسکندری اصل هستم امیدوارم مطالب وبلاگ براتون مفید باشه.
.... 000

000 11 79 تماس با ما 77 22
57 111 44 1 2 3 4 5خرید بک لینک 6 6 51سایت حقوقی وکیل دادگستری تهران 44 722

 

عوامل موثر در به وجود آمدن بیماری زونا و راه درمان آن

 

بیماری زونا چیست؟
اگر شما قبلا به بیماری آبله دچار نشده اید، دیگر از بابت ویروس آن نباید نگران باشید و بدن شما ایمنی کافی را دارد. اما کسانی که در سنین کودکی یا نوجوانی به این بیماری مبتلا شده اند، این ویروس در بدن آنها بصورت نهفته و غیرفعال حاضر است و در اولین فرصت، احتمال دارد که در سنین بالاتر به صورت بیماری زونا که نتیجه آلودگی به همان ویروس آبله است، آشکار گردد. بیماری زونا همان جوش های دردناک و تاولزای پوستی است که در بعضی از نواحی بدن در اثر ویروس آبله ایجاد می شود.

 

زونا,بیماری زونا

بیماری زونا همان جوش های دردناک و تاولزای پوستی است

 این جوش ها چه شکلی دارند؟
این جوش ها معمولا به شکل برجستگی های خوشه ای و تاول دار دیده می شوند که کم کم با مایع پر و در یک ناحیه از بدن بویژه در یک پهلو، متراکم می گردند.یکی دیگر از نواحی ظهور این جوشها ، ناحیه پیشانی و اطراف یکی از چشم ها است.اما زونا در هر قسمتی از بدن ممکن است ظهور کند.

 

علائم و نشانه های زونا پیش از ظهور جوشها
اولین علائم زونا، معمولا یک تا پنج روز قبل از جوشها دیده می شوند.این نشانه ها در محل ظهور جوش ها ، عبارتند از:

خارش، سوزن سوزن شدن،سوزش،درد ، تب در مردها

 

البته علائم دیگری نیز در بعضی از بیمارها بروز می کنند که عبارتند از:
تب، احساس سرما، سردرد، آشفتگی در معده و گوارش

 

علل بروز زونا,نشانه های زونا

علائم بیماری زونا : تب،احساس سرما,سردرد،آشفتگی در معده و گوارش

 

زونا یا چیز دیگر؟
برخی از تاول ها مانند تبخال و غیره می توانند ناشی از سرما باشند.تاول با خارش ممکن است ناشی از انجام برخی کارها مانند باغبانی ، و غیره هم باشد؛ ولی در هر حال اگر موضوع سرماخوردگی در بین نباشد، بهتر است برای تشخیص علت جوش های تاولی به پزشک مراجعه کنید.

 

زونا,راههای تشخیص زونا

 

 علل بروز بیماری زونا
ویروس واریسلا زوستر را، عامل آبله و زونا می دانند.اولین بار که کسی به این ویروس مبتلا می شود،در سطح وسیعی از بدن ، باعث بروز جوش و تاولهای چرکی می گردد که به همان آبله معروف است.پس از بهبودی ویروس از بین نمی رود بلکه در کمین می نشیند تا در موقعیت مناسب دوباره حمله خود را شروع کند.این ویروس به هرپس زوستر هم معروف است، اما از جنس همان ویروس هرپس که باعث آلودگی دستگاه تناسلی می گردد، نیست.

 

 

ویروس واریسلا زوستر را، عامل آبله و زونا می دانند

 

راههای تشخیص زونا
یک پزشک معمولا با کمی معاینه و بررسی سوابق بیمار و نشانه ها، می تواند براحتی بیماری را تشخیص دهد.اگر شما بعضی علائم را دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.زونا اگر خفیف باشد ،می توان ندیده گرفت ولی می تواند بسرعت حادتر شود ، بنابراین بهتر است که درمان را زودتر شروع کنید.

 

تشخیص زونا,علائم زونا

پزشک معمولا با کمی معاینه و بررسی سوابق بیمار و نشانه ها بیماری را تشخیص میدهد

 

بیماری زونا چند روز طول می کشد؟
جوش و تاولهای زونا در مدت 7 تا 10 روز بهبود می یابد ولی دو تا چهار هفته طول می کشد تا کاملا محل آنها ناپدید شود.در بسیاری ، اثری از این تاولها نمی ماند اما در بعضی جای آنها همچنان بصورت گودی باقی می ماند.

 

علل بروز زونا, بیماری زونا چیست

جوش و تاولهای زونا در مدت 7 تا 10 روز بهبود می یابد

 

چه کسانی در معرض ابتلا به زونا هستند؟
هر کسی که  به آبله مبتلا شده باشد، مجددا در خطر ابتلا به زونا قرار دارد؛اما احتمال این خطر با افزایش سن بیشتر می شود.این احتمال درافراد بالای 60 سال، ده برابر بیشتر از دیگران است.

 

عوامل موثر دیگر عبارتند از:
بعضی از داروهای سرطان، داروهای آستروئیدی ،طولانی مدت در معرض استرس و فشار بودن، تضعیف سیستم ایمنی بدن در اثر ایدز یا سرطان، و کلا به هر دلیلی که سیستم ایمنی بدن دچار ضعف گردد.

 

آیا بیماری زونا مسری است؟
بله. اما نه از راهی که شما فکر می کنید!زونا باعث بروز زونا در افراد دیگر نمی شود ولی ممکن است که باعث ابتلای یک کودک به آبله شود. همچنین اشخاصی که واکسینه شده اند  و یا اصلا مبتلا به آبله نبوده اند،در اثر تماس مستقیم با تاولهای بازشده یک بیمار ، احتمال دارد بیماری به آنها هم سرایت کند.بنابراین فرد بیمار همواره باید تاولها را بپوشاند و تا بهبودی کامل از تماس با افراد دیگر بویژه نوزادان و زنان بارداری که قبلا واکسن نزده اند و یا دچار آبله نشده اند، پرهیز کند.

 

زونا,بیماری زونا

 

آیا زونا به دردهای مزمن منجر می شود؟
در برخی از بیماران کهنسال،درد حتی ماهها و سالها پس از بهبودی تاولها باقی می ماند.این درد که ناشی از صدمه دیدن عصب های منتهی به  پوست است،به نورالژیای پس از بهبودی معروف است.برخی هم به خارش مزمن در ناحیه مبتلا به زونا، دچار می شوند.در وضعیت های حاد و شدید،خارش و درد ممکن است به اختلال در خواب ، کاهش وزن یا افسردگی هم منجر شوند.

 

علل بروز زونا, بیماری زونا چیست

 

مشکلات دیگر
گاهی ممکن است اطراف چشم به زونا مبتلا شود که در این صورت خطراتی مانند عفونت چشمها ، کاهش یا از دست دادن بینایی نیز بروز کند. اگر تاولهای زونا ، گوش های بیمار را نیز آلوده کنند،ممکن است شنوایی یا حفظ تعادل اشخاص بیمار با مشکل مواجه شود.در موارد نادر، این ویروس به ساقه نخاعی یا مغز فرد بیمار نیز حمله می کند .این مشکلات را می توان با شروع سریع تر درمان پیشگیری کرد.

 

علل بروز زونا, بیماری زونا چیست

 

درمان زونا با داروهای ضد ویروسی
هیچ داروی خاصی برای زونا وجود ندارد، با این حال به کمک داروهای ضد ویروسی می توان به کنترل آن کمک کرد.معمولا پزشکان با مشاهده اولین علائم این بیماری ، داروهای ضد ویروس را تجویز می کنند.

 

درمان زونا : ضد جوش
به کمک برخی داروهای ضد خارش و ضد درد می توان از گسترش زونا جلوگیری کرد.اگر درد شدید باشد و یا جوشها حوالی گوش و چشم ظاهر شوند،حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

درمان زونا,درمان خانگی زونا

تزریق واکسن احتمال بروز عوارض زونا را کاهش می دهد

 

درمان زونا به صورت خانگی
برای سرعت دادن به روند بهبودی، بر روی جوشها می توانید دستمال های تمیز و نرم ، ولی خنک بگذارید.پرداختن به فعالیتهای روزانه می تواند فکر شما را آرامتر سازد.

 

واکسن بیماری زونا
سازمان کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا، به افراد بالای 60 سال توصیه می کند که واکسن تزریق کنند. یک تحقیق نشان داده که تزریق واکسن احتمال بروز عوارض زونا را تا 67درصد کاهش می دهد.




موضوع مطلب : عوامل موثر در به وجود آمدن بیماری زونا و راه درمان آن

یکشنبه 94 فروردین 30 :: 3:29 عصر
با کارلوس کی‌روش که حرف‌هایش بوی ناامیدی می‌دهد
نیش عقرب- گاهی- از ره کین است
خراسان ورزشی - مورخ شنبه 1394/01/29 شماره انتشار 18949

کی‌روش مانده تا به قول خودش گروگان گرفته شود. مانده تا عقرب‌ها، یوزپلنگ را نیش بزنند. مانده تا هر حرفی- و به قول خودش هر توهینی- را بشنود و تحمل کند. اما به راستی آیا تحمل می‌کند؟ آیا کارلوس که در بهترین تیم‌های دنیا کار کرده تحمل رفتارهای بدتر از این را دارد؟ در ایران پیروزی هزار صاحب دارد و شکست بی‌صاحب است. این را قدیمی‌ها هم می‌گفتند و مسئله جدیدی نیست. کی‌روش باید تا حالا متوجه شده باشد که وقتی نظرسنجی‌ها به نفع او شد ناگهان نظر وزارت ورزش 180 درجه عوض شد! آن‌ها وانمود کردند که عاشق سینه چاک او هستند و خودشان کارلوس را نگه داشته‌اند. مسلما فردا که کی‌روش برود یا بماند و ببازد دوباره توپ به زمین فدراسیون می‌افتد و البته منتقدان هم بلافاصله به خود کی‌روش حمله می‌کنند. این یک پیش‌بینی قطعی است که ردخور ندارد؛ پس در این شرایط- کاری به درست و غلطش نداریم- تکلیف کی‌روش مشخص است. او اگر بماند مسئولیت اتفاقات بعدی را باید بپذیرد. اینجا کارلوس دوباره با تاخیر در پرداخت پولش، کمبود امکانات و بسیاری مسائل دیگر روبه رو خواهد شد. در واقع پیش‌بینی این‌که مشکلات قبلی دوباره تکرار شود کار سختی نیست. از نظر برگزاری بازی تدارکاتی و... هم نمی‌توان روی حرف فدراسیون حساب کرد. پس در خوش‌بینانه‌ترین حالت فقط مشکلات 4 سال قبل دوران کی‌روش تکرار می‌شود و مشکل جدیدی ایجاد نخواهد شد. حرف‌های کارلوس هم بوی ناامیدی و دبه کردن می‌دهد. منتقدانش می‌گویند پیشنهاد بهتری ندارد که اینجا مانده اما به هر حال نمی‌توان منکر این موضوع شد که او شناخت خوبی روی فوتبال ما به دست آورده و بازیکنانی که معمولا برای مربیان خارجی بازی نمی‌کنند و زیرآب آن‌ها را می‌زنند برای کی‌روش هر کاری می‌کنند. با تمام این تفاسیر اگر قرار باشد کی‌روش با همین ذهن درگیر بماند هیچ سودی برای فوتبال ایران ندارد و حتی احتمال دارد اعتبار خودش را هم در ایران از دست بدهد. کارلوس با هر زحمتی که بود ایران را به جام جهانی 2014 برزیل برد اما این خطر وجود دارد که او- فوتبال ایران- به جام جهانی 2018 نرسد و آن وقت حرف‌های کارلوس و سایر مسئولان (اعم از فدراسیون و وزارتی‌ها) نزد همین 82 درصدی که به کی‌روش رای داده‌اند هم خریداری نخواهد داشت. سرمربی پرتغالی تیم ملی قاعدتا باید در این 4 سال با تمام خط و ربط‌های فوتبال ما آشنا شده و آدم‌ها را هم شناخته باشد. جدیدترین مسئول فدراسیون علیرضا اسدی است که کارلوس به گفته خودش 9 ساعت با او چالش داشته؛ پس حتی اگر حرف‌های او عوض شود خودش که عوض نمی‌شود. جریانی هم که پشت سر اوست با حمایت صد سایت، روزنامه و... عوض نمی‌شود. حرف ما این است که کی‌روش این چیزها را می‌داند؛ مثل برانکو که می‌داند پرسپولیس کجای جدول است و چطوری بسته شده؛ در نتیجه فردا اگر آن‌ها نتیجه نگیرند هیچ کس به جز خودشان مقصر نیستند و آن‌ها باید جوابگوی تصمیماتی باشند که امروز گرفته‌اند. فردا اگر عقرب‌ها دوباره کی‌روش را نیش بزنند دیگر نه سرپرست مقصر است و نه اسدی بلکه او با علم به این‌که عقرب‌ها هستند و نیش می‌زنند اینجا ماندن را انتخاب کرده است. به هر حال نیش عقرب گاهی هم از ره کین است!




موضوع مطلب : با کارلوس کی‌روش که حرف‌هایش بوی ناامیدی می‌دهد

شنبه 94 فروردین 29 :: 1:18 عصر

 

نمایش دراز ترین حشره دنیا

 

 

حشره ای به طول 55 سانتیمتر

 

 

دراز ترین حشره دنیا

 

 

این حشره بوسیله یک زیست شناس آماتور مالایی یافته شده است. این حشره از تاریخ 16 اکتبر سالجاری در موزه تاریخ طبیعی بریتانیا در معرض نمایش گذاشته شده است.

 

 

این گونه توسط یک روستایی محلی پیدا شده و به یک طبیعت شناس آماتور مالزیایی به نام «داتوک چان چی لون» تحویل داده شده است.

 


نام این حشره به احترام وی، «فوباتیکوس چانی» یا «مگااستیک چان»، انتخاب شده است.

 


حشره شناسان انگلیسی با مطالعه روی این گونه اظهار کردند که بدون شک این درازترین حشره‌ای است که تاکنون در دنیا کشف شده است.

 


اندازه حشره با به حساب آوردن پاهایش 7/56 سانتیمتر و بدون محاسبه آن از نوک سر تا انتهای شکم 7/35 سانتیمتر است.

 


این در حالی است که درازترین حشره‌ای که تاکنون شناسایی شده بود حدود 9/2 سانتیمتر طول دارد.




موضوع مطلب : نمایش دراز ترین حشره دنیا

جمعه 94 فروردین 28 :: 1:49 عصر

ساخت ذرات نابودکننده سلول های سرطانی



 

 

ساخت ذرات ریز

 

 

کوالالامپور - محققان نیوزیلندی موفق به ساخت ذرات ریز نوری شده اند که قادر به یافتن و نابود کردن سلول های سرطانی در بدن هستند.

 

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه دامینیون پست نیوزیلند ، دانشمندان شهر ولینگتون موفق به ساخت ذرات بسیار ریز نوری شده اند که به دنبال سلولهای سرطانی در بدن می گردند و آنها را قبل از تبدیل شدن به تومور خطرناک غیرقابل کنترل نابود می کنند.

 

 

پروفسور ریچارد تیلی از دانشگاه ویکتوریا شهر ولینگتون، اعلام کرد: بعد از گذشت نزدیک به شش سال محققین موفق به ساخت وسیله کشف بیماری سرطان که هنوز در مرحله نخست تک سلولی قرار دارد، شده اند.

 

 

بر اساس این گزارش، در مواردی اسکن های ام آر آی قادر به تشخیص تومور تا زمانی که به اندازه 2/5 سانتیمتر رشد نکنند نیستند.

 

 

پروفسور ریچارد تیلی گفت که این روش تشخیص جدید به معنای تشخیص زودهنگام بیماری و سلولهای بیمار می باشد که برای پزشکان در معالجه بیماری و تبدیل نشدن به سرطان، بسیار کلیدی و با اهمیت است.

 

 

بر اساس این گزارش، گفته می شود این کشف بعد از آن صورت گرفت که دکتر تیلی متخصص شیمی سنتز، راهی برای ساخت ذرات ریز سیلیکانی که از خود نور هم منتشر می کنند، یافت.

 

 

ذرات فوق با نام "ذرات کوانتومی" در لوله های آزمایشی ساخته شده و سپس زیر میکروسکوپهای الکترونیکی بزرگ تجزیه می شوند. تحقیقات و ساخت ذرات فوق در دانشگاه ویکتوریای شهر ولینگتون صورت گرفته است.

 

 

این گزارش حاکی است، اگرچه ذرات کوانتوم دیگری در خارج و در کشورهای دیگر ساخته شده است اما این ذرات برخلاف ذرات پیشین از مواد شیمیایی سمی ساخته نشده اند. این تیم تحقیقاتی روشی را برای ترکیب ذرات کوانتوم به سلول سرطانی یافته است، بنابراین پزشکان می توانند تومورهای احتمالی را تشخیص دهند و زیر نظر داشته باشند.

 

 

این ذرات می توانند مواد دارویی را حمل کنند و سلول هدف را معالجه کنند. بدین ترتیب زیان های جانبی شیمی درمانی در بیماران نیز وجود نخواهد داشت. با این ذرات کوانتومی می توان سلول های سرطانی را تک تک مورد هدف قرار داده و آنها را نابود کرد.

 

 

بر اساس این گزارش، این روش بیشتر برای یافتن سلول های سرطانی پوست موثر است.

 

دکتر تیلی همچنین گفت که برای سلول های داخلی تر بدن تلاش هایی صورت گرفته است.

 

وی گفت: این ذرات برای اسکن های ام آی آر بسیار موثرتر و آشکارتر هستندو بدین ترتیب ذرات یابنده خوبی برای استفاده از اسکن های ام آی آر می باشند.

 

 

یافته های فوق برای چاپ در یکی از برجسته ترین مجلات عملی در دنیا با نام مجله انجمن شیمی آمریکا پذیرفته شده است. گفتنی است تیم فوق قوت خود در کار تحقیقاتی اش را مرهون متنوع بودن تخصص محققین خود می داند.

 

 




موضوع مطلب : ساخت ذرات نابودکننده سلول های سرطانی

جمعه 94 فروردین 28 :: 1:48 عصر

 

دانستنی های جالب و مفید

 

 

 

دانستنی

 

 

*اسبها قادرند در حالت ایستاده بخوابند.

*کانگروها قادرند 3 متر به سمت بالا و 8 متر به سمت جلو بپرند.

*قلب میگو در سر آن واقع است.

*گونه ای از خرگوش قادر است 12 ساعت پس از تولد جفت گیری کند.

*دارکوب ها قادرند 20 بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.

*سالانه 500 فیلم در امریکا و 800 فیلم در هند ساخته میگردد.

*آدولف هیتلر گیاهخوار بوده است.

*تمامی پستانداران به استثنای انسان و میمون کور رنگ میباشند.

*عمر تمساح بیش از 100 سال میباشد.

*تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس میباشند.

*موریانه ها قادرند تا 2 روز زیر آب زنده بمانند.

*مزه سیب، پیاز و سیب زمینی یکسان میباشد.و تنها بواسطه بوی آنهاست که طعم های متفاوتی می یابند.

*فیلها قادرند روزانه 60 گالن آب و 250 کیلو گرم یونجه مصرف کنند.

*جغدها قادر به حرکت دادن چشمان خود در کاسه چشم نمیباشند.

*80 درصد امواج مایکرو ویو تلفنهای همراه بوسیله سر جذب میگردد.

*قد فضانوردان هنگامی که در فضا هستند 5 تا 7 سانتی متر بلنتر میگردد.

*بلژیک تنها کشوری است که فیلمهای غیر اخلاقی را سانسور نمیکند.

*جلیغه ضد گلوله، برف پاک کن شیشه خودرو و پرینتر لیزری همگی اختراعات زنان میباشند.

*موز پر مصرف ترین میوه کشور امریکا میباشد.

*درتمام انسانهای کره زمین 99?9 % شباهت ژنتیکی وجود دارد.

*98?5 % از ژنهای انسان و شامپانزه یکسان میباشند.

* قلب انسان بطور متوسط 100 هزار بار در سال میتپد.

*لئوناردو داوینچی مخترع قیچی میباشد.

*سطح شهر مکزیک سالانه 25 سانتی متر نشست میکند.

*50 %جمعیت جهان هیچگاه در طول حیات خود از تلفن استفاده نکرده اند.

*در هر 5 ثانیه یک کامپیوتر در سطح جهان به ویروس آلوده میگردد.

*ظروف پلاستیکی 50 هزار سال طول میکشد تا در طبیعت شروع به تجزیه شدن کنند.

*اغلب مارها دارای 6 ردیف دندان میباشند.

*90% سم مارها از پروتئین تشکیل یافته است.

 




موضوع مطلب : دانستنی های جالب و مفید

جمعه 94 فروردین 28 :: 1:45 عصر
در نیمه اول سال قبل گرانترین خانه در تهران متر مربعی 22 میلیون و 301 هزار و 700 تومان به فروش رفته‌ است و در مجموع تهرانی ها در مقایسه با نیمه دوم سال 1392، 31 درصد بیشتر خانه خریده‌اند.
کد خبر: 492025
تاریخ انتشار:28 فروردین 1394 - 11:38-17 April 2015
در نیمه اول سال قبل گرانترین خانه در تهران متر مربعی 22 میلیون و 301 هزار و 700 تومان به فروش رفته‌ است و در مجموع تهرانی ها در مقایسه با نیمه دوم سال 1392، 31 درصد بیشتر خانه خریده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ متوسط قیمت خرید مسکن در تهران در نیمه اول سال گذشته، 3 میلیون و 369 تومان بوده که این میزان نسبت به نیمه دوم سال 1392، رشدی 5.1 درصدی را تجربه کرده است.

قیمت خرید خانه نسبت به مدت مشابه یعنی نیمه اول سال 1392، 1.8 درصد کاهش داشته‌ است. همچنین تهرانی‌ها در نیمه اول سال 1393 نسبت به مدت مشابه در سال 1392، 53.2 درصد و نسبت به دوره قبل یعنی نیمه دوم سال 1392، 31 درصد بیشتر خانه خریدند.

در نهایت متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی در تهران سه میلیون و 369 هزار تومان بوده است که با توجه به اینکه متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع خانه در کشور یک میلیون و 433 هزار تومان در مدت مشابه است، متوسط قیمت هر متر خانه در تهران نسبت به این معیار در کشور یک میلیون و 936 هزار تومان گران‌تر بوده‌است.



در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/492025/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C-22-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86 © www.tabnak.ir




موضوع مطلب : گرانترین خانه در تهران، متری 22 میلیون

جمعه 94 فروردین 28 :: 12:56 عصر
محققان موسسه فناوری جورجیا هشدار می‌دهند که امکان هک کردن و جاسوسی از رایانه و تلفن همراه حتی در صورت متصل نبودن به اینترنت نیز وجود دارد.
کد خبر: 491775
تاریخ انتشار:27 فروردین 1394 - 05:40-16 April 2015
محققان موسسه فناوری جورجیا هشدار می‌دهند که امکان هک کردن و جاسوسی از رایانه و تلفن همراه حتی در صورت متصل نبودن به اینترنت نیز وجود دارد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، زمانی که رایانه بدون اتصال به اینترنت در حال باز کردن یک برنامه یا تایپ یک متن است، سیگنال‌های نامحسوس و ظریفی توسط دستگاه تولید می‌شود که هکرها قادر به شنیدن آنها و جاسوسی از دستگاه هستند.

درحالیکه اغلب افراد نگران دسترسی هکرها به اطلاعات رایانه یا تلفن همراه آنها در زمان اتصال به اینترنت هستند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که برای دریافت این سیگنال‌ها نیازی به اتصال دستگاه به اینترنت یا شبکه‌های بی‌سیم وجود نداشته و تنها فعال بودن دستگاه برای جاسوسی کافی است.

حتی در صورت غیرفعال کردن ارتباط اینترنت، سیگنال‌ها ارسال شده و رایانه و تلفن همراه در معرض حملات هکری قرار می‌گیرند.

محققان موسسه فناوری جورجیا با بررسی سیگنال‌های منتشر شده توسط رایانه‌، لپ‌تاپ و تلفن همراه هوشمند، موفق به یافتن روشی برای اندازه‌گیری میزان افشای اطلاعات افراد شده‌اند.

این سیگنال‌ها با استفاده از ابزار جاسوسی مختلف قابل دریافت هستند؛ انتشارات الکترومغناطیسی با استفاده از آنتن‌های پنهان در داخل کیف دستی قابل دریافت هستند.

انتشارات صوتی – صدای تولیدی توسط اجزای الکترونیک مانند خازن – توسط میکروفون‌های رومیزی و برخی سیگنال‌های توسط رادیوهای AM/FM دریافت می‌شوند.

هکرها می‌توانند به سیگنال‌های منتشر شده توسط رایانه، لپ‌تاپ و تلفن همراه گوش کرده و اقدام به جاسوسی اطلاعات کنند.

به گفته محققان، امکان تولید نرم‌افزاری برای کاهش آسیب‌پذیری دستگاه‌های الکترونیک وجود دارد.



در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/491775/%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AD%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D8%A2%D9%81%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86 © www.tabnak.ir




موضوع مطلب : امکان جاسوسی از رایانه حتی در حالت آفلاین

جمعه 94 فروردین 28 :: 12:51 عصر
انتقادات به خط سیر ال جی در ساخت هوشمندهای سری G؛
به تازگی مشخصات آخرین هوشمند شرکت ال‌جی،‌یعنی G4 که قرار است تا حدود دو هفته دیگر‌، رونمایی از آن در مراسمی رسمی از سوی شرکت ال جی صورت پذیرد، در سطح اینترنت منتشر شده است؛ اما در حالی که تعدادی از تحلیلگران هوشمند جدید ال‌جی را برگ برنده‌ای برای این شرکت در رقابت با غول‌های بازار می‌دانند، برخی دیگر از نگاهی متفاوت هوشمند جدید و در مجموع سری G گوشی‌های این شرکت را با انتقادات خود استقبال می‌کنند.
کد خبر: 491252
تاریخ انتشار:25 فروردین 1394 - 22:28-14 April 2015
به تازگی مشخصات آخرین هوشمند شرکت ال‌جی،‌یعنی G4 که قرار است تا حدود دو هفته دیگر‌، رونمایی از آن در مراسمی رسمی از سوی شرکت ال جی صورت پذیرد، در سطح اینترنت منتشر شده است؛ اما در حالی که تعدادی از تحلیلگران هوشمند جدید ال‌جی را برگ برنده‌ای برای این شرکت در رقابت با غول‌های بازار می‌دانند، برخی دیگر از نگاهی متفاوت هوشمند جدید و در مجموع سری G گوشی‌های این شرکت را با انتقادات خود استقبال می‌کنند.
 
به گزارش «تابناک»، شرکت ال جی همواره تلاش کرده‌ در رقابت شدیدی که در بازار گوشی‌های هوشمند به ویژه در میان دو غول بزرگ (‌سامسونگ و اپل) برقرار است، جایگاهی در‌خور برای خود پیدا کند. گوشی‌های هوشمند سری G این شرکت، البته خط مقدم جبهه ال جی برای این رقابت بوده ‌و به ویژه آنکه هوشمند G3 با معرفی برخی امکانات جدید همچون استفاده از صفحه نمایش با وضوح QHD برای اولین بار توانست توجه بازار را به خود جلب کند. 

هوشمند جدید این شرکت که قرار است تا دو هفته آینده رسما رونمایی شود، از چندی پیش ‌تدریجی معرفی شده ‌و روز گذشته نیز ویژگی‌های اصلی این هوشمند به شکل تقریبی رونمایی شد؛ از جمله بر‌ترین ویژگی‌های این هوشمند، گویا تغییراتی در طراحی قاب پشتی و استفاده از چرم در آن و همچنین شارژ به شکل وایرلس است.

نگاهی به قوت و ضعف های ال جی در مقایسه با رقبا

اما همین موضوع منجر به آن شده که از روز گذشته و به شکل پراکنده در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های تکنولوژی، انتقاداتی به خط سیر ال جی در ساخت گوشی‌های سری G این شرکت مطرح شود. از مهم‌ترین این انتقادات که بسیاری از کاربران و تحلیلگران به ویژه در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این رونمایی و هوشمند جدید دارند، اینکه شرکت ال جی چندان حرکت مهمی ‌در ساخت هوشمند جدید خود نسبت به نسخه پیشین آن یعنی G3 نداشته است. آن گونه که از مشخصات این هوشمند البته تا کنون پیداست، G4 بر مبنای هر آنچه ‌G3 داشته، ‌بنا شده و به غیر از موارد‌ جزئی در طراحی و امکانات جانبی، تفاوت اساسی با هوشمند G3 ندارد. 

این انتقاد تا حد زیادی وارد است. بر اساس آنچه از مشخصات G4 روز گذشته به دست می‌آید، باید اذعان کرد که G4 حداقل در سخت افزار چیز زیادی برای ارائه کردن به کاربران ندارد و هر آنچه ‌به لحاظ سخت افزاری در هوشمند G3 شاهد آن بودیم، تقریبا به‌‌ همان شکل در G4 نیز وجود دارد که از جمله آن باید به پردازشگر و حافظه رم این گوشی اشاره کرد. پردازشگر این هوشمند جدید حتی از نسخه قبلی ضعیف‌تر (Snapdragon 805 یا 808) خواهد بود و حافظه رم نیز در دو نسخه 2 و 3 گیگابایت عرضه خواهد شد. 

همچنین صفحه نمایش QHD این گوشی نیز چیز جدیدی نسبت به نسخه قبلی ندارد. در حالی که ال جی در G3 با ارائه صفحه نمایشی با وضوح بسیار بالا پیشتاز بود، گویا در G4 قافیه را در این حوزه نیز باخته است و هیچ شعبده‌ای در این خصوص در کلاه خود ندارد.

نگاهی به قوت و ضعف های ال جی در مقایسه با رقبا

نکته دیگری که به ویژه از سوی کاربران به شدت مورد انتقاد است، عقب بودن ال جی در رقابت با سایر رقباست. در حالی که در سال میلادی جدید ال جی بسیار دیر‌تر از رقبایی همچون اپل و سامسونگ و حتی اچ تی سی اقدام به رونمایی از هوشمند پرچم‌دار خود می‌کند، ‌تکنولوژی‌هایی که قرار است در این هوشمند به کار گرفته شود، نسبت به موارد مشابه در رقبای ال جی چیز چندان جدید نیست. 

به عبارت دیگر، بسیاری از کاربران ال جی در خصوص عقب ماندن این شرکت در ارائه سخت افزار‌ها و امکانات جدید در این هوشمند نسبت به سامسونگ به ویژه و اپل‌ نارضایتی دارند؛ برای مثال یکی از مواردی که در شبکه‌های اجتماعی از سوی کاربران در خصوص G4 مورد انتقاد قرار گرفته است، این بوده که در حالی که سامسونگ و اپل در سال جدید دو نسخه متفاوت در طراحی را از هوشمند‌های خود ارائه کرده و برای مثال Galaxy S6 Edge تجربه‌ای متفاوت از این هوشمند را برای کاربران فراهم می‌آورد، ال جی همچنان خط سیری را پیش می‌گیرد که از سال 2013 به ندرت تغییر داشته است. 

استفاده از قاب چرمی در پشت G4 نیز گویا علیرغم زیبایی‌های خاصی که به این گوشی بخشیده است، نتوانسته چندان ذائقه کاربران را ارضا کند. به ویژه آنکه در خصوص استفاده از چرم در گوشی هوشمند انتقاداتی نیز شده است؛ از جمله اینکه این قاب منجر به ضخامت بیشتر هوشمند در جیب و همچنین از فرم افتادن این ماده در برابر شرایط زمانی و محیطی به علاوه آسیب پذیری آن در برابر خراشیدگی است. 

این در حالی است که برخی وب سایت‌های تخصصی همچون Phone Arena به مقایسه G3 در برابر سایر رقبا و برشمردن ویژگی‌های مثبت و منفی این هوشمند پرداخته‌اند که در بسیاری از موارد، هوشمند ال جی از رقبای خود عقب است و از آنجایی که گفته می‌شود G4 نیز بر مبنای G3 بنا شده است، این قیاس در خصوص پرچم‌دار جدید ال جی نیز می‌تواند موضوعیت داشته باشد. 

در زیر می‌توانید مقایسه G3 را با سایر رقبای بزرگ و کوچک ال جی ببینید.

 


 

این همه در حالی است که هنوز G4 رسما رونمایی نشده و این احتمال به شدت وجود دارد که تا زمان رونمایی رسمی از آن همه این شرایط تغییر کند و شاید G4 با نمایی متفاوت و با تکنولوژی‌هایی رقابتی وارد بازار هوشمند‌ها شود؛ اما آنچه تا کنون مشخص شده، این است که G4 نکته‌ای چندان جدید برای ارائه به کاربران در برابر رقبای خود ندارد.



در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/491252/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%82%D9%88%D8%AA-%D9%88-%D8%B6%D8%B9%D9%81%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84-%D8%AC%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D9%82%D8%A8%D8%A7 © www.tabnak.ir




موضوع مطلب : نگاهی به قوت و ضعف‌های ال جی در مقایسه با رقبا

جمعه 94 فروردین 28 :: 12:47 عصر

 

20 روش برای طول عمر20 روش برای طول عمر

 

1-    ازدواج: مطالعات نشان می دهد که درصد مرگ و میر در افراد مجرد به طور بارزی بیشتر از افراد متاهل می باشد.
2-    قهقهه زدن: محققان می گویند که خنده بهترین دارو است که موجب ارتقا پاسخ ایمنی ، کاهش قند خون ، افزایش جریان اکسیژن در بدن و بهبود کیفیت خواب می شود. جریان متوسط خون در هنگام خندیدن و بعد از آن 22% افزایش می یابد . در حالیکه استرس های روحی جریان خون را 35% کاهش می دهد.
3-    داشتن حیوان خانگی: فعالیت بدنی ناشی از مراقبت از این حیوانات یکی از راه های حفظ سلامت است. بعلاوه محبت کردن ویا تماشای حرکات جالب حیوانات منجر به آرامش انسانها می شود و آنها دنیای بیرون از خود را نیز تماشا می کنند.

4-    ترک سیگار: افرادی که سیگار می کشند تقریبا 13 سال شانس زندگی را از دست می دهند. بعلاوه انواع بیماری های مزمن ناشی از مصرف سیگار نیز کیفیت عمر باقی مانده را کاهش می دهد.
5-    ورزش بیشتر: ورزش باعث تقویت قلب و افزایش پمپ خون می شود . کلسترول و فشار خون کاهش می یابد. عامل پیشگیری و کنترل دیابت است. ماهیچه ها و استخوانها را تقویت می کند. آیا همه این مدارک کافی نیست تا گویای مزیت واقعی ورزش برای سلامت فرد باشد.
6-    فعالیت مغزی: بازی شطرنج، مطالعه روزنامه، حل جدول از جمله فعالیت های مثبت مغز است. فعالیت های مغزی مانع از بروز آلزایمر می شود.
7-    کمتر در معرض نورخورشید قرار گیرید: استفاده از کرم ضد آفتاب، عینک دودی  و کلاه لبه  پهن مانع از آسیب های ناشی از نور خورشید می شود و احتمال بروزسرطان پوست (شایع ترین نوع سرطان) را کاهش می دهد.
8-    ملاقات پزشک: ملاقات منظم پزشک عمومی می تواند شانس زندگی سالم را افزایش دهد. زیرا انجام معاینات توصیه شده توسط پزشک ، پیشگیری به موقع از بروز انواع بیماری ها را میسر می کند.
9-    خوردن ماهی: خوردن حداقل دو وعده غذایی ماهی در هفته بسیار مفید است. زیرا احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. مانع از لخته شدن خون، کاهش مقدار چربی و احتمال چاقی می شود. بعلاوه سرشار از مواد مغذی مثل سلنیوم، پروتئین و آنتی اکسیدان می باشد.
10-    خوردن میوه ها و سبزیجات تازه: بروکلی ، کلم، موز و سایر میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، مواد معدنی ، فیبر و آنتی اکسیدان می باشد.

11-    تماس فیزیکی (در آغوش گرفتن): زوجهایی که برای مدتی تماس فیزیکی ساده مثل در آغوش گرفتن یا دست در دست برقرار می کنند کمتر دچار مشکلات قلبی و افزایش فشار خون می شوند.
12-    کاهش مصرف الکل : زیاده روی در مصرف الکل شانس زندگی بیشتر را کاهش می دهد.
13-    خواب کافی: خواب کمتر از 6 ساعت در شب تاثیر منفی بر سلامت فرد دارد و احتمال بروز دیابت را افزایش می دهد.
14-    خوش بینی و تفکر مثبت: شانس زندگی افراد دارای این خصلت 19% افزایش می یابد. این چنین افرادی کمتررنج می برند.
15-    کاهش مصرف چربی: غذاهای کم چرب احتمال بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
16-    مراجعه به دندانپزشک: مراجعه مرتب به دندانپزشکی و معاینه دندانها از بروز انواع بیماری های دهان و دندان جلوگیری می کند. زیرا این بیماری ها به نوبه خود منجر به بروز بیماری های تنفسی و قلبی می شود.
17-    کنترل استرس : کنترل استرس به هر طریق ممکن مثل دریافت مشاوره ، مدیتیشن و یا ورزش شانس زندگی را افزایش می دهد. استرس باعث کاهش جریان خون ، افزایش کلسترول ، کاهش فعالیت مغزی و ضعف سیستم ایمنی می شود.
18-    برگشت به مدرسه: ادامه تحصیل و یا آموزش مداوم در زندگی کیفیت زندگی سالم را ارتقا می دهد.
19-    خوردن ویتامین ها: ویتامین های مختلف مانع از بروز بیماری های قلبی میشود.یکی مولتی ویتامین خوب حاوی مواد معدنی ، آمینو اسید، عصاره گیاهی و سایر مواد مغذی است.
20-    نوشیدن چای: نوشیدن چای سبز احتمال بیماری های قلبی- عروقی  را کاهش می دهد.

                                                                                       




موضوع مطلب : 20 روش برای طول عمر

چهارشنبه 94 فروردین 26 :: 2:35 عصر

 

 

 

 

 

 

دخترک 6ساله که سرطان داشت  قبل از ورود به اتاق عمل با چشمای لرزون روبه پرستار گفت:

من مامان بابام پول ندارن...میشه قبل از عمل بمیرم....

بیایدبرای همه کودکان سرطانی دعا کنیم...

 

 

باقراردادن این مطلب توی وبلاگتون تعداد بیشتری برای کودکان سرطانی دعا میکنند...




موضوع مطلب : دعا کنیم.......

یکشنبه 94 فروردین 23 :: 8:23 عصر
1   2   3   4   5   >>   >   
به آشیانه علم خوش آمدید نظر یادتون نره
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~ محفوظ است
.....................................
صفحات سایت
12345678910

هدایت به بالا

کد هدایت به بالا

000007 44 فروردین 94 - ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1
  • home
  • contact
  • rss
  • khosroeskandari.parsiblog.com
  • 55 30