پشتیبانی

اردیبهشت 94 - ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
در این وبلاگ مطالب جالب علمی طنز , تاریخچه و اخبار جدید و..... قرار گرفته است امیدوارم که از آن ها لذت ببرید.
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره مدیر آشیانه علم


با عرض سلام و درود خدمت شما عزیزان امیرخسرو اسکندری اصل هستم امیدوارم مطالب وبلاگ براتون مفید باشه.
.... 000

000 11 79 تماس با ما 77 22
57 111 44 1 2 3 4 5خرید بک لینک 6 6 51سایت حقوقی وکیل دادگستری تهران 44 722


تغییر اندازه متن:   

یک توالت عمومی جالب در Houston - عکس یک توالت عمومی جالب در Houston - عکس

یک توالت عمومی جالب در Houston - عکس 
یک توالت عمومی جالب در Houston - عکس
توالت عمومی ای که از بیرون مسئله ای ندارد ولی از داخل ...

یک توالت عمومی جالب در Houston  - عکس 

مطالب مرتبط: عکس , توالت , houston , عمومی , داخل , جالب 
لینک مستقیم: یک توالت عمومی جالب در Houston - عکس 
بخش عکس و مطالب جالب روزانه وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

یک توالت عمومی جالب در Houston - عکس


موضوع مطلب : یک توالت عمومی جالب در Houston - عکس

یک توالت عمومی جالب در Houston - عکس


یکشنبه 94 اردیبهشت 6 :: 3:3 عصر

غییر اندازه متن:   

چرا شب یلدا بلند است؟ 

چرا شب یلدا بلند است؟ بسیاری از مردم تصور می کنند علت به وجود آمدن فصول، نزدیک و دور شدن زمین در مدار خودش به گرد خورشید است. در نتیجه علت طولانی بودن شب یلدا را نیز با این موضوع بی ارتباط نمی دانند. اما بر خلاف تصور عموم، پیدایش فصول و بلند بودن شب یلدا ( نسبت به سایر شب ها) هیچ ارتباطی با دوری و نزدیکی زمین در مدارش به خورشید ندارد! راز به وجود آمدن این موضوع در انحراف 23.5 درجه ای محور زمین نهفته است. .)

چهار موقعیت خورشید در آسمان از گذشته تا کنون برای ایرانیان بسیار پرارزش بوده است. اعتدال بهای ( آغاز فصال بهار و سر زندگی و شادابی )، انقلاب تابستانی ( آغار فصل گرما و طولانیترین روزهای سال )، اعتدال پاییزی ( آغاز فصل پاییز و زردی درختان ) و در آخر انقلاب زمستانی ( آغاز فصل زمستان و به خواب رفتن طبیعت ). هر یک از این موقعیت ها نویدبخش فرارسیدن زمانی برای مردم بوده است که یکسال انتظار آن را می کشیدند. اما آیا می دانید هر کدام از این اصطلاحات چه معنا و مفهومی دارند؟ برای آشنایی با این عبارات باید از مفهومی به نام کره آسمان استفاده کنیم.

اخترشناسان برای اینکه بتوانند به طور دقیق ستاره های آسمان را آدرس دهی کنند و توان تعیین سیستم مختصاتی آن را داشته باشند از مفهومی به نام کره آسمان استفاده می کنند. این کره مانند توپی است که زمین در مرکز آن قرار گرفته است و گویی تمام ستارگان و سایر اجرام سماوی بر لایه شفاف داخلی آن چسبیده اند. البته برای این کره آسمان چند نوع تقسیم بندی تعریف می شود که در ادامه به یکی از آن ها اشاره خواهیم کرد.
در این تاریخ خورشید کوتاهترین مسیر خود را از طلوع تا غروب طی می کند و لذا کوتاهترین فاصله زمانی بین طلوع تا غروب در این زمان است.

قبلا در دروس جغرافی دوره ابتدایی و راهنمایی با شکل کره زمین و نحوه تقسیمات فرضی که بر روی آن انجام می شود آشنا شده اید و می دانید خط استوای زمین، خطی فرضی است که زمین را به دو نیمکره مساوی شمالی و جنوبی تقسیم می کند. منجمان نیز سعی کردند این تقسیم بندی را بر روی کره آسمان پیاده کنند تا با استفاده از آن بتوانند حرکت اجرام را بهتر توضیح بدهند. به همین جهت خطی فرضی بر روی کره آسمان به نام استوای سماوی تعریف کردند که درست در امتداد صفحه استوای زمین رسم می شود و طبیعتا کره آسمان را به دو نیمکره مساوی شمالی و جنوبی تقسیم می کند.

به جز خط استوای سماوی ستاره شناسان خط فرضی دیگری را هم در آسمان تعریف می کنند. این خط مسیر حرکت ظاهری سالانه خورشید به دور زمین و از میان ستاره های آسمان را نشان می دهد. خورشید در مدت یک سال (و به دلیل حرکت مداری زمین به دور خورشید) مسیری مشخص را در میان ستاره ها و صور فلکی طی می کند که به خط دایره البروج معروف است. در شکل زیر می توانید این خطوط را مشاهده کنید:


همان طور که می دانید محوری که زمین به دور آن در حال چرخش است بر صفحه ای که خورشید و زمین بر آن قرار دارند عمود نیست و در واقع 23.5 درجه انحراف دارد. قطعا اگر محور چرخش زمین این انحراف 23.5 درجه ای را نمی داشت دایرةالبروج تماما بر روی استوا قرار می گرفت و این دو خط فرضی بر هم منطبق می شدند و در چنین حالتی خورشید در طی سال بر روی استوای آسمان حرکت می کرد، اما اکنون محور زمین کمی کج است! و این کجی باعث می شود که خورشید در یک حرکت نوسانی سینوسی گاهی بالا و گاهی پایین استوای آسمان حرکت کند( طبیعتا گاهی هم استوای آسمان را قطع می کند) و دامنه این نوسان هم درست به مقدار کجی محور زمین است. به همین دلیل دایرة البروج با استوای سماوی زاویه 23.5 درجه ای می‌سازد، در نتیجه بیشینه ارتفاع خورشید در یک سال برابر است با ارتفاع استوای سماوی + 23.5 درجه و کمینه آن مساویست با ارتفاع استوای سماوی - 23.5 درجه .

دایره البروج در دو نقطه استوای سماوی را قطع می کند. این دو نقطه به نام نقاط اعتدالین معروف هستند . نقطه اعتدال بهاری زمانی است که پس از آن خورشید شروع به ارتفاع گرفتن نسبت به استوا می کند و اعتدال پاییزی زمانی است که پس از آن خورشید در مسیر خود بر دایره البروج یه زیر خط استوای سماوی می رود. همان طور که از نام اعتدالین هم معلوم است در این دو روز طول شب و روز با هم برابر است. در واقع اعتدال بهاری و پاییزی تعریف مشابهی دارند و وجه تمایزشان در این است که در اعتدال بهاری خورشید در حال گذر از پایین استوای آسمانی به بالای آن است اما در اعتدال پاییزی درست عکس این موضوع صادق است. نوروز ایرانی که آغاز سال هم به شمار می رود زمانی جشن گرفته می شود که خورشید به نقطه اعتدال بهاری برسد و تعدل روز و شب برقرار شود. 


در کنار 2 اعتدال، دو نقطه دیگر که بیشینه و کمینه دایرالبروج نسبت به استوا هستند نیز برای ما مهم هستند که به انقلابین معروفند. انقلاب تابستانی زمانی است که خورشید به بیشترین زاویه و فاصله خود از استوا برسد. در این هنگام که آغاز فصل تابستان است طولانی ترین روز اتفاق می افتد و کوتاهترین شب سال (در نیمکره شمالی) تجربه می شود. نقطه مقابل، انقلاب زمستانی است. زمانی که خورشید به این نقطه می رسد بیشترین فاصله منفی با استوای سماوی را دارد و بدین ترتیب برای ساکنان نیمکره شمالی زمین ، خورشید کمترین ارتفاع را از افق دارد و به همین دلیل طول روز کوتاهتر از هر زمان دیگری است. بنابر این در این تاریخ خورشید کوتاهترین مسیر خود را از طلوع تا غروب طی می کند و لذا کوتاهترین فاصله زمانی بین طلوع تا غروب در این زمان است. بدیهی است که وقتی در یک شبانه روز کوتاهرین روز سال اتفاق بیفتد بلند ترین شب سال نیز خواهد بود! و آن بهانه ای است برای ما برای دور هم جمع شدن.. 

مطالب مرتبط: شب , یلدا , بلند , خورشید , زمین , آسمان 
لینک مستقیم: چرا شب یلدا بلند است؟ 
بخش عکس و مطالب جالب روزانه وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

چرا شب یلدا بلند است؟


موضوع مطلب : چرا شب یلدا بلند است؟

یکشنبه 94 اردیبهشت 6 :: 3:1 عصر

لیست تیم های باشگاهی برتر فوتبال جهان

چاپ
فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار رده بندی برترین باشگاه های جهان در ماه فوریه 2014 را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه این فدراسیون ، در این رده بندی 6 تیم برتر جهان در ماه فوریه همچنان بدون تغییر در مکان خود باقی مانده اند.تیم بایرن مونیخ با تفاوت قابل توجهی نسبت به سه تیم اسپانیایی و چلسی در صدر قرار دارد و پاری سن ژرمن به 3 امتیازی بارسلونا رسیده است.

در ماه ژانویه رقابت های کوپا دل ری ، کوپا ایتالیا و جام لیبرتادورس مهمترین مسابقات در کنار لیگ های داخلی کشورها بوده اند.این مساله باعث شده تا در رده های بعدی تیم های ایتالیایی پیشرفت عمده ای را داشته باشند و تیم هایی چون سویا و والنسیا رده قابل توجه خود در جایگاه های 15 و 20 جهان را از دست بدهند.در آمریکای جنوبی تیم لانوس آرژانتین بیشترین پیشرفت را داشت و در آسیا تیم های الهلال و الشباب عربستان به جمع 100 تیم برتر جهان پیوستند.

رئال مادرید تیم دوم رده بندی قبلی در ماه ژانویه 8 برد از 8 بازی خود کسب کرد و با کسب 40 امتیاز بیشترین امتیاز ماه را به خود اختصاص داد. در این دوره 3 تیم ایتالیایی رم ، فیورنتینا و ناپولی و نیز دو تیم اسپانیایی آتلتیکومادرید و بارسلونا با 36 امتیاز در رده دوم قرار گرفتند.

در فهرست 100 تیم برتر کنونی جهان ، 69 تیم از اروپا ، 20 تیم از امریکای جنوبی ، 5 تیم از آسیا ، 3 تیم از کونکاکاف و 2 تیم از آفریقا قرار دارند.ایتالیا با 7 تیم بیشترین سهم را در میان باشگاه های جهان دارد و پس از آن آرژانتین و اسپانیا با 6 تیم در رده دوم قرار گرفته اند.

رده بندی 10 تیم باشگاهی برتر جهان :

1- بایرن مونیخ 370 امتیاز

2- رئال مادرید 292

3- چلسی 275

4- آتلتیکومادرید 253

5- بارسلونا 247

6- پاری سن ژرمن244

7- تاتنهام انگلیس 240

8- بازل سوئیس 239

9- آتلتیکو مینی رو برزیل 238

10- روبین کازان روسیه 223.5

رده بندی 3 باشگاه برتر در مناطق و قاره های مختلف به شرح زیر است :

* آمریکای جنوبی‌:

1- آتلتیکو مینی رو برزیل 238 امتیاز رده جهانی : 9

2- ایندیپندینته کلمبیا 217   13

3- لیبرتاد پاراگوئه 199.5   21

* آفریقا :

1- الترجی تونس 136.5   81

2- الصفاقسی تونس 134   85

3- الاهلی مصر 124   103

* آسیا :

1- گوانگجو اوورگرانده چین178.5   36

2- اف سی سئول کره جنوبی161   52

3- استقلال ایران 153   55

– در میان 10 تیم برتر آسیا تیم دیگری از فوتبال ایران قرار ندارد. همچنین در فهرست 200 باشگاه برتر جهان تیم استقلال تنها تیم ایرانی حاضر است.

* کونکاکاف :

1- تیخوآنا مکزیک 171.5   39

2- دپورتیوو تولوکا از مکزیک142.5   73

3- کروز آزول مکزیک 119   90

* اقیانوسیه :

1- اوکلندسیتی نیوزیلند 46   622

2- اف سی با فیجی 44   655

2- وایتاکره یونایتد نیوزیلند 44   655

* اروپا :

1- بایرن مونیخ 370   1

2- رئال مادرید 292   2

3- چلسی 275   3

خبر



موضوع مطلب : لیست تیم های باشگاهی برتر فوتبال جهان

جمعه 94 اردیبهشت 4 :: 9:27 صبح

بهترین پیامک های فلسفی 

http://s1.picofile.com/file/6240597582/kurosh.jpg

دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند
.

.

.

اگر میخواهید دشمنان خود را تنبیه کنید به دوستان خود محبت کنید

.

.

.

سخت کوشی هرگز کسی را نکشته است، نگرانی از آن است که انسان را از بین می برد

.

.

.

اگر همان کاری را انجام دهید که همیشه انجام می دادید، همان نتیجه ای را می گیرید که همیشه می گرفتید

بقیه اس ام اس های ناب در ادامه مطلب 

آنچه جذاب است سهولت نیست، دشواری هم نیست، بلکه دشواری رسیدن به سهولت است .

.

.

.

وقتی توبیخ را با تمجید پایان می دهید، افراد درباره رفتار و عملکرد خود فکر می کنند، نه رفتار و عملکرد شما

 

.

.

.

افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند.

.

.

.

پیش از آنکه پاسخی بدهی با یک نفر مشورت کن ولی پیش از آنکه تصمیم بگیری با چند نفر .

.

.

.

کار بزرگ وجود ندارد، به شرطی که آن را به کارهای کوچکتر تقسیم کنیم .

.

.

.

کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید .

.

.

.

انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند .

.

.

.

همواره بیاد داشته باشید آخرین کلید باقیمانده، شاید بازگشاینده قفل در باشد

 

 

.

.

.

تنها راهی که به شکست می انجامد، تلاش نکردن است .

.

.

.

دشوارترین قدم، همان قدم اول است .

.

.

.

عمر شما از زمانی شروع می شود که اختیار سرنوشت خویش را در دست می گیرید .

.

.

.

 

آفتاب به گیاهی حرارت می دهد که سر از خاک بیرون آورده باشد .

.

.

.

وقتی زندگی چیز زیادی به شما نمی دهد، بخاطر این است که شما چیز زیادی از آن نخواسته اید .

.

.

.

من یاور یقین و عدالتم من زندگی ها خواهم ساخت، من خوشی های بسیار خواهم آورد من ملتم را سربلند ساحت زمین خواهم کرد، زیرا شادمانی او شادمانی من است.




موضوع مطلب : سخنان کورش کبیر در قالب, اس ام اس

جمعه 94 اردیبهشت 4 :: 6:24 صبح

برای اینکه به حرفمان گوش دهند، درکدام گوششان حرف بزنیم؟

نتایج نشان داد که میزان پذیرفته شدن درخواست توسط افرادی که در گوش راست آنها درخواست عنوان شده است نسبت به کسانی که از گوش چپ آنها برای درخواست کرده استفاده شده، بیشتر است

دانشمندان اعلام کردند برای اینکه بتوانید فردی را راضی به انجام کاری کنید، درخواست خود را درگوش راست وی بگویید.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افراد بیشتر ترجیح می‌دهند از طریق گوش راستشان مورد خطاب قرار گیرند زیرا در این صورت پردازش اطلاعات و اجرای درخواست در آنها بهبود یافته و سرعت می‌گیرد.

دانشمندان معتقدند این پدیده که با عنوان “برتری گوش راست” شناخته می‌شود به این دلیل شکل می‌گیرد که اطلاعات دریافت شده از گوش راست در نیمکره چپ مغز که نسبت به نیمکره راست از قدرت پردازش منطقی بالاتر برخوردار بوده و در رمزگشایی اطلاعات کلامی‌قدرتمندتر است، پردازش می‌شوند.

محققان به منظور دستیابی به این نتایج رفتارهای شنیداری افراد را در شرایط طبیعی مورد بررسی قرار داده و چگونگی پاسخ آنها را تحت نظر گرفتندطی این مطالعات که توسط دانشمندان دانشگاه کیه تی در ایتالیای مرکزی انجام گرفته است رفتارهای شنیداری صدها نفر در سه رستوران مورد بررسی قرار گرفتند.

دانشمندان از روی عمد از 176 نفر از حاضرین این اماکن درخواست سیگار کردند که این درخواستها از طریق گوش چپ و راست به این افراد انتقال یافتنتایج نشان داد که میزان پذیرفته شدن درخواست توسط افرادی که در گوش راست آنها درخواست عنوان شده است نسبت به کسانی که از گوش چپ آنها برای درخواست کرده استفاده شده، بسیار بیشتر است.

بر اساس گزارش تلگراف، نتایج این مطالعات می‌تواند “برتری گوش راست” را در ارتباطات کلامی‌تایید کرده و میزان موفقیت در پذیرفته شدن درخواست را در این ارتباطات با استفاده از گوش راست مخاطب افزایش دهد.




موضوع مطلب : برای اینکه به حرفمان گوش دهند، درکدام گوششان حرف بزنیم؟

پنج شنبه 94 اردیبهشت 3 :: 2:36 عصر

وقتی به بهترین روش نرمش ها در بدن شما شکل گرفت،‌ می‌توانید از وزنه های کوچک استفاده کنید و آنها را به حرکت خود اضافه کنید یا از توپ های بزرگ استفاده کنید تا در مقابل حرکات شما مقاومت ایجاد کنند.

عضلات شکم، می‌توانند ستون مهره ها را در حدود 45-30 درجه خم کنند و وقتی که ستون مهره ها بیشتر از 30 درجه خم می‌شود عضلات قوی خم کننده لگن فعال می‌شوند. بنابراین هنگامی‌که حرکت درازنشست را انجام می‌دهید، تا حدی بالا بیایید، که تیغه استخوان کتف از سطح زمین جدا شود. برای انجام صحیح حرکت درازنشست، محدوده ی حرکتی کوچکی مورد نیاز است، به همین دلیل باید تعداد درازنشستها را افزایش دهید و یا اینکه ورزشهای شکمی ‌دیگری را نیز انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

 آیا می‌توانیم هنگام ورزش شکم از وزنه استفاده کنیم؟
بله، اما قبل از اینکه حرکت استقامتی با استفاده از از وزنه‌ها را به ورزش شکم اضافه کنید، باید بتوانید نرمشها را کاملا صحیح و با تکنیک مناسب انجام دهید. موثرترین ورزش شکم، ورزشی است که با وضعیت صحیح بدن،‌ حرکات کنترل شده و تمرکز روی انقباض عضلات خاصی که می‌خواهید روی آنها کار کنید انجام شود. نتیجه بهتر زمانی به دست می‌آید که نرمشها را به آهستگی انجام دهید و آنها را تکرار کنید.

وقتی به بهترین روش نرمشها در بدن شما شکل گرفت،‌ می‌توانید از وزنه های کوچک استفاده کنید و آنها را به حرکت خود اضافه کنید یا از توپهای بزرگ استفاده کنید تا در مقابل حرکات شما مقاومت ایجاد کنند.

ورزش مداوم شکم تا چه حد موثر است؟
طراحان برخی برنامه های ورزشی معتقدند که انجام مداوم برنامه ورزشی شکم، کلید اصلی رسیدن به هدف است. اما تا کنون تحقیقات چنین چیزی را تایید نکرده اند. حتی مطالعات نشان داده اند که عکس این مطلب درست است. تحقیقات نشان داده اند که بدن به شرایط جدید عادت می کند و تمرینات و ورزشهای روزانه به صورت عادی در می آیند. وقتی ورزش می کنید، حتی تمرینات مشکل به مرور زمان برایتان راحت می شود و به آنها مسلط می شوید.

اگر به همین تمرینات ادامه دهید، حتی اگر هفته ها و ماهها یک برنامه کارامد ورزشی را تکرار کنید، به سطح ثابتی می رسید و بی نتیجه می شود.

برای اینکه این مشکل را حل کنید، هر 3-1 ماه برنامه ورزشی خود را تغییر دهید.

برای اینکه برنامه خود را تغییر دهید می توانید یکی از این کارها را انجام دهید:

یک تمرین جدید اضافه کنید.

تعداد هر یک از تمرینها را تغییر دهید.

نوع ورزش را کاملا تغییر دهید.

تعداد تمرینات هر جلسه را بیشتر کنید.

مقدار وزنه ها و ورزشهای استقامتی را بیشتر کنید.

سرعت یا زمان تمرین را تغییر دهید.

بهترین ورزش برای داشتن شکمی‌متناسب کدام است؟

مطالعه‌ای که برای یافتن بهترین ورزش شکمی‌انجام شده، نشان می‌دهد که بهترین ورزشهای شکمی‌شامل این موارد هستند:

درازنشست دوچرخه‌ای :
این حرکت بهترین ورزش برای تقویت عضله مستقیم شکمی‌است. در این ورزش علاوه بر فعالیت عضله مستقیم شکم، پاها نیز با حرکت دوچرخه فعال هستند. دستها را باید به حالت کاملا مستقل کنار سر قرار دهید و با دستها هیچ نیرویی به سر وارد نکنید. سپس یکی از زانوها را 90 درجه خم کرده و به طرف شکم بیاورید و آرنج دست مخالف و زانو را به هم نزدیک کنید. سپس این کار را برای طرف دیگر با دست و پای مخالف تکرار کنید. باید مراقب باشید که هنگام نزدیک کردن آرنج یک دست به زانوی پای مخالف، با دستها به گردن هیچ فشاری وارد نکنید چون در این صورت ممکن است مهره های گردن آسیب ببیند.

صندلی کاپیتان :
این تمرین بهترین ورزش برای تقویت عضله مایل داخلی و مایل خارجی شکم است. در این ورزش فرد به حالت نشسته قرار دارد و زانوها و لگن با بدن زاویه 90 درجه دارند. سپس به کمک دستها بدن از زمین جدا می‌شود. در این حالت به عضله مایل داخلی و خارجی شکم نیرو وارد می‌شود.

نکته‌ی مهم این است که به خاطر داشته باشید که ورزش منفردی وجود ندارد که بتواند همه‌ی عضلات شکمی ‌راتقویت کند. بهترین راه برای داشتن شکمی ‌متناسب این است که ‌از انواعی از ورزشهای شکمی‌استاده کنید تا همه‌ی عضلات شکم را فعال کرده و آنها را تقویت کند.

آیا با درازنشست زیاد می‌توانم چربی شکم را از بین ببرم؟

متاسفانه باید بگویم که نه. نمی‌توانید.
واقعیت این است که انجام تعداد زیادی دراز نشست، چربی شکم را از بین نمی‌برد. در واقع بهتر است بدانید که این تفکر که فقط با انجام ورزش خاصی، می‌توانید چربیهایی که در نقطه خاصی قرار دارند از بین ببرید، یک افسانه است و بارها و بارها غلط بودن آن اثبات شده است.

حتی سالها پیش محققان نشان داده اند که ورزشهای شکمی‌، میزان چربی شکم را کاهش نمی‌دهند.

در یک مطالعه، مردانی که در مطالعه شرکت کردند در شرایطی برابر، در مدت 27 روز 5000 دراز نشست انجام دادند. محققان در این مطالعه میزان چربی شکم، باسن، و قسمت بالایی پشت تنه را اندازه گیری کردند.

اگر لاغری موضعی وجود داشت، طبیعتا باید در این افراد میزان چربی شکم کاهش می‌یافت. چون در انجام درازنشست، قسمتهای بالای پشت تنه و باسن به کار گرفته نمی‌شوند.

مطالعه نشان داد که تغییری در ضخامت چربی شکم یا در اندازه ی دور کمر ایجاد نشده است.

نمونه برداری بافتی نیز نشان داد که تغییر مهمی‌در قطر لایه ی سلولهای چربی شکم ایجاد نشده است.

در واقع ورزشهای شکمی‌تنها عضلات دیواره ی شکم را استوار و محکم می‌کنند و با شکل گیری و استوار شدن عضلات شکم، ظاهر شکم بهتر می‌شود.

شما برای کاهش چربی شکم خود به چیزی بیشتر از درازنشست نیاز دارید.

شما به یک برنامه ی تناسب اندام منظم روزانه نیاز دارید که شامل یک رژیم غذایی معقول و مناسب، ورزشهای قلبی عروقی و نرمشهای استقامتی باشد.

آیا می‌توان عضلات بالا و پایین شکم را جداگانه ورزش داد؟

ممکن است اینطور به نظر برسد که شما می‌توانید عضلات بالا و پایین شکم را جداگانه ورزش دهید. اما حقیقت این است که نمی‌توانید قسمتی از یک عضله را جدا از قسمت دیگر منقبض کنید. تحقیقاتی بر روی نحوه ی فعال شدن عضله شکم ،‌ در حرکت دراز نشست انجام شده و نشان می‌دهد که در دراز نشست معمولی ، شما ممکن است کشش و انقباض بیشتری در قسمت بالای عضله ی مستقیم شکمی‌احساس کنید.

درست است که فیبرهای عضلانی که در قسمت بالایی این عضله قرار دارند ، هنگام انجام درازنشست ساده کوتاهتر از فیبرهای پایینی می‌شوند ، اما در واقع کل عضله در هنگام حرکت فعال است.

هنگامی‌که شما درازنشست معکوس یا دراز نشست با بالا آوردن لگن و پاها را انجام می‌دهید ، برعکس می‌شود و کشش و انقباض ، را بیشتر در قسمت پایینی عضله مستقیم شکم احساس می‌کنید. اما در این حالت فیبرهای قسمت بالایی عضله هم منقبض می‌شوند و فعال هستند.

در واقع در دراز نشستی که لگن ثابت باشد و تنه بالا آورده شود علاوه بر تحرک بیشتر قسمت بالایی عضله مستقیم شکم ، عضله مایل داخلی نیز فعال می‌شود و شما احساس می‌کنید که بالای شکم بیشتر تحت کشش قرار دارد.

در درازنشست معکوس قسمت پایینی عضله مستقیم شکم فعال است و همچنین عضله ی مایل خارجی نیز فعال می‌شود و به همین دلیل احساس می‌کنید که پایین شکم تحت کشش و انقباض بیشتری قرار گرفته است.




موضوع مطلب : بهترین ورزش ها برای داشتن شکمی‌متناسب ؟!

پنج شنبه 94 اردیبهشت 3 :: 2:32 عصر

پیغام گیر تلفن شعرا (طنز)

پیغام گیر تلفن شعرا (طنز)
پیغام گیر حافظ :
رفته ام بیرون من از کاشانه ی خود غم مخور!
تا مگر بینم رخ جانانه ی خود غم مخور!
بشنوی پاسخ ز حافظ گر که بگذاری پیام
زآن زمان کو باز گردم خانه ی خود غم مخور !

 

پیغام گیر سعدی:
از آوای دل انگیز تو مستم
نباشم خانه و شرمنده هستم
به پیغام تو خواهم گفت پاسخ
فلک را گر فرصتی دادی به دستم

پیغام گیر فردوسی :
نمی باشم امروز اندر سرای
که رسم ادب را بیارم به جای
به پیغامت ای دوست گویم جواب
چو فردا بر آید بلند آفتاب

پیغام گیر خیام:
این چرخ فلک عمر مرا داد به باد
ممنون توام که کرده ای از من یاد
رفتم سر کوچه منزل کوزه فروش
آیم چو به خانه پاسخت خواهم داد!

پیغام گیر منوچهری :
از شرم به رنگ باده باشد رویم
در خانه نباشم که سلامی گویم
بگذاری اگر پیغام پاسخ دهمت
زان پیش که همچو برف گردد رویم!

پیغام گیر مولانا :
بهر سماع از خانه ام رفتم برون.. رقصان شوم!
شوری برانگیزم به پا.. خندان شوم شادان شوم!
برگو به من پیغام خود..هم نمره و هم نام خود
فردا تو را پاسخ دهم..جان تو را قربان شوم!

پیغام گیر بابا طاهر:
تلیفون کرده ای جانم فدایت!
الهی مو به قوربون صدایت!
چو از صحرا بیایم نازنینم
فرستم پاسخی از دل برایت!

پیغام گیر نیما :
چون صداهایی که می آید
شباهنگام از جنگل
از شغالی دور
گر شنیدی بوق
بر زبان آر آن سخن هایی که خواهی بشنوم
در فضایی عاری از تزویر
ندایت چون انعکاس صبح آزا کوه
پاسخی گیرد ز من از دره های یوش

پیغام گیر شاملو :
بر آبگینه ای از جیوه ء سکوت
سنگواره ای از دستان آدمیت
آتشی و چرخی که آفرید
تا کلید واژه ای از دور شنوا
در آن با من سخن بگو
که با همان جوابی گویم
تآنگاه که توانستن سرودی است

پیغام گیر سایه :
ای صدا و سخن توست سرآغاز جهان
دل سپردن به پیامت چاره ساز انسان
گر مرا فرصت گفتی و شنودی باشد
به حقیقت با تو همراز شوم بی نیاز کتمان

پیغام گیر فروغ :

نیستم.. نیستم..اما می آیم.. می آیم ..می آیم
با بوته ها که چیده ام از بیشه های آن سوی دیوار می آیم.. می آیم ..می آیم
و آستانه پر از عشق می شود
و من در آستانه به آنها که پیغام گذاشته اند




موضوع مطلب : پیغام گیر تلفن شعرا

پنج شنبه 94 اردیبهشت 3 :: 8:9 صبح

آخرین کلمات برخی افراد به نقل از عزرائیل (آخر خنده)

آخرین کلمات برخی افراد به نقل از عزرائیل (آخر خنده)
آخرین کلمات یک برقکار : خوب حالا روشنش کن…
آخرین کلمات یک ملوان زیردریایی : من عادت ندارم با پنجرهء بسته بخوابم…
آخرین کلمات یک متخصص خنثی بمب : این سیم آخری رو که قطع کنم تمومه…
آخرین کلمات یک نارنجک‌انداز : گفتی تا چند بشمرم؟
آخرین کلمات یک جهانگرد در آمازون : این نوع مار رو میشناسم، سمی نیست…
آخرین کلمات یک پلیس : شیش بار شلیک کرده، دیگه گلوله نداره…
آخرین کلمات یک چترباز : پس چترم کو؟
آخرین کلمات یک خبرنگار : بله، سیل داره به طرفمون میاد…
آخرین کلمات یک خلبان : ببینم چرخها باز شدند یا نه؟
آخرین کلمات یک داور فوتبال : نخیر آفساید نبود!
آخرین کلمات یک دربان : مگه از روی نعش من رد بشی…
آخرین کلمات یک دوچرخه‌سوار : نخیر حق تقدم با منه!
آخرین کلمات یک دیوانه : من یه پرنده‌ام!
آخرین کلمات یک سرنشین اتوموبیل : برو سمت راست راه بازه…
آخرین کلمات یک شکارچی : مامانت کجاست کوچولو؟.
آخرین کلمات یک غواص : نه این طرفها ه وجود نداره…
آخرین کلمات یک فضانورد : برای یک ربع دیگه هوا دارم…
آخرین کلمات یک قصاب : اون چاقو بزرگه رو بنداز ببینم…
آخرین کلمات یک قهرمان : کمک نمیخوام، همه‌اش سه نفرند…
آخرین کلمات یک قهرمان اتوموبیلرانی : مکانیک یادش رفته ترمز رو درست کنه!
آخرین کلمات یک کارآگاه خصوصی : قضیه روشنه، قاتل شما هستید!
آخرین کلمات یک کامپیوتر : هارددیسک پاک شده است…
آخرین کلمات یک کوهنورد : سر طناب رو محکم بگیری ها…
آخرین کلمات یک گروگان : من که میدونم تو عرضهء شلیک کردن نداری…
آخرین کلمات یک گیتاریست : یه خرده ولوم بده…
آخرین کلمات یک انسان عصر حجر : فکر میکنی توی این غار چیه؟
آخرین کلمات یک مادر : بالأخره سی‌دی‌هات رو مرتب کردم…
آخرین کلمات یک متخصص آزمایشگاه : این آزمایش کاملاً بیخطره…
آخرین کلمات یک متخصص کامپیوتر : معلومه که ازش بک‌آپ گرفتم!
آخرین کلمات یک معلم رانندگی : نگه دار! چراغ قرمزه!
آخرین کلمات یک ملوان : من چه میدونستم که باید شنا بلد باشم؟
آخرین کلمات یک بندباز : نمیدونم چرا چشمام سیاهی میره…
آخرین کلمات یک پزشک : راستش تشخیص اولیه‌ام صحیح نبود.بیماریتون لاعلاجه…
آخرین کلمات یک بیمار : مطمئنید که این آمپول بی خطره؟
آخرین کلمات یک پیشخدمت رستوران : باب میلتون بود؟
آخرین کلمات یک جلاد : ای بابا، باز تیغهء گیوتین گیر کرد…
آخرین کلمات یک خون‌آشام : نه بابا خورشید یه ساعت دیگه طلوع میکنه!



موضوع مطلب : آخرین کلمات برخی افراد به نقل از عزرائیل

پنج شنبه 94 اردیبهشت 3 :: 8:7 صبح

چرا بنز از پراید گران تر است؟! (ببیند تا متوجه بشوید)

چرا بنز از پراید گران تر است؟! (ببیند تا متوجه بشوید)
خودتون مقایسه کنید
 
چرا بنز از پراید گران تر است؟! (ببیند تا متوجه بشوید)
 
چرا بنز از پراید گران تر است؟! (ببیند تا متوجه بشوید)



موضوع مطلب : چرا بنز از پراید گران تر است؟

پنج شنبه 94 اردیبهشت 3 :: 8:0 صبح

اختراع بسیار خنده دار و احمقانه ولی دیدنی! +عکس

اختراع بسیار خنده دار و احمقانه ولی دیدنی! +عکس
Kristoffer Myskja  جوانی نروژی ست که ماشین «سیگارکش» اختراع کرده است. این ماشین بی وقفه سیگار بر میدارد و می کشد.
 
به گزارش ایران ناز وقتی از او پرسیدندکه این ماشین سیگارکش به چه دردی میخورد و خاصیت آن چیست؟ جواب داد: نگرانی بابت گرفتن سرطان ریه  ندارد!!
 
اختراع بسیار خنده دار و احمقانه ولی دیدنی! +عکس
 
اختراع بسیار خنده دار و احمقانه ولی دیدنی! +عکس
 
اختراع بسیار خنده دار و احمقانه ولی دیدنی! +عکس
 
اختراع بسیار خنده دار و احمقانه ولی دیدنی! +عکس
 
اختراع بسیار خنده دار و احمقانه ولی دیدنی! +عکس

 

 

 

 




موضوع مطلب : اختراع بسیار خنده دار و احمقانه ولی دیدنی!, عکس

پنج شنبه 94 اردیبهشت 3 :: 7:56 صبح
<   1   2   3   4   5   >>   >   
به آشیانه علم خوش آمدید نظر یادتون نره
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~ محفوظ است
.....................................
صفحات سایت
12345678910

هدایت به بالا

کد هدایت به بالا

000007 44 اردیبهشت 94 - ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1
  • home
  • contact
  • rss
  • khosroeskandari.parsiblog.com
  • 55 30