پشتیبانی

اردیبهشت 94 - ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
در این وبلاگ مطالب جالب علمی طنز , تاریخچه و اخبار جدید و..... قرار گرفته است امیدوارم که از آن ها لذت ببرید.
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره مدیر آشیانه علم


با عرض سلام و درود خدمت شما عزیزان امیرخسرو اسکندری اصل هستم امیدوارم مطالب وبلاگ براتون مفید باشه.
.... 000

000 11 79 تماس با ما 77 22
57 111 44 1 2 3 4 5خرید بک لینک 6 6 51سایت حقوقی وکیل دادگستری تهران 44 722

 

چسبی که بینایی را حفظ می‌کند



چسب,چسب چشمی,آسیب چشمی

چسبی که بینایی را حفظ می‌کند
دانشمندان چسب جدیدی ساخته اند که مانع از نابینایی ناشی از آسیب دیدگی شبکیه چشم می شود.
وقتی سربازان و دیگران دچار آسیب چشمی می شوند، ژل شیشه ای چشم باید مانع از جداشدگی شبکیه از کره چشم شود اما اگر قادر به این کار نباشد، بینایی فرد از بین می رود. با این حال در صورت بروز آسیب دیدگی نمی توان پانسمان را درست بر روی کره چشم قرار داد از این رو گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا با ساخت یک چسب چشمی برگشت پذیر در صدد حل این مشکل برآمده اند.


این محلول یک پلیمر موسوم به pNIPAM است که اگر سرد باشد حالت غیر چسبنده دارد اما وقتی که با گرمای چشم، گرم شود چسبناک و محکم می شود. می توان در فاصله انتقال مصدوم به بیمارستان این چسب را به چشم وی افزود تا ژل طبیعی چشم بتواند کار خود را به درستی انجام دهد و شبیکه را درون چشم حفظ کند.


وقتی بیمار به بیمارستان می رسید پزشکان به راحتی با افزودن یک محلول نمکی سرد به این چسب آن را دوباره به حالت مایع بازگشت داده تا به طور بی خطری از چشم خارج شود.
در آزمایش های انجام شده بر روی چشم جسد خوک، مشخص شد عملکرد این چسب مانند "سیانوآکریلات" یا همان "ابر چسب" است که البته قطعا قابلیت استفاده در چشم را ندارد.این پژوهشگران نتایج تحقیقات خود را در نشست سالانه انجمن تحقیقات دید و چشم پزشکی س2014 عرضه کردند.
منبع : mehrnews.com




موضوع مطلب : چسبی که بینایی را حفظ می‌کند

پنج شنبه 94 اردیبهشت 10 :: 8:28 صبح

 

دانستنیهای کوتاه و جالب درباره مغز

 

مغز,اجزای مغز انسان,دانستنیهای جالب درباره مغز انسان

دانستنیهای کوتاه و جالب درباره مغز
در این مطلب حقایق جالبی درباره یکی ازشگفت انگیزترین بخش های بدن انسان ارائه می گردد.
√ مغز انسان مانند یک رایانه قدرتمند است که خاطراتمان را ذخیره می کند و این که ما در مقام یک انسان چگونه فکر می کنیم و واکنش نشان می دهیم را کنترل می کند. مغز انسان در طول زمان تکامل یافته و برخی از قسمت های پیچیده آن ویژگی های خارق العاده ای دارند که دانشمندان هنوز سعی در درک آنها دارند.


√ مغز مرکز سیستم عصبی انسان است که افکار، حرکات، خاطرات و تصمیم گیری های ما را کنترل می کند.
√ با تکامل، مغز انسان پیچیده و پیچیده تر شده، بسیاری از ویژگی های جالب آن را هنوز دانشمندان به خوبی درک نکرده اند.


√ مغز انسان حاوی میلیاردها سلول عصبی است که اطلاعات را به سراسر بدن ارسال می کنند و یا اطلاعات را از سراسر بدن دریافت می کنند.
√ مغز انسان بیش از سه برابر مغز پستانداران دیگری است که اندازه بدن مشابهی با انسان دارند.


√ هر طرف مغز تا حد زیادی با تنها نیمی از بدن تعامل دارد. به دلایلی که هنوز به طور کامل درک نشده، تعامل مغز با طرف های مخالف بدن انجام می گیرد. یعنی سمت راست مغز در تعامل با طرف چپ بدن است و سمت چپ مغز با طرف راست بدن تعامل دارد.
√ بزرگ ترین بخش مغز انسان مخ نامیده می شود. بخش های مهم دیگر، جسم پینه ای، قشر مغز، تالاموس، مخچه، هیپوتالاموس، هیپوکامپ و ساقه مغز هستند.


√ مغز انسان به وسیله جمجمه محافظت می شود. جمجمه پوشش محافظی است که از 22 استخوان متصل به هم تشکیل شده است.
√ وزن مغز یک انسان بالغ حدود 3 پوند (1.5کیلوگرم) است. اگر چه مغز انسان تنها 2 درصد از وزن بدن را تشکیل می دهد، اما در حدود 20 درصد از انرژی بدن را مورد استفاده قرار می دهد.


√ مغز در مایع مغزی نخاعی معلق و شناور است. این مایع هم به صورت یک لایه در مقابل ضربات فیزیکی و هم به عنوان یک مانع در مقابل عفونت به نحو مؤثری عمل می کند.
√ بیماری های مغز شامل بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و اسکلروز چندگانه (ام اس) هستند. این قبیل بیماری ها می توانند در مقابل عملکرد طبیعی مغز انسان محدودیت ایجاد کنند.
√ بیشتر سکته های مغزی از وجود لخته خون در مغز ناشی می شوند. این لخته جلوی خونرسانی در محل را را می گیرد که این امر باعث رسیدن آسیب یا تخریب بافت مغز نزدیک محل لخته و بروز طیف گسترده ای از علائم سکته می شود.
منبع : www.020.ir




موضوع مطلب : دانستنیهای کوتاه و جالب درباره مغز

پنج شنبه 94 اردیبهشت 10 :: 8:28 صبح

 

آشنایی با صنعت شیشه سازی

 

شیشه,صنعت شیشه سازی,مراحل ساخت شیشه

آشنایی با صنعت شیشه سازی
شیشه‌های معمولی که در زندگی روزمره بکار می‌روند، عمدتا شامل سیـلیس ، کربنات کلسیم (یا آهک) و کربنات سدیم و زغال کک است ( گاهی از فلدسپار و دولومیت نیز استفاده می‌شود). معمولا این مواد را به صورت پودر یا دانه‌هایی به قطر 0?2 تا 2 سانتی‌متر ، مصرف می‌کنند. البته برای تهیه شیشه‌های مرغوب و کریستال ، از سیلیس تقریبا خالص (کوارتز) استفاده می‌شود. در شیشه‌های معمولی حدود ½ درصد آلومین و 0?08 درصد اکسید آهن III نیز وجود دارد.


تاریخچه صنعت شیشه‌سازی
صنعت شیشه‌سازی ، در ایران سابقه بسیار طولانی دارد که به حدود پیش از 2000 قبل از میلاد می‌رسد. کشف یک ظرف شیشه‌ای زرد رنگ صدفی با زینتی شبیه به خطوط شکسته موج‌دار که در یکی از قبرستانهای لرستان پیدا شده ، یک گردن‌بند شیشه‌ای حاوی دانه‌های آبی رنگ متعلق به 2250 سال پیش از میلاد ، در ناحیه شمال غربی ایران و قطعات شیشه‌ای مایل به سبز که در کاوشهای باستان شناسی لرستان ، شوش و حسنلو بدست آمده است، نشان دهنده سابقه تاریخی صنعت شیشه‌سازی در ایران است. 


سیر تحولی و رشد صنعت شیشه‌سازی
کشف بطریهای گردن دراز که دهانه آن با نقره مسدود شده بود در قرن 12 میلادی ، قالبهای ساخت وسایل شیشه‌ای در نیشابور ، نشان دهنده شتاب بیشتر صنعت شیشه‌گری در اوایل رواج اسلام در ایران است که به‌تدریج با رونق صنعت شیشه‌سازی در ایتالیا ، راه زوال را در پیش گرفت که تا قرن هفدهم میلادی ادامه یافت. از آن پس ، رونق و بازسازی این صنعت دوباره شروع شد و به مدد مهارت ایرانیان در رنگ آمیزی شیشه ، شتاب چشمگیری پیدا کرد. از آن جمله ، می‌توان ساختن انواع محصولات مختلف شیشه‌ای از ابریق گرفته تا گلدان ، بطری و … در شیراز ، اصفهان و قم در قرنهای دوازدهم و هجدهم میلادی را برشمرد. اما از آن زمان به بعد ، بی‌لیاقتی و غفلت دولمتردان وقت باعث شد صنعت شیشه‌سازی در ایران افت کند. 


مراحل مختلف تهیه شیشه
- تهیه مواد اولیه و تبدیل آنها به پودر با دانه‌بندی بین 0?1 تا 2 میلی‌متر
- توزین هر یک از مواد اولیه به نسبتهای مورد نظر و مخلوط کردن آنها همراه با 4 تا 5 درصد آب و انتقال مخلوط به کوره
- ذوب کردن مخلوط در کوره و تهیه خمیر شیشه
- بی‌رنگ کردن خمیر شیشه و خارج کردن گازها
- تبدیل به فرآورده‌های مورد نیاز بازار و صنایع
- نپختن شیشه ( قرار دادن شیشه داغ در کوره‌هایی که دمای کمی دارد، برای کاهش شکنندگی شیشه)
- فرآورده‌های مختلف شیشه‌ای


در حال حاضر ، صنایع شیشه‌سازی عمدتا در پنج شاخه اصلی مصرف در ایران فعالیت دارند:
- ساختمان سازی
- صنایع غذایی
- تهیه لوازم خانگی
- صنایع خودرو سازی
- صنایع دارو سازی و آزمایشگاه

 

انواع مهم فراورده‌های شیشه‌ای

شیشه جام
این نوع شیشه ، برای مصرف در پنجره ، قاب عکس و غیره تهیه می‌شود و دارای سطح کاملا صاف است. در مرحله تولید با عبور خمیر شیشه بین دو غلطک صاف افقی ، عمودی و یا عبور از روی قلع مذاب به دستگاه برش و کوره پخت هدایت می‌شود.


انواع بطری
برای تهیه بطری ، خمیر شیشه را از بالای ماشین قالب‌زنی توسط قیچی مخصوص به صورت لقمه‌هایی در آورده ، به قسمت قالب‌زنی وارد می‌کنند و از پایین ، هوا در آن می‌دمند تا شکل مطلوب به خود بگیرد. برای تهیه انواع لیوان ، استکان ، لوله چراغ نفتی و فانوس ، مانند تهیه بطری عمل می‌شود، ولی بجای دمیدن هوا ، از قالب ویژه استفاده می‌شود. 


شیشه‌های ایمنی بدون تلق
این نوع شیشه‌ها برای ویترینها و شیشه‌های عقب و کناری خودرو تهیه می‌شوند. پس از مراحل برش و شکل‌دهی ، در پرسهای مخصوص ، آنها را در کوره الکتریکی تا °650C گرم کرده ، بطور ناگهانی سرد می‌کنند تا بر اثر تبلور جزئی ، بر مقاومت آنها افزوده می‌شود. 


شیشه ضد گلوله
این نوع شیشه شامل چهار لایه 6 میلی‌متری و دو لایه تلق ضخیم است. در هر مورد ، ابتدا از طریق وصل کردن به خلاء ، هوای بین لایه‌‌ها را خارج کرده ، ضخامت شیشه و تلق را به هم می‌چسبانند و بعد تحت فشار 13 اتمسفر در دمای °120C ، به مدت سه ساعت نگه می‌دارند تا لایه‌ها کاملا به همدیگر بچسبند. 


الیاف شیشه‌ای
این نوع الیاف، با عبور خمیر شیشه از منافذ باریک یک قسمت غربال مانند ، تهیه می‌شوند. از این نوع الیاف ، در تهیه پارچه ، پتو و لحاف و عایق‌بندی دستگاه‌های حرارتی و برودتی و عایق الکتریکی ، صحافی و غیره استفاده می‌شود. 


شیشه‌های مخصوص
شیشه‌های نشکن
این نوع شیشه‌ها دارای ضریب انبساط بسیار کم‌اند و در مقابل تغییر ناگهانی دما یا ضربه ، مقاومت زیادی دارند. از این رو ، از آنها برای تهیه ظروف و وسایل آزمایشگاهی و اخیرا ظروف آشپزخانه استفاده می‌شود.برای تهیه این نوع شیشه‌ها ، به جای Na2O و CaO از Zr2O3 ، Al2O3 و B2O3 استفاده می‌کنند که به نام شیشه‌های پیرکس ، ینا و کیماکس شهرت دارند. 


شیشه‌های بلور
این نوع شیشه‌ها بسیار ظریف و مشابه به کریستال‌اند. اما سنگین و صدا دهندگی کریستال را ندارند و خاصیت شکست نور در آنها کمتر است. دارای 75 درصد سیلیس ، 18 درصد و 7 درصد Cao اند. 


شیشه‌های سرب‌دار
این نوع شیشه‌ها از شیشه‌های معمولی شفافتر و سنگی‌ترند و ضریب شکست بالاتری دارند و دارای سه نوع‌اند:
کریستال:که بسیار شفاف ، سنگین ، صدادار و قابل تراش است و نور را در خود می‌شکند و طیف رنگی می‌دهد. از این رو ، در تهیه گلدان ، لوستر و … بکار می‌رود. دارای 53 درصد سیلیس ، 11 درصد و 35 درصد Pbo است.


اشتراس:که سنگ نو نیز نامیده می‌شود و از آن ،‌ جواهرات مصنوعی درست می‌کنند. دارای 40 درصد سیلیس 7 درصد و 52 درصد Pbo است.
فلینت:که در تهیه عدسی دوربینهای عکاسی و اسباب دقیق فیزیکی بکار می‌رود. دارای 20 تا 54 درصد سیلیس ، 5 تا 12 درصد و 34 تا 80 درصد سرب است.


شیشه ضد پرتوها
این نوع شیشه ، شامل یک قسمت و چهار قسمت pbo است، به مقدار قابل توجهی پرتوهای ایکس و پرتوهای رادیواکتیو را جذب کرده ، جلوی اثرات زیان‌بار آنها را می‌گیرد. 


شیشه جاذب نوترون
این نوع شیشه‌ها با افزایش اکسید کادمیم ( CdO ) به شیشه معمولی تهیه می‌شوند و به‌عنوان حفاظ در مقابل تابشهای نوترونی ، بویژه در ارتباط با راکتورهای اتمی کاربرد دارند. 


شیشه شفاف در مقابل IR
این نوع شیشه با اضافه کردن مقدار زیادی آلومین Al2O3 به شیشه معمولی حاصل می‌شود و در دستگاههای طیف نمایی و طیف نگاری IR مورد استفاده قرار می‌گیرند. 


شیشه ضد اسید فلوئوریدریک
می‌دانیم که بعضی مواد شیمیایی مانند HF بر شیشه اثر می‌کنند. این تاثیر در واقع به واکنش سیلیسی موجود در شیشه با فلوئورید هیدروژن است که تولید اسید می‌کند. از این خاصیت در حکاکی و نقاشی روی شیشه استفاده می‌شود. اگر مقدار کافی فسفات آلومینیم که ساختار سیلیکات آلومینیم را دارد، در ساختار شیشه وارد شود، شیشه بدست آمده ، مقاومت قابل توجهی در برابر HF از خود نشان می‌دهد. علت این است که HF بر فسفات آلومینیم اثر ندارد.


شیشه‌های رنگی
برای برخی مصارف ویژه ، تهیه شیشه‌های رنگی ضرورت دارد. برای این کار ، عمدتا از اکسید فلزات استفاده می‌شود. برای مات یا شیری کردن شیشه ، فلوئوریت کلسیم ، کریولیت ، اکسید آنتیموان (III) ، فسفات کلسیم ، سولفات کلسیم و دی‌اکسید قلع استفاده می شود، زیرا این مواد ، رسوبهای کلوئیدی در خمیر شیشه تولید می کنند که پس از سرد شدن ، سبب شیری شدن آن می‌شوند.

منبع: Asemooni.com




موضوع مطلب : آشنایی با صنعت شیشه سازی

پنج شنبه 94 اردیبهشت 10 :: 8:25 صبح

 

آیا می دانید سری شصتم

 

آیا می دانستید که,دانستنیهای عمومی,دانستنیهای علمی

دانستنی های علمی‎ نتیجه تحقیقات پیچیده دانشمندان هستند

آیا می دانید سری شصتم

موضوعاتی هستند که در عین سادگی می توانند بسیار جالب و سرگرم کننده باشند ! دانستنی های علمی از همین دسته موضوعات هستند البته این اطلاعات ممکن است از نظر ما ساده باشند اما در اصل حاصل تحقیقات پیچیده دانشمندان است.

 آیا می دانستید که ... طول عمر سنجاب 9 سال است.

آیا می دانستید که ... عقرب زیر نور اشعه ماواری بنفش میدرخشد.

آیا می دانستید که ...فلامینگو می تواند زانوی خود را به عقب خم کند.

آیا می دانستید که ... پروکسید هیدروژن باعث خاکستری شدن موی سر می شود.

 

---------------------------------------------------

آیا می دانستید که ... زرافه می تواند گوش خود را با زبان 21 اینچی خود را تمیز کند.

آیا می دانستید که ... باد به تنهایی هیچ صدایی ندارد مگر اینگه به شیئی برخورد کند.
آیا می دانستید که ... دو کشور چین و آمریکا بیشترین تولید کننده سیـر در دنیا را دارند.

آیا می دانستید که ...تنهاچیزی که دراسیدحل نمی شود الماس است و فقط خیلی زیاد آن را از بین می برد.

 

---------------------------------------------------
آیا می دانستید که ... اولین مردمانی که ذوب فلزات را آغاز کردند ایرانیان بودند در شهر سیلک در اطراف کاشان.
آیا می دانستید که ... بزرگترین دریای دنیا دریای مدیترانه است و عمیق ترین نقطه آن به 4330متر میرسد.
آیا می دانستید که ... به طور متوسط شما روزی 5000 کلمه صحبت می کنید که80% آن با خودتان است!
آیا می دانستید که ... مغز فیزیکدان نابغه ،آلبرت انیشتن 15 درصدازحجم مغزانسان عادی بزرگتربود.

 

---------------------------------------------------
آیا می دانستید که ... مارها گوش ندارند و با زبان می شنوند، زیرا زبان آنها به امواج صوتی بسیار حساس است.

آیا می دانستید که ... بررسیها نشان می دهد که رنگها حتی بر روی عکس العملهای فیزیکی بدن ما هم تأثیر می گذارند.
آیا می دانستید که ... رنگ قرمز فشار خون را بالا می برد و رنگ سبزی که در اتاقهای عمل بیمارستانها استفاده می شود، باعث آرامش می شود.

 آیا می دانستید که ... نوعی ماهی وجود دارد که باکمک باله هایش به سطح می آید و 90 ثانیه درهوا پروازمی کند و به شکار طعمه خود می پردازد.

 

---------------------------------------------------
آیا می دانستید که ... اختاپوس دارای بزرگترین چشمان است که گاهی به 25 سانتیمتر یعنی به اندازه یک توپ والیبال می رسد.
آیا می دانستید که ... فقط پشه ماده نیش می زند و از پروتین خون مکیده شده جهت تخم گذاری استفاده می کند.
آیا می دانستید که ... 55درصد سوانح هوایی در زمان نشستن هواپیما و 30 درصد در هنگام برخاستن هواپیما رخ می دهد.

آیا می دانستید که ... نامگذاری طوفان ها و طوفان های گرمسیری به طور رسمی در سال 1953 آغاز شد.




موضوع مطلب : آیا می دانید سری شصتم

پنج شنبه 94 اردیبهشت 10 :: 8:24 صبح

 

کاهش سوانح رانندگی با جاده‌های هوشمند

 

جاده‌های هوشمند,سوانح رانندگی,کاهش تصادفات

کاهش سوانح رانندگی با جاده‌های هوشمند
در بزرگراهی در جنوب هلند برای اولین بار از خطوط درخشان جاده‌ای استفاده شد. 
محققان معتقداند از این خطوط درخشان می‌توان به عنوان جایگزینی پایدار در مناطقی استفاده کرد که در آن نورهای معمول وجود ندارد و به کمک این خطوط، مسیر جاده‌ها برای رانندگان بوضوح قابل مشاهده خواهد بود. 

یکی از مجریان این طرح می‌گوید خطوط درخشان، یکی از اولین ایده‌ها برای داشتن بزرگراه‌های هوشمند است. ما از نوعی رنگ استفاده کردیم که باعث می‌شود این خطوط روز‌ها ذخیره نور انجام دهند و شب‌ها درخشان گردند. بنابراین اگر به اندازه کافی نور آفتاب وجود داشته باشد قادر به ذخیره نورند و در صورت ابری بودن هوا می‌توان به کمک جریان بسیار ضعیف الکتریسیته آن‌ها را درخشان کرد. برای تامین این مقدار الکتریسیته نیز از تابلوهای خورشیدی استفاده می‌کنیم. بنابراین در کل این پروژه انرژی زیادی مصرف نمی‌شود.


محققان معتقداند کاهش سوانح رانندگی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای استفاده از این خطوط درخشان است و روشهای دیگری نیز برای آن وجود دارد. به گفته? محققان استفاده از چراغ‌های هوشمند یکی دیگر از این ایده هاست که این چراغ‌ها با نزدیک شدن خودرو‌ها روشن و پس از عبور آن‌ها خاموش می‌شوند. به این ترتیب در هنگام نبود عبور و مرور خودرو، انرژی خود را ذخیره خواهند کرد.


کار‌شناسان استفاده از یک میدان الکترو استاتیک در جاده‌ها برای از بین بردن مه را یک روش مفید و کاربردی قلمداد کرده و معتقداند بسیاری تصادفات ناشی از این عامل طبیعی کاهش خواهد یافت.




موضوع مطلب : کاهش سوانح رانندگی با جاده‌های هوشمند

پنج شنبه 94 اردیبهشت 10 :: 8:22 صبح

 

گل ها و گیاهان زیبا و عجیب و غریب دنیا(+عکس)

 

گل ها و گیاهان زیبا و عجیب و غریب دنیا

گیاه حشره خوار

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب 

سوسن آزتک، بومی مکزیک

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب
ارکیده ای در جشنواره بین المللی ارکیده توکیو

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب 

پاسیفلورا سراتیفولیا (Passiflora-serratifolia)

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب
ارکیده Masdevallia

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب
ارکیده ای از خانواده Cypripedioideae

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب
الولا، گیاه بومی هاوایی

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب

ارکیده Cattleya

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب

ارکیده زنبوری (Ophrys apifera)

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب

ارکیده شبحی

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب
گل ماندرینت

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب
ارکیده Paphiopedilum spicerianum

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب

ستاره پرشیا (Allium cristophii)

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب

 بلسان یا گل طوطی

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب
گل Passiflora

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب
گل خزنده زمردی (Strongylodon macrobotrys)

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب

گل ریش پیرمرد (Clematis vitalba)

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب
ستاره استوایی یا آماریلیس

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب
راج دریایی (Eryngium variifolium)

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب

ارکیده مگسی (Ophrys insectifera)

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب  
گلی از درخت مرجانی خنچه (erythrina crista-galli)

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب
یک ارکیده صورتی غیرعادی

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب
ارکیده و گل آناناس

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب
گل رافلزیا (rafflesia)

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب

ارکیده Zygopetalum

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب
مرغ بهشت (Strelitzia reginae)

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب
ارکیده شبحی از خانواده Dendrophylax

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب
شکوفه کولیو (Hibiscus kokio saintjohnianus)

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب

دروسرا با نام رایج گیاه حشره خوار

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب  
رز مالزی (Tapeinochilus ananassae)

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب
پروتیا (Protea)

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب


گل Brachystelma barbarae

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب


گل خجالتی یا حساس با نام علمی Mimosa pudica

گل,گلهای زیبا,گلهای عجیب غریب

 




موضوع مطلب : عکس), گل ها و گیاهان زیبا و عجیب و غریب دنیا(

چهارشنبه 94 اردیبهشت 9 :: 9:15 عصر

6 ماده غذایی برای سم‌زدایی بدن

6 ماده غذایی برای سم‌زدایی بدن

اگر می‌خواهید وزنتان را کاهش دهید یا به انرژی بیشتری نیاز دارید یا می‌خواهید رنگ چهره‌تان شاداب‌تر شود یا درصدد تقویت روحیه خود هستید بهتر است بدن خود را با این 6 ماده غذایی سم‌زدایی کرده و شیوه زندگی‌ خود را تغییر دهید. این مواد غذایی عبارتند از:

 

لیمو

لیمو به دو علت پای ثابت بسیاری از رژیم‌های غذایی برای سم‌زدایی بدن است؛ اول آنکه لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان ویتامین C است و برای پوست اثر فوق‌العاده‌ای دارد و با بیماری‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و دوم آنکه اثر قلیایی بر روی بدن دارد به این معنا که به تعادل PH بدن کمک کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.سعی کنید صبح خود را با نوشیدن مقداری آب داغ همراه با برشی از لیمو شروع کرده تا بدنتان سم‌زدایی شده و شسته شود.

 

زنجبیل

اگر غذای خیلی پرچرب خورده‌اید و با گوارش آن مشکل پیدا کرده‌اید خوردن زنجبیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مصرف زنجبیل نه‌تنها حالت تهوع را برطرف می‌کند بلکه به عمل گوارش کمک کرده و گاز و نفخ را نیز کاهش می‌دهد. علاوه بر مواردی که ذکر شد زنجبیل حاوی آنتی‌اکسیدان فراوانی است و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود. زنجبیل را به صورت چای تهیه کرده یا آن را به شکل رنده شده به آبمیوه یا سبزی‌جات اضافه کرده و میل کنید.

 

سیر

مصرف سیر نه تنها برای قلب بلکه برای سم‌زدایی بدن نیز بسیار مفید است. این سبزی پرخاصیت حاوی خواص آنتی ویروس، آنتی باکتریال و آنتی‌ بیوتیکی است و همچنین دارای ترکیبی شیمیایی موسوم به آلیسین است که موجب تقویت و افزایش سلول‌های سفید خون می‌شود و در نتیجه به رفع سموم از بدن کمک موثری می‌کند. بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنید. برای این کار می‌توانید آن را به سس سالاد اضافه کنید تا هم به آن طعم داده و هم از خواص سالم آن بهره‌مند شوید.

 

لبو

لبو، سرشار از منیزیم، آهن و ویتامین C است و محققان در تحقیقات اخیر خود این ماده غذایی را به عنوان یک غذای فوق‌العاده عالی اعلام کرده‌اند. لبو نه تنها برای پوست، مو و تنظیم سطح کلسترول مفید است بلکه برای سم‌زدایی کبد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لبو را به تنهایی یا درون سالاد ریخته و از خواص مفید آن بهره‌مند شوید.

 

چای سبز

کمتر برنامه غذایی وجود دارد که در آن جایی برای چای سبز وجود نداشته باشد. مصرف مایعات برای حفظ سلامتی و رفع سموم از بدن بسیار مفید است و چای سبز نیز یکی از فوق‌العاده‌ترین مایعات به‌شمار می‌رود. این نوشیدنی نه تنها برای کاهش وزن مفید است بلکه سرشار از آنتی‌اکسیدان است. تحقیقات جدید نشان داده نوشیدن چای سبز می‌تواند کبد را از ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله کبد چرب محافظت کند.

 

میوه تازه

میوه‌جات تازه سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان و فیبر هستند و همچنین کم کالری بوده و دارا بودن این خواص آنها را به مواد غذایی مهمی برای سم‌زدایی بدن تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید چشم‌هایتان براق‌تر و پوست‌تان شفاف‌تر و مو‌هایتان درخشان‌تر شود و سیستم گوارشتان تقویت شود سعی کنید انواع میوه و سبزی‌جات را به مقدار زیاد مصرف کنید. خوشبختانه اضافه کردن میوه به رژیم روزانه کار ساده‌ای است بنابراین سعی کنید روز خود را با خوردن سالاد میوه تازه شروع کرده یا از آن به‌صورت میان وعده طی روز استفاده کنید.




موضوع مطلب : 6 ماده غذایی برای سم‌زدایی بدن ...

چهارشنبه 94 اردیبهشت 9 :: 9:12 عصر
فناوری همگرا، کلید شناخت کامل مغز

 

 رییس پژوهشکده علوم شناختی با بیان این که مساله انبیک (فناوری های همگرا) در دستور کار ستاد علوم شناختی قرار دارد، گفت: انبیک با تجمیع علوم نانو، بیو، فناوری اطلاعات وعلوم شناختی درصدد بهبود زندگی وجلوگیری از آسیب‌های مغزی است که در این راستا به این مساله توجه می‌شود.
دکتر کمال خرازی با تاکید بر این که علوم شناختی با همکاری سایر رشته‌ها موجب تحول در زندگی بشر خواهد شد، افزود: در این راستا امید است تا فناوری‌ها و دانشگاه‌های هم‌گرا به بهبود زندگی انسان منتهی شود و این تلاشی است که اندیشمندان و دانشمندان جهان در قرن بیست و یکم با جدیت به دنبال آن هستند تا تحولی در دانش بشری به عنوان انقلاب فکری ایجاد کنند.
وی، علوم شناختی را دانشی جدید عنوان کرد واظهار داشت:‌ امروزه هر فردی در رشته‌ی خاصی تخصصی دریافت می‌کند و نسبت به سایر رشته‌ها احاطه ندارد و این آفتی است که به ویژه در حوزه علوم پزشکی بسیار مشهود است.
خرازی با انتقاد از تفکیک میان علوم و رشته‌های جدید خاطرنشان کرد: امروزه به برکت فناوری اطلاعات تلاش بر این است تا مجموعه دانش‌های پایه و طبیعی تجمیع شود و خدمات ارزنده‌ای به جامعه بشریت ارائه کند.

وی، علوم طبیعی همگرا با فناوری‌های نانو و اطلاعات را از دستاوردهای محققان برای تجمیع علوم ذکر کرد و ادامه داد: از این رو مساله ان‌بیک (NBIC) مطرح شده است که این مساله با همگرا کردن فناوری‌های نانو، بیو و فناوری اطلاعات و علوم شناختی به صورت کل‌نگر به انسان و به ویژه مغز انسان توجه دارد.
وی با تاکید بر این که مغز انسان هم پردازشگر است و هم با فناوری نانو و علوم شناختی سر و کار دارد، گفت: با تجمیع و یکپارچه سازی این علوم می‌توان مغز انسان را شناخت.

رییس پژوهشکده علوم شناختی ابزار تحقیقات در انبیک را کامپیوتر، شبکه‌های عظیم مغزی و نحوه اتصال آن با نورون‌ها، نانو فناوری، بیوتکنولوژی و فناوری اطلاعات ذکر کرد و یادآور شد: با استفاده از این فناوری‌ها و ابزارها می توانیم با شناخت کامل مغز انسان را به کمال برسانیم.
وی با تاکید بر این که حوزه انبیک در دستور کار ستاد علوم شناختی قرار دارد، گفت: در حال حاضر کاستی‌های شناختی در زندگی صنعتی امروز ما به شدت رو به افزایش است به گونه‌ای که مشاهده می‌شود زندگی ماشینی هر چند که موجب راحت‌تر شدن حیات انسان شده ولی انسان را دچار بیماری‌های عصبی و روانی چون آلزایمر، عدم تمرکز و سایر مشکلات ذهنی کرده است. انبیک به بهبود زندگی و جلوگیری از پیشرفت این بیماری‌ها کمک می‌کند.
رییس پژوهشکده علوم شناختی در عین حال خاطرنشان کرد: برای استفاده از این حوزه باید جنبه‌های اخلاق زیستی توجه شود تا به مشکلات آتی برخورد نکنیم.



موضوع مطلب : فناوری همگرا، کلید شناخت کامل مغز

دوشنبه 94 اردیبهشت 7 :: 2:28 عصر

تغییر اندازه متن:   


فیس بوک سومین کشور پرجمعیت دنیا! فیس بوک سومین کشور پرجمعیت دنیا!

فیس بوک سومین کشور پرجمعیت دنیا! با عبور کاربران فیس بوک از مرز 500 میلیون نفر در سرتاسر جهان، این شبکه اجتماعی اینترنتی را می توان پس از چین و هند سومین کشور پر جمعیت دنیا دانست.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه لوموند، این شبکه اجتماعی که از 6 سال پیش وارد دنیای مجازی شده، با توجه خواسته های مخاطبان در دنیای مجازی توانسته روز به روز بر جمعیت خود بیفزاید.

بر این اساس، هم اکنون کاربران فیس بوک از مرز 500 میلیون نفر گذشته و احتمال اینکه در آینده این کاربران به یک میلیارد نفر هم برسد وجود دارد.

البته انتقادی که نسبت به فیس بوک وارد است، این است که این شبکه مجازی حریم های خصوصی که باید محترم شمرده شود را در برخی موارد زیر پا می گذارد، امری که مدیران فیس بوک را هم به اندیشیدن چاره ای برای آن واداشته است.

از سوی دیگر، با وجود اینکه مدیران فیس بوک به درآمدهای حاصل از این شبکه اینترنتی اشاره ای نمی کنند، اما ارزیابی کارشناسان از سود یک میلیارد دلاری برای مدیران این شبکه تا پایان سال جاری خبر می دهد.

فیس ‌بوک (Facebook) در 4 فوریه 2004 به ابتکار "مارک زوکربرگ" یکی از دانشجویان دانشگاه هاروارد آمریکا وجود آمد. فیس بوک از شبکه‌های اجتماعی مجازی است به واسطه آن می‌شود با دوستانی که دارای حساب کاربری در این شبکه هستند عکس، فیلم یا پیغام به اشتراک گذاشت. فیس بوک هم اکنون به طور رایگان در اختیار مردم جهان قرار دارد.

وبگاه فیس‌بوک بیش از 500 میلیون کاربرد دارد و هم‌اکنون به 40 زبان از جمله فارسی، قابل دسترس بوده و 70 درصد از کاربران آن در خارج از ایالات متحده هستند.

لازم به یادآوری است که شبکه های اجتماعی اینترنتی چون فیس بوک گاهی برای اهداف سیاسی علیه برخی کشورهای مخالف غرب نیز مورد استفاده قرار می گیرند. 

مطالب مرتبط: facebook ,فیس , بوک , اطلاعات , فیس بوک , کشور , 
لینک مستقیم: فیس بوک سومین کشور پرجمعیت دنیا! 
بخش عکس و مطالب جالب روزانه وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

فیس بوک سومین کشور پرجمعیت دنیا!


موضوع مطلب : عکس و مطالب جالب روزانه: فیس بوک سومین کشور پرجمعیت دنیا!

یکشنبه 94 اردیبهشت 6 :: 3:11 عصر


تغییر اندازه متن:   

عکس مرزهای ایران و موقعیت خلیج فارس - خلیج همیشه فارس - در طول تاریخ عکس مرزهای ایران و موقعیت خلیج فارس - خلیج همیشه فارس - در طول تاریخ

عکس مرزهای ایران و موقعیت خلیج فارس - خلیج همیشه فارس - در طول تاریخ مرزهای ایران در طول تاریخ
این تصویر متحرک جالب توجه، مرزهای سرزمین ایران از دوران ایلام (5000 سال پیش) تا به امروز را نشان می دهد. 

مطالب مرتبط: عکس , مرز , ایران , خلیج فارس , خلیج , فارس 
لینک مستقیم: عکس مرزهای ایران و موقعیت خلیج فارس - خلیج همیشه فارس - در طول تاریخ 
بخش عکس و مطالب جالب روزانه وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

عکس مرزهای ایران و موقعیت خلیج فارس - خلیج همیشه فارس - در طول تاریخ


موضوع مطلب : عکس مرزهای ایران و موقعیت خلیج فارس - خلیج همیشه فارس - در طول تاریخ

یکشنبه 94 اردیبهشت 6 :: 3:5 عصر
<   1   2   3   4   5   >>   >   
به آشیانه علم خوش آمدید نظر یادتون نره
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~ محفوظ است
.....................................
صفحات سایت
12345678910

هدایت به بالا

کد هدایت به بالا

000007 44 اردیبهشت 94 - ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1
  • home
  • contact
  • rss
  • khosroeskandari.parsiblog.com
  • 55 30