پشتیبانی

مرداد 94 - ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
در این وبلاگ مطالب جالب علمی طنز , تاریخچه و اخبار جدید و..... قرار گرفته است امیدوارم که از آن ها لذت ببرید.
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره مدیر آشیانه علم


با عرض سلام و درود خدمت شما عزیزان امیرخسرو اسکندری اصل هستم امیدوارم مطالب وبلاگ براتون مفید باشه.
.... 000

000 11 79 تماس با ما 77 22
57 111 44 1 2 3 4 5خرید بک لینک 6 6 51سایت حقوقی وکیل دادگستری تهران 44 722

تصویر آدولف هیتلر در قاب عکس اصلی مخصوص پیشوا با علامت مخصوص آدولف هیتلر که به رضاشاه تقدیم شده‌ است.

 این عکس در کاخ صاحبقرانیه در مجموعه کاخ موزه نیاوران نگهداری می‌شود.

 یادگاری دیکتاتور برای دیکتاتور

در قسمت پایین عکس به زبان آلمانی نوشته‌است:اعلیحضرت همایونی -رضاشاه پهلوی – شاهنشاه ایران – با بهترین آرزوها – برلین 12 مارس 1936 – امضای آدولف هیتلر




موضوع مطلب : هدیه آدولف هیتلر به شاه قدرتمند ایران رضاشاه

سه شنبه 94 مرداد 13 :: 11:42 عصر

بزرگترین مغز ها در بین جانداران +عکس

مجله همشهری دانستنیها – محمود حاج زمان: مغز اندام مهمی است. مهم ترین اندام بدن. به همین دلیل تحقیق درباره آن همیشه یکی از موضوعات جذاب و در عین حال چالش برانگیز بوده است. نه فقط انسان، که تحقیق درباره مغز همه جانوران همیشه طرفداران و علاقه مندان فراوانی داشته. در این میان، یکی از موضوعات همیشه جذاب و متداول در حوزه های کالبدشناسی (آناتومی) و فرگشت، اندازه مغز است.

اندازه مغز گاه براساس وزن و گاهی براساس حجم (به کمک اسکن ام آر ای حجم  جمجمه) تعیین و بیان می شود. گاهی اوقات نیز به جای این عدد ساده، نسبت اندازه مغز به بدن جانور مورد توجه قرار می گیرد. فارغ از روش های مختلف اندازه گیری مغز جانوران، یک سوال همواره مطرح بوده: «رابطه اندازه مغز با هوش چیست؟» بعضی اوقات، بزرگی و سنگینی مغز را دلیل فهم و هوش زیادتر دانسته اند، اما شواهد زیادی در دست است که نشان می دهد سنگینی و سبکی مغز، هیچ اثری در هوش ندارد. نه در زمینه وزن مغز و نه در زمینه حجم آن، انسان به صدر جدول تکیه نمی زند و جانورانی همچون فیل و دلفین بالاتر از آدمی قرار می گیرند.

حتی از منظر نسبت مغز به وزن بدن هم انسان در رتبه نخست نیست و جانورانی مانند موش پوزه دار (شرو) و مورچه های ریز، رتبه بهتری نسبت به انسان دارند. با این وجود کیست که نداند ما موجودات دوپا، به کمک همین هوش برتر خود به اشرف مخلوقات بدل شده ایم. در ادامه، نگاهی انداخته ایم به 10 جانوری که رکورد «وزن مغز» را در دنیا حیوانات در اختیار دارند.

ناوبری در ژرفای تاریک دریا

1- نهنگ عنبر

وزن مغز: 7.5 کیلوگرم

 

سنگین وزن های جمجمه نشین
 

نهنگ عنبر قادر است تا عمق سه کیلومتری زیرآب شیرجه بزند. در تاریکی ژرفای اقیانوس، این حیوان طعمه هایش را به کمک «سونار» (ردیاب صوتی) مکان یابی و ردگیری می کند. برهمین اساس، می توان نتیجه گرفت مغز بزرگ این رکورددار شیرجه دنیا، به احتمال زیاد همانند یک ابزار پیچیده ناوبری عمل می کند. مطالعات روی مغز نهنگ عنبر نشان داده که مراکز بو و مزه در آن، توسعه چندانی پیدا نکرده اند، اما مرکز شنوایی بسیار بزرگ است.

شنوایی نهنگ عنبر به شکلی قابل ملاحظه توسعه یافته که جانور را قادر می کند علائم صوتی را به دقت تجزیه  تحلیل کند. بخشی از مغز که در پستانداران وظیفه کنترل دست و پاها را بر عهده دارد، عملا تقلیل یافته که برای جانداری همچون نهنگ، مساله شگفت آوری نیست. بخش مخ (Cerebrum) نیز به معنای واقعی کلمه، بزرگ است و اندازه آن در مقایسه با بقیه مغز، کاملا چشمگیر به نظر می رسد. برای انسان، چنین چیزی به معنای داشتن ضریب هوشی بالاست، اما دانشمندان به درستی نمی دانند این نتیجه گیری در مورد نهنگ های عنبر هم صداق هست یا نه.

به یادسپاری تک تک چاله های آب

2- فیل

وزن مغز: 6.0 کیلوگرم

 

سنگین وزن های جمجمه نشین
 


براساس بسیاری گفته ها و مشاهدات، فیل ها هیچ چیز را فراموش نمی کنند. این جانوران بدون شک حافظه شگفت انگیزی دارند. فیل های پیرتر اغلب نقش رهبر گروه را بازی می کنند، چرا که مسیرهای مهاجرت، موقعیت چاله های آب و ذخایر غذایی را به خاطر سپرده اند، بانک بزرگی از معلومات که در طول زندگی طولانی شان جمع آوری شده است. مثال دیگری از هوش بالای فیل ها، مربوط به خویش آگاهی آن هاست. برخلاف بسیاری موجودات، فیل ها قادرند خودشان را در آینده تشخیص دهند.

نام گذاری فرزندان

3- دلفین بینی بطری

وزن مغز: 1.5 کیلوگرم

 

سنگین وزن های جمجمه نشین
 


دلفین های بینی بطری، زبان پیچیده ای دارند که به کمک آن، یکدیگر را نام گذاری می کنند. آن ها به هر یک از بچه های خود صدای سوت متمایزی را اختصاص می دهند و از همان صدا برای فراخواندن شان استفاده می کنند. بخشی از هشیاری دلفین بینی بطری، برای اهداف فیزیولوژیک همچون تنفس مصرف می شود، کاری که انسان به شکل خودکار انجام می دهد. به همین دلیل، این دلفین ها مجبورند هر بار تنها یکی از  نیم کره های مغزشان را در حالت خواب قرار دهند. اندازه گیری امواج مغزی جانور نشان می دهد. وقتی که دلفین یک چشمش را می بندد، فعالیت در یک نیمه مغز جانور کاهی می یابد. پس از سی تا شصت دقیقه، این فرآیند در نیم کره دیگر مغز جانور نیز تکرار می شود.

توانایی ضرب و تقسیم

4- انسان

وزن مغز: 1.3 کیلوگرم

 

سنگین وزن های جمجمه نشین
 

مغز انسان با توانایی ذخیره سازی مقادیر بالایی از داده ها و انجام محاسبات پیچیده، شناخته و توصیف می شود. گرچه مغز آدمی به هیچ عنوان مقام بزرگ ترین را در دنیای جانوران به خود اختصاص نمی دهد، اما بالاترین تعداد سلول های عصبی را دارد. به گفته دانشمندان، این امر می تواند ضریب هوشی بالای انسان را در مقایسه با دیگر پستانداران توضیح دهد. با تمام این اوصاف هنوز بسیاری از فعالیت های مغز انسان به صورت یک راز باقی مانده است.

ناوبری ماهرانه، به راحتی آب خوردن

5- گراز دریایی

وزن مغز: 1.1 کیلوگرم

 

سنگین وزن های جمجمه نشین
 

گرازهای دریایی شناگران و شیرجه روهای فوق العاده ای هستند. این جانوران عاج دار دریانشین می توانند تا عمق دویست متری شیرجه بزنند و به مدت سی دقیقه در همان عمق غوطه ور بمانند. با توجه به اینکه در چنین عمقی نور کمی وجود دارد و تاریکی نسبی بر محیط حکمفرماست، به احتمال فراوان، گراز دریایی بخش عمده ای از ظرفیت مغزی اش را به ناوبری زیرآبی اختصاص می دهد. این کار به  جانور کمک می کند با وجود کم بودن نقاط راهنمای تشخیص موقعیت در چنان عمقی، هرگز مسیرش را گم نکند و به سلامت دوباره به خانه اش باز گردد.

راهپیمایی مطمئن در دل بیابان

6- شتر

وزن مغز: 567 گرم

 

سنگین وزن های جمجمه نشین
 

شترها می توانند مسافت های طولانی را در دل چشم اندازهای یکنواخت بیابانی طی کنند، بی آن که تری از گم شدن به خود راه دهند. درنتیجه، جانور باید ظرفیت مغزش را صرف کشف و تشخیص مسیرها کند تا بتواند براساس تغییرات کوچک در جزئیات چشم انداز اطراف، راهش را بیابد.

حفظ رد گروه

7- زرافه

وزن مغز: 680 گرم

 

سنگین وزن های جمجمه نشین
 

زرافه ها موجوداتی اجتماعی اند و به صورت گروهی زندگی می کنند. با این وجود، بیشتر اوقات اعضای گروه به دنبال غذا یا فرار از دست شکارچیان، در چشم برهم زدنی از یکدیگر جدا و به هر سو و جهتی پراکنده می شوند. به همین دلیل، زرافه ها به مغزی نیاز دارند که بتواند ردپا و موقعیت تقریبی دیگر اعضای گروه را به خاطر بسپارد.

نخودمغز در مقایسه با جثه بدن

8- اسب آبی

وزن مغز: 585 گرم

 

سنگین وزن های جمجمه نشین
 

گرچه اسب آبی با مغز نیم کیلویی اش جزو 10 جانور نخست این فهرست قرار می گیرد، اما در مقایسه با وزن چند تنی اش، جانواری نخوذمغز به حساب می آید. به همین دلیل، این حیوان روش زندگی ساده ای دارد که چندان نبازمند فعالیت مغزی نیست. آن ها روزشان را در آب می گذرانند تا بدن شان را خنک نگاه دارند و شب هنگام، به ساحل می آیند تا در علف های کنار رودخانه و دشت چرا کنند.

شاگردی فوق العاده کنجکاو و زرنگ

9- فُک پلنگی

وزن مغز: 545 گرم

 

سنگین وزن های جمجمه نشین
 

مطالعه روی فک های پلنگی در حیات وحش کار بسیار دشواری است، چرا که این جانوران تنها زندگی می کنند و در فواصل دور از هم، پراکنده اند. به همین دلیل بیشتر اطلاعات ما از این جانوران براساس تجربیات تعلیم دهندگان آن ها در اسارت استوار است. براساس یافته های این تعلیم دهندگان، فک های پلنگی جانورانی کنجکاو هستند که با قدرت یادگیری سریع شان، حرکات مربی را به سرعت می آموزند.

تربیت پذیر نجیب

10- اسب

وزن مغز: 535 گرم

 

سنگین وزن های جمجمه نشین
 

اسب ها موجوداتی شدیدا اجتماعی اند که به صورت گروهی زندگی می کنند. در اغلب مواقع، آموزش این جانوران در مقایسه با حیواناتی که زندگی فردی را ترجیح می دهند، ساده تر است. چرا که اسب ها فطرتا تمایل دارند خودشان را به انسان ها نزدیک کنند. اسب ها یکی از تربیت پذیرترین جانوران به شمار می آیند، که شاید به خاطر مغز خوبی باشد که در اختیار دارند. با این وجود، باید به خاطر داشت که حتی آموزش چنین جانور تربیت پذیری نیز نیازمند صبر، پشتکار و البته هوش است.




موضوع مطلب : بزرگترین مغز ها در بین جانداران, عکس

سه شنبه 94 مرداد 13 :: 11:39 عصر

15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز

وب‌سایت ترفندها: در صورتی که یکی از کابران ویندوز باشید ، حتما کم و بیش با کلید های میانبر آشنایی دارید.میانبر ها باعث افزایش سرعت و عملکرد شما در اجرای فرامین ویندوز می شوند به طور مثال شما می توانید با استفاده از میانبر Alt + F4 یک برنامه و یا یک پنجره ی در حال اجرا در ویندوز را در کسری از ثانیه ببندید.در این مطلب تصمیم داریم 15 کلید میانبر مفید ویندوز را به شما معرفی کنیم. برخی از این میانبر ها را به خوبی میشناسید و از آنها به طور منظم استفاده می کنید اما برخی از آنها نیز ممکن است برای شما اولین بار باشد که آنها را میتوانید در این مطلب بیاموزید.

 

15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز

 
معرفی 15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز

1 . حرکت در میان کلمات

فرض کنید در حال تایپ یک متن می باشید ، در صورتی که قصد دارید بین کلمات تایپ شده حرکت کنید از کلید ترکیبی Ctrl و کلید های جهتی استفاده کنید.

15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز

2 . انتخاب کلمه ها با هر حرکت

شما با استفاده از کلید های ترکیبی زیر می توانید کلمات اطراف نشانگر را انتخاب (highlight) کنید.

15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز

3 . حذف یک کلمه

در صورتی که قصد دارید یک کلمه را در یک متن حذف کنید ، میتوانید از میانبر Ctrl + Backspace استفاده نمایید.

15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز

4 . انتخاب تمام کلمه ها در یک سطر

برای انتخاب تمام کلمه هایی که در یک سطر وجود دارند، می توانید از میانبر Shift + Home یا Shift + End استفاده کنید.

15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز

5 . کوچک کردن (Minimize) تمامی پنجره های در حال اجرا در ویندوز

15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز

6 . حرکت در بین پنجره های در حال اجرا در ویندوز

با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl + Tab می توانید به سادگی ، بین پنجره ها و برنامه های در حال اجرا در ویندوز ، جابه جا شوید.

15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز

7 . قفل کردن ویندوز

با این میانبر می توانید کامپیوتر خود را قفل کرده و به صفحه ورود ویندوز هدایت شوید.

15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز

8 . راه اندازی Task Manager

با استفاده از کلید های ترکیبی زیر ، Task Manager ویندوز شما راه اندازی خواهد شد.

15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز

9 . عکسبرداری از کل صفحه

برای گرفتن عکس از کل صفحه نمایش و پنجره های آن میتوانید از میانبر Win + Prt Scr استفاده کنید.

15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز

10 . تغییر نام یک فایل یا پوشه

برای تغییر نام یک فایل یا پوشه ، ابتدا فایل مورد نظر را انتخاب کرده و سپس کلید F2 را فشار دهید.

15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز 

11 . زوم کردن

با استفاده از کلید Ctrl و اسکرول ماوس قادرید تا در بسیاری از برنامه ها مانند مرورگرها ، واژه پرداز ، فتوشاپ و … زوم کنید.

15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز 

12 . بازگشت به حالت زوم نرمال

در صورتی که از میانبر قبلی (شماره 11) استفاده کرده باشید و حالا قصد دارید زوم صفحه مورد نظر را به حالت نرمال و عادی برگشت دهید ، کافیست از میانبر Ctrl + 0 استفاده کنید.

15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز

 

13 . بازکردن یک تب جدید در مرورگر

15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز 

14 . بازکردن دوباره تب های بسته شده در مرورگر

در صورتی که یک تب را در مرورگر خود به اشتباه بسته اید می توانید از میانبر Ctrl + Shift + T برای بازگشت ان استفاده کنید.

15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز 

15 . تمرکز مکان نما بر روی URL / قسمت جستجو در مرورگر

با استفاده از کلید های ترکیبی CTRL + L  می توانید به سرعت آدرس موجود در بالای مرورگر خود را انتخاب کرده و روی ان عمل ویرایش و … انجام دهید

15 میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز



موضوع مطلب : میانبر مهم صفحه کلید در ویندوز

سه شنبه 94 مرداد 13 :: 6:12 عصر

قیمت انواع تلویزیون LED سامسونگ + عکس و جدول

تلویزیون ال ای دی سامسونگ مدل 40H5850 به قیمت 1 میلیون و 850 هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت انواع تلویزیون LED سامسونگ

قیمت انواع تلویزیون ال ای دی سامسونگ در بازار به شرح زیر است:

قیمت انواع تلویزیون LED سامسونگ




موضوع مطلب : قیمت انواع تلویزیون LED سامسونگ, عکس و جدول

سه شنبه 94 مرداد 13 :: 6:10 عصر

طرح های ساحلی ناخن، مخصوص تابستان

 
 
 
 
 برترین ها: هیچ چیز بهتر است از این نیست که یک دریا پر از ماهی یا ساحلی پر از گوش ماهی روی دستان خود داشته باشید. حتما حال که تابستان است و می خواهید به ساحل دریا سری بزنید، دوست دارید زیباتر از همیشه به نظر آیید. برای جذاب تر شدن می توانید ناخن هایتان را هماهنگ با ساحل دریا طراحی کنید. برای راحتی کار از ایده هایی که در اینجا برایتان آورده ایم، ایده بگیرید.

 

طرح های ساحلی ناخن، مخصوص تابستان

 

طرح های ساحلی ناخن، مخصوص تابستان

طرح های ساحلی ناخن، مخصوص تابستان

طرح های ساحلی ناخن، مخصوص تابستان

طرح های ساحلی ناخن، مخصوص تابستان

طرح های ساحلی ناخن، مخصوص تابستان

طرح های ساحلی ناخن، مخصوص تابستان

طرح های ساحلی ناخن، مخصوص تابستان

طرح های ساحلی ناخن، مخصوص تابستان

طرح های ساحلی ناخن، مخصوص تابستان

طرح های ساحلی ناخن، مخصوص تابستان

طرح های ساحلی ناخن، مخصوص تابستان

طرح های ساحلی ناخن، مخصوص تابستان




موضوع مطلب : طرح های ساحلی ناخن، مخصوص تابستان

سه شنبه 94 مرداد 13 :: 3:44 عصر

«آرم» خودروهای معروف نشانه چیست؟

آرم شرکت های خودرو سازی, آرم خودروهای معروف, آرم اتومبیل های جهان

یک آرم نمایانگر حجم زیادی از اطلاعات است که در بیان بصری، متراکم و فشرده شده است

 

«آرم» خودروهای معروف نشانه چیست؟می‌گویند «آرم»های اتومبیل‌های جهان با ما حرف می‌زنند و نشانه‌هایی از فرهنگ بومی خودشان را به ما گوشزد و وانمود می‌کنند و به قول طراحان و گرافیست‌ها واژه لوگو از واژه یونانی (logos) به معنای «زبان» مشتق شده است.

در واقع این‌گونه است که لوگو یک نماد و علامت بوده و نمایانگر یک سازمان و محصول هم هست و معادل فارسی «لوگو» و آرم را «نشانه» قرار داده‌اند و نشانه‌ها ممکن است حرف، عدد، تصویر، طرح گرافیکی یا ترکیبی از آنها باشند. یک آرم نمایانگر حجم زیادی از اطلاعات است که در بیان بصری، متراکم و فشرده شده است؛ به همین دلیل در طول تاریخ، از نمادها و نشانه‌ها که دارای هویتی بصری هستند، به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط استفاده شده است. آرم یک سازمان باید مروج بصری آن باشد؛ هویتی که به آسانی و به سرعت قابل‌تشخیص باشد.

 

بر اساس تحقیقات، لوگوی یک نشان (برند)، یکی از مهم‌ترین عناصر خارجی دیداری برای مشتریان است؛ از این رو صاحبان کسب‌وکار سعی می‌کنند برای جلب‌نظر مشتریان، هرچه بیشتر به زیبایی عناصر دیداری نشان (برند) خود توجه کنند. در طراحی «لوگو» باید به رنگ، قالب و دیگر اجزای آن توجه کرد؛ زیرا هر یک از آنها معنا و مفهوم خاص خود را به مخاطبان منتقل می‌کنند و تاثیر خاص خود را بر آنها می‌گذارند؛ برای مثال، بر اساس تحقیقات انجام شده، دیدگاه افراد به شکل کلی لوگوها کاملا متفاوت است و در ذهن مخاطبان، لوگوهای گرد یا زاویه‌دار معانی مختلفی پیدا می‌کنند.

 

افراد لوگوهای گرد را نشان‌دهنده تعامل و ارتباط میان محیط و داخل می‌دانند. گردی با نزدیک بودن، صمیمی بودن و هماهنگی ارتباط دارد. در مقابل، اشکال زاویه‌دار نشان‌دهنده انرژی، محکم بودن و قدرت هستند. لوگوی مطلوب فرهنگ‌های مشرق زمین، گرد است و در فرهنگ غربی لوگوهای زاویه‌دار بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.بسیاری از صاحبنظران بر این عقیده‌اند که با جهانی شدن برندها، گرایش عمومی بیشتر به سمت و سوی طرح‌های مشرق زمین سوق پیدا کرده است و طبق تحقیقات، 68 درصد شرکت‌ها تمایل دارند تا لوگوی‌شان را از شکل زاویه‌دار به گرد تغییر دهند.

 

آرم اتومبیل و شرکت های خودورسازی معروف جهان

با این توصیف به سراغ چند لوگو و آرم از اتومبیل‌ها و نشان(برند)های معروف خودروسازی جهان می‌رویم.

 

آرم مرسدس بنز

 

آرم شرکت های خودرو سازی,آرم مرسدس بنز, آرم اتومبیل های جهان

آرم مرسدس بنز،  نخستین‌بار روی اتومبیل دایملر مدل 1909 دیده شد

 

آرم مرسدس بنز ستاره 3 پری است که نشان مرسدس‌ بنز بوده و به معنای تسلط آن بر زمین، دریا و آسمان است. این لوگو نخستین‌بار روی اتومبیل دایملر مدل 1909 دیده شد. لوگوی کنونی که در آن حلقه‌ای به دور یک ستاره اضافه شده، در سال 1937 میلادی طراحی شد و تاج افتخاری برای این نشان(برند) است.

 

آرم تویوتا

 

آرم شرکت های خودرو سازی, آرم تویوتا, آرم اتومبیل های جهان

لوگوی شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن

 

در نظر اول لوگوی شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن شبیه یک گاوچران است که کلاه بزرگی بر سر گذاشته است، اما در واقع این لوگو سه شکل بیضی است که قلب مشتری، قلب محصول و پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فرصت‌های بی‌حد و مرز تویوتا را ترسیم ‌می‌کند. در زبان ژاپنی «Toyo» به معنای «فراوانی» و «ta» به معنای برنج است.

 

آرم ولوو

 

آرم شرکت های خودرو سازی, آرم خودروهای معروف,آرم هیوندای

آرم شرکت خودرو سازی ولوو

 

دایره پیکان‌دار در آرم ولوو، نشانه قرارداد فولادی است. دایره و پیکان همچنین یادآور سپر، نیزه و سیاره مریخ است که نماد شیمیایی برای آهن نیز است.

 

آرم آئودی

 

آرم شرکت های خودرو سازی, آرم خودروهای معروف, آرم آئودی

آرم آئودی نماد به هم پیوستن چهار شرکت خودروسازی

 

علامت تجاری خودروساز آئودی، چهار حلقه‌ی درهم تنیده است. این علامت، که در واقع از چهار حلقه‌ی درهم تنیده درست شده نماد به هم پیوستن چهار شرکت خودروسازی Audi, DKW, Horch و Wanderer است که تا قبل از آن مستقل از هم فعالیت میکردند.

 

آرم مزدا

 

آرم مزدا, آرم خودروهای معروف, آرم اتومبیل های جهان

در فرهنگ ژاپن علامت 7 به معنای ابتکار، درک هدف و لطافت است

 

«آرم» مزدا چیزی شبیه یک لاله خوش فرم و نمایانگر بال‌های باز شده است. در فرهنگ ژاپن علامت 7 به معنای ابتکار، درک هدف و لطافت است.

 

آرم بی.ام.و 

 

آرم شرکت های خودرو سازی,آرم رنو, آرم اتومبیل های جهان

آرم «بی.ام.و» نشانگر یک ملخ خوش‌فرم و در حال چرخش هواپیما است

 

از وقتی «بی.ام.و» به تولید موتور هواپیما روی آورد، آرم امروز خود را برگزید. این آرم نشانگر یک ملخ خوش‌فرم و در حال چرخش هواپیما است و می‌گویند رنگ آبی آن یادآور آسمان است.

 

آرم سیتروئن

 

آرم سیتروئن, آرم خودروهای معروف, آرم اتومبیل های جهان

آرم خودرو سیتروئن

 

آرم خودرو سیتروئن در ظاهر حرکت رو به بالا را نشان می‌دهد اما در واقع طراح آن با هدف دیگری آن را خلق کرده است. «آندره سیتروئن»، خالق این خودرو کار در صنعت موتور را با تولید چرخ‌دنده آغاز کرد و علامت نظامی 2 تایی آن را در واقع نماد دندانه‌های چرخ‌دنده برشمرده است.

 

پورشه

 

آرم شرکت های خودرو سازی,پورشه, آرم اتومبیل های جهان

آرم پورشه

 

نشان پورشه نشان محلی شهر اشتوتگارت است. اسب علامت مزرعه اشتات، شاخ ها و خطوط مشکی و سرخ بخشی از نشان سلطنتی پادشاهی وورتمبرگ است.

آرم سوبارو 

آرم سوبارو, آرم خودروهای معروف, آرم اتومبیل های جهان

سوبارو نخستین کارخانه ژاپنی تولیدکننده خودرو بود

 

سوبارو نخستین کارخانه ژاپنی تولیدکننده خودرو بود. نشان این شرکت به ستارگان خوشه پروین اشاره دارد.

 

آرم هیوندای

 

میتسوبیشی, آرم خودروهای معروف, آرم اتومبیل های جهان

آرم شرکت خودرو سازی هیوندای

 

آرم هیوندای یک بیضی است که حرف H با فونت خاص بیضی‌مانند، درون آن قرار دارد. می‌توان آن را نمادی از هدف کارخانه برای پیشرفت قلمداد کرد؛ بدین صورت که بیضی نمادی از گسترش و افق جهانی است و حرف H مورب نمادی از 2طرف یعنی کارخانه و مشتری است که به یکدیگر دست مشارکت داده‌اند.

آرم رنو

 

آرم شرکت های خودرو سازی, آرم خودروهای معروف, آرم اتومبیل های جهان

رنو آرم امروز خود را از سال 1924 میلادی با خود همراه دارد

 

آرم رنو شبیه الماس است و نخستین‌بار به صورت آرم ایستاده، روی «در» موتور به‌کار رفت و بوق اتومبیل پشت آن قرار می‌گرفت. در سال 1922 میلادی قسمت مرکزی آرم برای خروج هوا بریده شد. رنو آرم امروز خود را از سال 1924 میلادی با خود همراه دارد.

 

میتسوبیشی

 

آرم شرکت های خودرو سازی,آرم بی.ام.و, آرم اتومبیل های جهان

تاریخچه شرکت خودرو سازی میتسوبیشی به سال 1870 بازمی گردد

 

گرچه میتسوبیشی فقط 25 سال در انگلستان زندگی کرد اولین خودرو خود را در سال 1917 ساخت. تاریخچه شرکت به سال 1870 بازمی گردد هنگامی که اولین کشتی خود را ساخت. سه الماس ملخ کشتی است. واژه میتسوبیشی به معنای سه منشور است. اخیرا مطرح شده است که این نشان از ترکیب دو نشان خانوادگی تشکیل شده و نمایان گر هیچ بخشی از یک کشتی نیست. ارتباط این نشان با کشتی تصور اشتباهی است که بدلیل سابقه کشتی رانی و کشتی سازی شرکت در اذهان ایجاد شده است.

آرم پژو

 

فراری, آرم خودروهای معروف, آرم اتومبیل های جهانآرم شرکت خودرو سازی پژو

 

چه رابطه‌ای بین پژو و تندیس آزادی وجود دارد؟ پاسخ این است که یکی از اولین خودروهای پژو به نام مدل شیر شناخته می‌شد که نشان محلی شهر بلفورد (محل ساخت مدل مزبور) را روی خود داشت.

داستان «آرم»های کادیکلاک و فولکس و فراری

2 دهه 1950 و 1960 میلادی سال‌های اوج طراحی نمادهای گرافیکی برای خودروها بودند. خودروسازان برای مدل‌های تازه خود نمادهای جدید تعریف می‌کردند و رقابتی جدی در این زمینه بین آنها شکل گرفته بود. کادیلاک نخستین شرکتی بود که در سال 1998میلادی لوگوی قدیمی خود را تغییر داد. برای این منظور یکی از طراحان صاحبنام را به خدمت گرفت.

?آرم کادیلاک?‎

 

آرم شرکت های خودرو سازی, آرم خودروهای معروف, آرم اتومبیل های جهان

آرم خودرو کادیلاک

 

نشان اولیه کادیلاک بر مبنای شناسه خانوادگی مردی که این شرکت را در سال 1701 میلادی تاسیس کرد، طراحی شده بود. «آنتونی دلاموته» که با نام «سر کادیلاک» هم شناخته می‌شد، مدیری میان‌پایه در دولت ایالات متحده بود که پایه‌گذار کادیلاک در دیترویت شد. شرکت او تا سال‌ها ارابه‌های فلزی می‌ساخت و نشانی که برای محصولات‌اش انتخاب شده بود، برازنده‌اش می‌کرد.

 

قورباغه هیتلری

 

آرم شرکت های خودرو سازی, آرم خودروهای معروف, آرم اتومبیل های جهان

در سال 1939 فولکس قورباغه‌ای محبوب هیتلر بود و از آن به عنوان لذت از مسیر یاد می‌کرد

 

«ریمپیسه» همان کسی بود که در اواخر دهه 30 میلادی موتور فولکس قورباغه‌ای را طراحی کرد. در سال 1939میلادی فولکس قورباغه‌ای محبوب هیتلر بود و از آن به عنوان لذت از مسیر یاد می‌کرد. لگوی اصلی که «ریمپیسه» در رقابتی درون‌سازمانی آن را طراحی کرده و به خاطر این خلاقیت 50 مارک برنده شده بود، با چرخ دنده‌ای احاطه شد که نشان رسمی جبهه کارگری آلمان بود اما پس از جنگ دوم جهانی این دنده از لوگو حذف شد.

ماجرای اسب «فراری»

 

آرم شرکت های خودرو سازی, آرم خودروهای معروف,آرم پژوشرکت خودرو سازی فراری سازنده گرانقیمت‌ترین اتومبیل‌های دنیا است

 

یکی از معروف‌ترین کارخانه‌های اتومبیل‌سازی که محصولات آن از گرانقیمت‌ترین اتومبیل‌های دنیا است و تمام علاقه‌مندان سرعت در دنیا با این کارخانه آشنا هستند، «فراری» است. لوگوی مربوط به این شرکت یک اسب بلند شده روی 2 پا در یک زمینه زرد رنگ است که معمولا حروف S F به علامت «Scuderia Ferrari» در پایین آن مشاهده می‌شود. این آرم در حقیقت مربوط به یک خلبان بسیار ماهر ایتالیایی در جنگ جهانی اول است که همیشه این آرم را بر روی هواپیماهای خود ترسیم می‌کرد.

برخی می‌گویند، لوگوی فراری علامت مربوط به شهر «اشتوتگارت» است و عده‌ای نیز می‌گویند، انتخاب این لوگو به این علت بوده است که خانواده «کنت فرانسیسکو باراکا» اسب‌های زیادی نگهداری می‌کردند و عده‌ای معتقدند وی این آرم را از روی یک هواپیمای سقوط کرده آلمانی که نشان شهر «اشتوتگارت»را بر روی خود داشته، الهام گرفته است.

نکته جالب اینکه «اشتوتگارت» یک لغت قدیمی آلمانی به معنای مزرعه است که در ایتالیایی scuderia تلفظ می‌شود.در 17 ژوئن 1923 «انزو فراری» یک مسابقه سرعت را در شهر «راونا» برد و با مادر «فرانسیسکو» ملاقات کرد. «کنتس پاولینا» (مادر فرانسیسکو) به او پیشنهاد کرد که از آرم اسب روی اتومبیل‌های خود استفاده کند تا برای وی خوش‌شانسی بیاورد اما نخستین‌باری که وی از آرم اسب روی خودروهای خود استفاده کرد 11 سال بعد، در 24 سپتامبر 1934 بود.

داستان آرم شورولتگفته می‌شود، ریشه «آرم» شورولت، که یکی از نشان(برند)های جنرال‌موتورز به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز دنیاست، به یکی از سفرهای «ویلیام دورانت»، موسس این شرکت به پاریس در سال 1907میلادی باز می‌گردد. «دورانت» آنچنان مسحور طرح زیبای کاغذ دیواری خود قرار گرفته بود که تکه‌ای از آن را کند و داخل کیف پول خود قرار داد. چند سال بعد در سال 1913میلادی او این تکه را مبنای طراحی لوگوی طیفی از خودروهای تولیدی خود که نام‌شان را از «لوئیس شورولت»، راننده مسابقات سرعت به عاریت گرفته بودند، قرار داد.

 

آرم شرکت های خودرو سازی, آرم خودروهای معروف, آرم اتومبیل های جهانشورولت، که یکی از آرم های جنرال‌موتورز به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز دنیاست

 

باور کردن اینکه یک تکه کاغذ دیواری الهام‌بخش دلیلی بوده که با کنار هم قرار دادن چند شرکت خودروساز، بزرگترین تولیدکننده خودرو را به وجود آورد، شاید کمی سخت باشد اما این داستان تقریبا با واقعیت انطباق دارد. سفر او به پاریس و آن تکه کاغذ دیواری لوگوی شرکتی را رقم زد که اکنون از آن به عنوان «ضربان قلب صنعت امریکا» یاد می‌شود. در ابتدا همه شرکت‌ها اصرار داشتند، نماد فلزی از لوگوی خود را در قسمت جلویی کاپوت روی رادیاتور نصب کنند اما بعدها بیشتر به استفاده از نمادهای رنگارنگ که روی حفاظ جلویی رادیاتور یا به اصطلاح جلوپنجره قرار می‌گرفت، روی آوردند




موضوع مطلب : خودرو سازی های معروف,خودرو,خودرو سازی,معروف,اتومبیل

دوشنبه 94 مرداد 12 :: 5:44 صبح

عکس: خیابان های تهران در گذر زمان

 
 
 
 
برترین ها: مجموعه ای دیدنی از خیابان های تهران که در دو عکس متفاوت از سال های دور و نزدیک تغییرات و ثباتی که در این مدت داشتند را برای ما آشکار میسازد.

 




موضوع مطلب : عکس: خیابان های تهران در گذر زمان

یکشنبه 94 مرداد 11 :: 9:11 عصر

بازیکن مورد علاقه شما کیست؟

لطفا نظر خود را در قسمت((نظر بدهید)) پایین این مطلب برای ما بفرستید.

توجه

وقتی روی کلمه نظر بدهید کلیک کنید پنجره ای باز میشود, روی گزینه ی((خروج))کلیک کنید سپس نظر خود را نوشته و برای ما ارسال نمایید.

 

لیونل مسی

آشیانه علم

رونالدو

آشیانه علم

گرت بیل

آشیانه علم

نیمار

آشیانه علم

سوارز

آشیانه علم

زالاتان ابراهیموویچ

بییس

ادن هازارد

آشیانه علم




موضوع مطلب : لیونل مسی,رونالدو

مدل فرش هایی که دکوراسیون خانه تان را خاص و متفاوت می کنند

 مدل فرش هایی که دکوراسیون خانه تان را خاص و متفاوت می کنند

مدل فرش و انتخاب فرش مناسب، تاثیر بسیار زیادی در زیباتر کردن دکوراسیون خانه تان خواهد داشت. شما باید متناسب با مبلمان و فضای خانه تان فرش مناسب را انتخاب کنید.

 

 

با این فرش ها دکوراسیون خانه تان را متفاوت و زیباتر کنید

 

فرش گلدار

فرش گلدار

 

 

فرش شطرنجی

فرش شطرنجی

 

 

فرش با طرح چمن مناسب برای حمام

فرش با طرح چمن مناسب برای حمام

 

 

فرش با طرح سنگ

فرش با طرح سنگ

 

 

فرش به شکل تخم مرغ نیمرو

فرش به شکل تخم مرغ نیمرو

 

 

فرش با اختلاف سطح

فرش با اختلاف سطح

 

 

فرش به شکل سنگ های رودخانه ای

فرش به شکل سنگ های رودخانه ای

 

 

فرش گرد طرح دار

فرش گرد طرح دار

 

 

فرش با طرح پیانو

فرش با طرح پیانو

 

 

فرش با طرح پازل

فرش با طرح پازل

 

 

فرش با طرح تنه درخت بریده شده

فرش با طرح تنه درخت بریده شده

 

 

فرش پازلی سفید و مشکی

فرش پازلی سفید و مشکی

 

 

فرش 4 تکه

فرش 4 تکه

 

 

فرش جلودری با نوشته

فرش جلودری با نوشته




موضوع مطلب : مدل فرش هایی که دکوراسیون خانه تان را خاص و متفاوت می کنند

جمعه 94 مرداد 9 :: 3:8 عصر
1   2   3   >   
به آشیانه علم خوش آمدید نظر یادتون نره
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~ محفوظ است
.....................................
صفحات سایت
12345678910

هدایت به بالا

کد هدایت به بالا

000007 44 مرداد 94 - ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1
  • home
  • contact
  • rss
  • khosroeskandari.parsiblog.com
  • 55 30